י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביהמ"ד בלונג ביץ' נשרף כליל; ספרי התורה נצלו

דליקה שפרצה בבית סמוך לבית המדרש "בית אליהו" בלונג ביץ' התפשטה לעבר בית המדרש והוא נשרף כולו • אותיות פורחות

שריפה, צילום: קובי הר צבי
שריפה, צילום: קובי הר צבי

דליקה שפרצה בבית סמוך לבית המדרש "בית אליהו" בלונג ביץ' בלונג איילנד התפשטה לעבר בית המדרש שנשרף כולו.

האש פרצה אתמול יום רביעי בשעה חמש ושלושים בערב בבית שנמצא לצדו של בית המדרש "בית אליהו" בלונג ביץ לונג איילנד. מכבי האש שהוזעקו למקום ניסו להשתלט על הדליקה, ללא הצלחה. האש המשיכה להתפשט לעבר בית המדרש שהיה באותה שעה מלא מתפללים שבאו להתפלל מנחה.

ר' שלום קליין, מתנדב בארגון "שומרים פארקואיי" הגיע למקום ומספר את שאירע: "קבלנו קריאה על דליקה שפרצה, בית המדרש נמצא במרחק של עשר דקות מפארקואיי, כשהגעתי לשם כבר היו במקום כוחות מכבי האש והמשטרה והכניסה לבית המדרש נחסמה.

"פניתי מיד לשוטרים ובקשתי מהם להיכנס לתוך בית המדרש להוציא את ספרי התורה, לאחר שניות שנמשכו כמו נצח , נכנסנו לבית המדרש שהיה כבר אפוף עשן, ניגשתי לארון קדש פרצתי אותו והוצאנו משם שישה ספרי תורה , מגילות כתרי ספר תורה ומה שהיה שם. ספרי התורה כבר היו רטובים מהמים של הכבאים".

הוא ממשיך ומספר: "מיד כשיצאנו מבית המדרש, התלקח המקום ונשרף כולו. בתוך בית המדרש היו טליתות זוגות תפילין של אנשים וכמובן ספרי קדש. לקחנו את ספרי התורה והמגילות הבאנו אותם מיד לבית מדרש חילופי בשכונת פארקואיי, פרשנו אותם על שולחנות , הגווילים היו רטובים וריח של עשן נדף מהם. היום יגיעו סופרי סת"ם שיקבעו את עתידם של ספרי התורה".
ספרי תורה שומרים לונג ביץ בית מדרש בית אליהו חושו אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד