י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מחאת המיליון: "העדה החרדית" מצטרפת

בקול קורא מורה הבד"צ: לצאת בחורים ואברכים • מוקדם יותר הודיעו הרבנים טאו, שפירא, אבינר ואליהו כי בכוונתם להשתתף בעצרת • אגודת הסטונדטים ב"קרית אונו" תשבית את הלימודים במחאה על החוק • מפתיע: הפגנת הזדהות חילונית בתל אביב • המשטרה מבקשת לא להגיע לעיר ברכבים החל משעה 12 • הפרטים בפנים

מזכירי המועצות היום בבית הגראי"ל שטיינמן
מזכירי המועצות היום בבית הגראי"ל שטיינמן



הסכמה מקיר לקיר: "העדה החרדית" הצטרפה באופן רשמי למחאה ביום ראשון הקרוב. קול קורא מיוחד שיצא מטעם הבד"צ קורא לצאת ולהפגין בחורים ואברכים. ככל הנראה הם יתרכזו בסביבות מלכי ישראל ומאה שערים. ייתכן וישאו נאומים.

עצרת המיליון המאוחדת מצרפת לשורתיה גם את הציבור הדתי לאומי: רבני הציונות הדתית יצאו בקריאה והודיעו על השתתפותם בעצרת ביום ראשון.

שלושת מזכירי המועצות: הרב אברהם רובינשטיין הרב מרדכי שטרן והרב אמיר קריספל נכנסו בצהריים למעונו של הגראי"ל שטיינמן וודנו באריכות בכל תוכן וסדרי העצרת. בין השאר ביקשו לשמוע מהגראי"ל האם אפשר לומר סליחות בר"ח. הגראי"ל אמר, כי הדבר לא ברור בהלכה ושלח אותם לשאול את הגר"ש וואזנר בעל ה'שבט הלוי'.

הרב צבי טאו נשיא ישיבת הר המור הודיע כי בכוונתו להשתתף בעצרת, ובני הישיבה ייצאו. זאת למרות שלא נתנה הוראה מפורשת לבחורים ורק הרב הכריז שהוא עצמו ייצא.

ראש ישיבת "מרכז הרב" הרב יעקב שפירא, אמר למקורביו כי ישתתף ככל הנראה בהפגנת המחאה. כך גם הרב שלמה אבינר אמר שבכוונתו להשתתף בעצרת ועל הציבור הדתי לאומי להשתתף וליטול חלק בעצרת.

הרב שמואל אליהו רבה של צפת קרא לצאת ולהשתתף, לדבריו "אי אפשר לתת לממשלה לעשות הפרד ומשול, ואני אשתתף בעצרת".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עשרות אירועים בוטלו ביום ראשון בעקבות העצרת והועברו ליום שני.

גם אגודת הסטונדטים בקריה האקדמית אונו, הודיעו שלאור עצרת התפילה שהוכרזה על ידי כל גדולי ישראל, בעקבות חוג הגיוס הודיעו על השבתת הלימודים ביום ראשון החל מהשעה 13:00 בצהריים.

במקביל בעקבות התעניינות התקשורת הכללית והעולמית העוקבת אחר הפרסומים של העצרת, פורסם הקמפיין והלוגו שילווה את העצרת.

המסר המרכזי בלוגו ובקמפיין הוא כי תורת ישראל היא ניצחית ועליונה מעל לכל, ונטשטשה לדאבוננו בידי רודפי התורה ולומדיה. ואת האמת הזאת יעבירו השלטים באמצעות מסרים פשוטים וקליטים, שימחישו ויבהירו שוב לכל בר דעת, שהתורה הקדושה היא מעל לכל פוליטיקה ומעבר לכל שיקולים גשמיים.

קבוצת פעילים חילוניים הודיעה כי היא תקיים הפגנת הזדהות עם המוחים החרדים בירושלים, את ההפגנה הם יקיימו בתל אביב מול הקריה ומגדלי עזריאלי, בהודעתם כתבו: "ביום ראשון ה-2 למרץ תצא הקהילה החרדית להפגנת ענק בירושלים נגד הגיוס הכפוי לצבא".

"במקביל - נצא אנו להפגין מול קריית הממשלה בת"א את תמיכתנו במאבק החרדי לחירות רוחנית עפ"י אמונתם - הדת היהודית".

"אנו תומכות/ים ומצטרפות/ים לאי הציות האזרחי של העדה החרדית המסרבת לציית לחוקים אנטי דמוקרטים השוללים את זכויותיהם וחירותם ומנוגדים לאמונתם".

צילום: פלאש90צילום: צילום: פלאש90
צילום: פלאש90


שיבושי תחבורה ציבורית ביום א'

כוחות רבים של אגף התנועה יתפרסו בצירים המובילים לירושלים וייתנו מענה למשתמשי הדרך.

נוכח העומסים הכבדים הצפויים להיות בצירים המובילים לעיר, אגף התנועה מבקש מציבור הנהגים להימנע מלהגיע לירושלים החל מהשעה 12:00 ועד לגמר העצרת.

על משתתפי העצרת להגיע בתחבורה ציבורית ובאוטובוסים בלבד. לאור העומסים הצפויים, מומלץ למשתתפים להקדים הגעתם.

החל משעה 12:30 לא תותר נסיעת כלי רכב כבד בכביש 1 לכיוון ירושלים, למעט תחבורה ציבורית, אוטובוסים ומוניות. תנועת כלי רכב כבד תפונה לכביש 443.

החל משעה 13:45 לא תתאפשר נסיעת רכבים פרטיים בכביש 1 מזרחה, החל ממחלף בן שמן.

נהגים בעלי רכב פרטי, תושבי האזור, יופנו לכביש 395, דרך רמת רזיאל לעין כרם.

ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להנחיות השוטרים.

יש לזכור שבסופו של דבר המטרה היא, לתת שירות הן למשתמשי הדרך והן לבאי העצרת.

מוקד אגף התנועה יזרים לציבור מידע ועדכונים שוטפים באשר למצב הכבישים ולפיכך, מומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת.

אגד ממליץ לנוסעים להתעדכן במרכז שירות הלקוחות הטלפוני 8787* או בשירות SMS 2800 ובאתר האינטרנט ודפי הפייסבוק של אגד.

מבחינת הרכב הקלה, מסתמן, כי ביום ראשון החל מהשעה 12:00-13:00 ועד לסביבות השעה 22:00 הרכבת תפעל בשירות מקוצר ותעניק שירות לנוסעים בין התחנות חיל האוויר ושער שכם. אין שירות בין הר הרצל לספרא/שער שכם).

חפ"ק המשטרה. צילום: משטרה ישראלצילום: חפ"ק המשטרה. צילום: משטרה ישראל
חפ"ק המשטרה. צילום: משטרה ישראל


גם המשטרה מעריכה: מחאת המיליון

מהמשטרה נמסר היום כי: "משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת "עצרת התפילה ההמונית" ("מחאת המיליון") הצפויה להתקיים ביום ראשון 2.3.14 בכניסה לירושליםם בשעות הצהריים, במטרה לאפשר קיומה של מחאה בכפוף לתנאי הרישיון, תך צמצום הפגיעה בשגרת החיים והתנועה.

"בתוך כך, משטרת ישראל תעלה ביום א' את רמת הפעילות המבצעית לדרגה ג', תוך מיקוד פעילותה בתחום האבטחה, הסדרי התנועה בצירים המובילים אל העיר והכניסה באזור גשר המיתרים וכן טיפול בסדר הציבורי, למניעת הפרות סדר בעיר".

המשטרה הוסיפה עוד כי "אלפי שוטרים ייטלו חלק בפעילות האמורה, שתכליתה צמצום הפגיעה בשגרת החיים, לצד מימוש הזכות הדמוקרטית להביע את עמדתם. יחד עם זאת קוראים למנהיגות המגזר החרדי והמשתתפים לגלות איפוק, אחריות ולהישמע להנחיות השוטרים".

כאמור, כוחות רבים של אגף התנועה יתפרסו בצירים המובילים לירושלים וייתנו מענה למשתמשי הדרך.

במשטרת מרחב דן נערכים ליצאתם של כ40 אלף איש החל משעות הבוקר, ולצורך כך גויסו 120 שוטרים וכ-20 פקחים.

במשטרה מבקשים מהציבור לצאת כמה שיותר מוקדם בכדי שלא להתקע בדרכים.

מודעות הקמפיין לעצרת:







נתניהו ירושלים קמפיין עצרת לוגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 68 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד