א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"מנהיגות אזרחית": לפיד מתנכל חינם לישיבות

חזית מאוחדת: מאות ראשי עמותות חתמו על מכתב לראש הממשלה במחאה על מדיניותו של לפיד • "יוביל לקריסת עמותות"

לפיד, צלם: פלאש90
לפיד, צלם: פלאש90

פניה משותפת לראש הממשלה מצד מאות ראשי עמותו: מדיניותו של שר האוצר לפיד נוגדת את ההבנות שהושגו במשא ומתן, יוזם הפניה הוא ארגון "מנהיגות אזרחית" שמטפל בעמותות מגזר שלישי.

חדו"ש והישיבות בפניה משותפת לראש הממשלה. הפניה המשותפת באה על רקע סרובו של שר האוצר יאיר לפיד לאשר תקנות שהושגו במשא ומתן בין אנשי משרדו לארגון "מנהיגות אזרחית " המאגד בתוכו כמאה עמותות, ביניהם ישיבות רבות לצד עמותות שמאל ואף עמותות בעלות אג'נדה אנטי חרדית מובהקת.

בפניה מציינים הארגונים את הישיבות שהתקיימו בין נציגי העמותות לבין נציגי משרד האוצר וראש הממשלה במסגרת נוהל "שולחן עגול", בעקבות הנהלים שאושרו ע"י משרד האוצר וצפויים להיכנס לתוקף ב1.3.

לדברי אנשי הארגון, גם במשרד האוצר מבינים שהנהלים שעומדים להיכנס לתוקף אינם אפשריים ויגרמו לסגירתן של עמותות רבות שיתקשו בעמידה בנהלים החדשים.

בין הנהלים, דרישה לנתינת ערבות אישית ע"י חברי הוועד המנהל או הדריקטוריון של העמותה והחלת אחריות אישית עליהם. למותר לציין, כי בעקבות דרישה זו ייאלצו עמותות רבות לוותר על תמיכת משרד האוצר, בעקבות העובדה שמדובר באנשים הפועלים בהתנדבות וללא כל תמורה.

כאמור, לאחר שהתבררה מידת חומרתן של התקנות החדשות וההשפעה המיידית שתהיה להם שתוביל לקריסתן של עמותות רבות, התקיים מו"מ בין נציגי האוצר ונציגי ארגון "מנהיגות אזרחית" המאגד בתוכו את כל הארגונים. במסגרת המו"מ הושגו הבנות בין הצדדים על גיבוש תקנות שהעמותות יוכלו בהן.

במכתב מציינים ראשי הארגונים, כי למרות ההבנות שהושגו, החליט שר האוצר "מטעמים שאינם עניינים" שלא לאשר את ההסכמות שהושגו, ואפילו לא את הסעיפים שהועלו ע"י נציגי האוצר ומשרד החינוך.

"שר האוצר שמע שמדובר בנהלים שקשורים לישיבות, והודיע שהוא לא מוכן לחתום על התקנות החדשות" אומר עו"ד אופיר כץ יו"ר מנהיגות אזרחית. "כבר כמה שבועות שהוא לא מוכן לאשר את הנוהל החדש, למרות שאנשי משרדו היו שותפים בגבושו."
נתניהו מכתב לפיד עמותות התנכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד