י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פעוטה טבעה בארזי הבירה; פונתה במצב קשה

הילדה בת ה-4 טבעה ככל הנראה באמבטיה בביתה, לאחר פעולות החייאה חזר הדופק והיא פונתה להדסה • מצבה מוגדר קשה

תמונות מהזירה הערב. צילום: אליעזר סמט, חדשות 24
תמונות מהזירה הערב. צילום: אליעזר סמט, חדשות 24



פעוטה איבדה הערב את הכרתה בשכונת ארזי הבירה בירושלים, ככל הנראה לאחר שטבעה באמבטיה בביתה. לאחר פעולות החייאה של צוותי מד"א ואיחוד הצלה, חזר הדופק, והיא פונתה במצב קשה ויציב לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר.

עם קבלת הקריאה פאראמדיקית מד"א במוקד הודלייה בוני, החלה לתדרך את בני המשפחה בטלפון לביצוע פעולות החייאה, כאשר במקביל, הוזנקו למקום כוננים וניידת טיפול נמרץ של מד"א.

אהרון אדלר פאראמדיק כונן במד"א שגר בסמוך ואבי ציינוירט מ'צוות הצלה' שהגיע בניידת טיפול נמרץ של מד"א למקום מספרים: "כשנכנסנו לדירה ראינו את האמא מבצעת בילדה פעולות החייאה בתידרוך טלפוני של מוקדנית מד"א. מייד התחלנו להעניק לילדה טיפול רפואי ולבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים הנשמה וטיפול תרופתי. לאחר מספר דקות חזר דופק, ייצבנו את מצבה ופינינו אותה לבי"ח כשהיא במצב קשה יציב, מחוסרת הכרה ומונשמת. התינוקת הייתה באמבטיה וככה"נ נמצאה ע"י האמא כשהיא עם הראש בתוך המים כנראה במשך דקות בודדות".

אוריאל עמרני חובש מתנדב מיחידת האופנולנסים של 'איחוד הצלה' מספר: "כשהגעתי לזירה הילדה היתה ללא הכרה ככה"נ לאחר טביעה באמבטיה, אני וחובשים נוספים ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות ולמרבה הנס חזר דופק ונשימה, והיא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבה מוגדר קשה".

דוברת המרכז הרפואי הדסה מוסרת כי לחדר המיון של בית החולים הדסה הר הצופים הגיעה ילדה כבת 4 בהחייאה. היא התקבלה על ידי צוות הרופאים אשר נלחם על חייה. מצבה מוגדר אנוש.

בארגון 'צוות הצלה' שבים ומזכירים להורים שלא להשאיר פעוטות וילדים מתחת לגיל 6 באמבטיה ללא השגחה.

תמונות מהכניסה לבניין בו אירע המקרה - צילום: אליעזר סמט - חדשות 24







פעוטה טביעה אמבטיה ארזי הבירה מדא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד