י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גדולי ישראל: "נתניהו מורד במלכות שמים"

חברי מועצות גדולי וחכמי ישראל בקול קורא משותף לקראת העצרת הגדולה ביום ראשון • המכתב תוקף בחריפות את ראש הממשלה • "נסיונות בלתי פוסקים של הממשלה והעומד בראשה, לעקור ולקעקע את לימוד התורה, ואת יסודות הדת והאמונה • מרד במלכות שמים ומלחמת דת, כמו משטרים אפלים בתולדות ההיסטוריה" • על העצרת: "לקדש שם שמים - בלי להיגרר להתגרויות"

לקראת עצרת המיליון, מפרסמים הבוקר (חמישי), שלושת חברי מועצות גדולי וחכמי התורה קול קורא להשתתף בעצרת המתוכננת ביום ראשון.

תחת הכותרת, "בזעקך יצילוך קיבוציך, קראו אל ד' בחזקה, והן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים", כותבים חברי מועצת גדולי ישראל של 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' וחברי מועצת חכמי התורה של ש"ס:

"נסערים ונרעשים מפני חילול שם שמים ברבים, מאותה כוונת-זדון שלטונית בראשות ראש הממשלה למנוע מלומדי תורה ללמוד בישיבות, לגייסם בכח לצבא, ולאיים על אלו שלא יעשו כן, שיידונו כעבריינים בעונשי כלא ומאסר.

"אף שבטוחים אנו שנצח ישראל לא ישקר, ותלמידי הישיבות והכוללים לא יתגייסו לצבא, לא ייכנעו לפיתויים ועונשים, ולא ישתפו פעולה עם תוכניות הצבא במרכז מיון חרדי ושאר תוכניותיהם. אלא יעמדו איתן על משמרתם להגות בתורתנו הקדושה יומם ולילה. אך בראותנו כבלע את הקודש, בנסיונות בלתי פוסקים של הממשלה והעומד בראשה, לעקור ולקעקע את לימוד התורה, ואת יסודות הדת והאמונה בכל העניינים הנוגעים ליהדות, בכל הדרכים העומדים לרשותם ובראשם הגיוס בכפיה, אנו רואים בדברים אלו הכרזת השלטון על מרד במלכות שמים ועל מלחמת דת, כפי שנעשו ע"י משטרים אפלים בתולדות ההיסטוריה.

"לעת כזאת אנו קוראים בקול גדול: "עת צרה היא ליעקב", ואנו חפצים לעשות הכל כדי ש"ממנה יוושע". וכבר אמרו חכמינו ז"ל, שתולעת יעקב – אין כוחה אלא בפה, וזו אומנות אבותינו אשר בידינו, בה אחזנו בכל הגלויות ובה נאחוז גם לעת הזו, מול גזירות קשות ואיומות.

"ישראל אין להם אלא לב אחד לאביהם שבשמים" – ואשר על כן, הננו קוראים לאחינו כל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם לאחוז באומנות אבותינו בידיהם לקדש שם שמים ולקרוא אל ד' בחוזקה – לחלות ולחנן פני אבינו שבשמים לרחם עלינו כאב על בנים – ולהשתתף כולם כאחד יחד, אנשים וטף, ונשים שביכולתן להשתתף בעצרת תפילה קדוש שם שמים ומחאה המונית באופן הראוי לציבור יראי ה', מבלי להיגרר להתגרויות".

העצרת תתקיים בירושלים, בשעה 4:00 אחה"צ, בשערי ירושלים.
עצרת מועצת מחאה בני ישיבות גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד