י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אחיי החרדים • משה מונטג מ'דגל' פונה לתומכי 'טוב'

הושטתם יד ולא היה מי שיושיט יד חזרה. אבל עכשיו עתידינו עומד למשפט • חבר 'דגל התורה' בבית שמש פונה למצביעי טוב

משה מונטג
משה מונטג

"אחים יקרים, אל נא תשגו באשליות. שונאינו לא יבדילו בין חולצה כחולה וקפוצ'ון לבין חולצה לבנה וקפוטה, בין כיפת עור לכיפה שחורה". משה מונטג במכתב פתוח לאנשי "טוב" בבית שמש
בכה רבי ואמר: יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת.
(מסכת עבודה זרה, דף י"ז)

לובשי החולצות הלבנות, עטויי החולצות התכולות, אחיי יראי השמים.

"שעת השמד" הן מילים שכאילו נגזרו ממודעות שחור-לבן על קירות מאה שערים. מילים שהשימוש הנפוץ מדי בהן אולי השכיח את משמעותן המקורית. מילים שכבר אינן מזעזעות ומחלחלות.

בשעה הנחשבת לשעת השמד, אין חברים ואין אויבים, אין חשבונות ואין סיפורים. ברגעים שסכנה מרחפת ותלויה בחלל הבית המשותף, שחרדה עמוקה מפני הצפוי לנו, לעוללינו ולתורתנו מציפה את חדרי הלב, אנו זוכרים להיות משפחה. משפחה - שמגינה על עצמה יחד, בכל הכוח.
אחים יקרים! שעת השמד - זה ממש עכשיו. אלו אינן מילים מליציות, לא דימויים רחוקים. זה קורה. זה ממשי. זה כאן. סכנה מרחפת על כולנו.

מערכות מדינת ישראל כולה, שמו לעצמן מטרה מובהקת לפגוע ביהדות החרדית ובתורה שממנה אנו שואבים את קיומנו וחיינו. לא רק יאיר לפיד נושא בנטל המאמץ הזה. חולקים עמו תפקיד: ראש הממשלה, שרי הממשלה, הכנסת, פרקליטות המדינה, בתי המשפט וגופים רשמיים נוספים, שלא לדבר על התקשורת המגויסת.

הם קמו עלינו בציפורניים שלופות, לעצור אותנו, לעצור את הגידול המבורך בכל דרך אפשרית. המילים המכובסות והחיוכים השקריים אינם מצליחים לחפות על המטרה האמיתית: הרס, פילוג, חורבן ואבדון ציבור שומרי התורה והמצוות החרדים לדבר השם. היה לא תהיה.

אינני בא לשפוט את מהותו הפנימית של המועמד החילוני המתייצב אל מול ראש העיר שלנו ר' משה אבוטבול, כי נסתרות מי יודע? אבל כן נוכל לשפוט אותו על פי רשימת המתייצבים לצידו ולזכותו: מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו, מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט - שלושת מחריבי עולם התורה שעומדים מאחורי קיצוץ בפועל של התמיכה בישיבות, בבתי הספר ובתלמודי התורה החרדיים (הם קיצצו לילדים של כולנו ופגעו לנו בכיס!) והאנשים ששואפים לסגור את עולם התורה על מנעול ובריח.

מלבד אלו, מערכות "הצדק" בישראל פעלו ומוסיפים לפעול באופן חד צדדי עבור המועמד החילוני. וגם אם נביט על האנשים הסובבים אותו - נגלה שם רשימה מאוד לא מחמיאה של "אוהבי" חרדים, וזאת בלשון המעטה. את הצפוי לציבור החרדי בבית שמש אם חלילה ייבחר האיש, אין צורך לפרט. יש לבדוק את רשימת מעלליו של יאיר לפיד (עוד חייכן!) ולהסיק מסקנות.

זו היא שעת השמד! סכנה מרחפת עלינו, על ילדינו ועל עוללינו.

כמי שעשה תפקידים בכירים ויודע את כוח השפעתו של תפקיד, אני מצהיר בזאת: לא על תפקידים אנו נלחמים! לא על שררה! לא על כוח! לא על כסף! לא על כבוד! אחרי מסכת הייסורים וההשפלה שמדינת ישראל העבירה את הנציגות החרדית בבית שמש - אין לנו לא מזה, לא מזה ולא מזה כלום.
ביום הבחירות הקרוב - עתידו של הציבור החרדי בבית שמש עומד למשפט!

ביום הבחירות הקרוב - כבודו הבסיסי של הציבור החרדי כולו מונח על כף המאזניים!

ביום הבחירות הקרוב - דמו השפוך (כן, כן!) של היקר באדם - משה אבוטבול דורש צדק! וגם זה קורה ביום הבחירות הקרוב: עתידה הפיזי של בית שמש עומד לבחירה. אני מאמין שמשה אבוטבול הוא ראש העיר הטוב ביותר שבית שמש יכולה לאחל לעצמה. הוא מנהל את העיר בהגינות ובהיגיון, בשפיות ובמחשבה. את התוצאות רואים בשטח: בחמש השנים האחרונות העיר התקדמה כפי שלא התקדמה 50 שנה. בשנה האחרונה יש התקדמות אדירה בתחום הטיפוח והניקיון. אפילו את הפגנות הקיצונים שגרמו לחוסר שלווה הצליח אבוטבול להשתיק בחוכמה, כפי שאיש לא הצליח לפניו. (האם זהו "קיצוני"? זהו איש חכם. איש של אהבה, שלום ועשייה שקטה).

אני מודה ומתוודה. לעיתים, הושטתם יד ולא היה מי שיושיט יד בחזרה. עשינו רבות, ניסינו, אולי לא עשינו מספיק, אולי טעינו בגישה.

משפחה אמיתית נבחנת ברגעים הקשים והמרים ביותר. בשעת מצוקה זו, בשעת רדיפה זו, בשעת שמד זו - חייבם לזכור: אחים אנחנו. אחים! גם אם ישנם כעסים, גם על רקע משקעים וטענות - זה הזמן לתת יד, בלי חשבונות. אין "אנחנו" אנשי דגל ואין "אתם" אנשי טוב. כולנו אחים בדם. כולנו חרדים לגורלנו.

אסור שתשגו לרגע באשליה: רגע אחרי, חלילה, איש לא יחייך אליכם. איש לא יישא לכם פנים. כשיותכו המכות, חלילה, איש לא יבדיל בין כיפת עור חומה, לבין כיפת קטיפה מבריקה, עם "מסגרת" או בלעדיה. איש לא יבדיל בין חולצה כחולה וקפוצ'ון לבין חולצה לבנה וקפוטה, בין מגבעת לבד לבין שטריימל וספודיק. עבור שונאינו - כולנו אותו דבר. אל נא תשגו באשליות.
אני כותב אליכם מדם ליבי. אנו מושיטים לכם יד, הושיטו נא לנו יד בחזרה. בואו נשלב ידיים כמו אחים, כמו משפחה. זה הזמן לצעוד אחרי חבריכם שעשו את המעשה הנכון והודיעו על תמיכה במועמד החרדי - מועמדם של גדולי התורה וראשי הישיבות הקדושות. כיהודים יראי שמים הדואגים גם ליהדות וגם לניהול העיר - זו ההזדמנות שלכם לעשות את הצעד הנכון. זו ההזדמנות ואין בלתה.

אני מבטיח לכם, בהבטחה אישית ובשם כל הנציגות החרדית - אחים אנחנו היום ונישאר אחים גם אחרי הבחירות. טעויות שנעשו - יתוקנו. לא נשכח אתכם. נדאג לצרכיכם כמו כל קהילה מכובדת בעיר הזו.

בכה רבי ואמר: יש קונה עולמו בשעה אחת. יש קונה עולמו בפתק אחד.

בית שמש בחירות אלי כהן טוב אבוטובול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד