י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השוקולד של אהרונוב והחטיפים של שלזינגר

שבוע מרתק עבר על לייבל'ה בחסות 'עצרת המיליון' • וגם: גפני ומקלב בלבוש בוכרי, אליקו מתחתן ונחומי בדילמה קשה

השוקולד של אהרונוב והחטיפים של שלזינגר



מחפשים את ה'אחדות' בעצרת המיליון

• לייבל'ה עוקב אחרי 'עצרת המיליון' בדריכות ובנחישות, בפרט לאחר שהוא מחזיק בזכויות היוצרים על הביטוי. לצערו, גילה לייבל'ה שבוועדת ההיגוי לא הכל חלק: בבוקרו של יום רביעי נפגשו יוסי דייטש וחיים ביטון עם ראשי המשטרה בירושלים, אך נציגי 'דגל התורה' משום מה נעלמו מהתמונה.

לאחר בירור נמרץ, התברר כי עד לישיבה המשותפת בכנסת לא ענו החברים ב'דגל' לטלפונים, בשל חיכוכים על מספר החברים בוועדה לכל מפלגה. לאחר שיצא עשן לבן בחדר הסיעה של יהדות התורה, הגיעו הצדדים להסכמות, והסיור שהיה אמור להתקיים אתמול בערב בסמוך לבנייני האומה, נדחה להיום בצהריים.





• ועוד מהעצרת: לייבל'ה, שקיבל במייל מאחד מיני עשרות הקופירייטרים-דוברים של עצרת המיליון את הלוגו המרשים, התפלא למצוא בו רק ספר תורה אשכנזי, ומה עם אחד ספרדי למען ה'אחדות'? גם כאן לייבל'ה חפר וגילה שגם בשלב ההדפסות היו ויכוחים, וספר תורה ספרדי דווקא כן הוזמן, אך נפסל משום מה. לקלמן V פתרונים.



איזה שוקולד אוהב אהרונוב?

• עורך 'משפחה' יוסי אליטוב נסע עם חברים לפריז שבצרפת. במסגרת המסע, מסר בפני החברים שיעור תורני רחב מתורת הרבי מחב"ד, מתוך רשימות מ'זאת חנוכה' תרצ"ג. מעתה אמור הגאון רבי יוסף יצחק אליטוב. ומי אמר שרק טור [או ציוץ בטוויטר] אליטוב יודע לכתוב?

צילום: חב"ד און ליין




• ב'משפחה' גם התגאו השבוע בראיון ראשון ונדיר עם הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת צעירי חב"ד. ובהחלט מגיע שאפו למראיין אליעזר שולמן, אלא שגורמים בסביבתו של אהרונוב לא אהבו בלשון המעטה את הראיון, בעקבות תיקונים ששלח ברגע האחרון דובר חב"ד מנדי ברוד, ואשר עקב טעות מערכת לא יושמו, למרות שמבירור שערך לייבל'ה מדובר בתיקונים זוטרים.

בתגובה, צפה לייבל'ה בצעירים נמרצים אוספים את מגזיני משפחה מהדוכנים בכפר. ומה החב"דניקים לא אהבו? שאלה 'כבדת משקל' כמו איזה שוקולד אוהב אהרונוב, שזכתה לתשובה 'שוקולד שווייצרי של 'שמרלינג', שעל פי השמועות נהג הרבי מחב"ד לאכול מהשוקולד הזה בפסח'.

• טורו השבועי של הסופר המוכשר דוד דמן, המתפרסם בעמודים האחרונים של מגזין משפחה, נפסל השבוע עקב הוראה של הוועדה הרוחנית של העיתון. דמן השולח את טורו השבועי לחבריו במייל ביום חמישי ממעונו באנטוורפן, כתב: "השבוע, אתם הקוראים הבלעדיים של הטור שלי, מאחר שהוא נפסל על ידי הוועדה הרוחנית בגין העיסוק שלו בתוכנת המסרים 'וואטסאפ'. הכוונה שלי היתה ללגלג מעט על התופעה הזאת, שאצלנו בחו"ל עדיין קיימת ובועטת, אבל הוועדה הרוחנית - שאותה אני מאוד מעריך ומכבד - כנראה חשבה אחרת. בתקווה שאתם בכל זאת תהנו".

אך אל דאגה, דמן מפרסם טור אחר מידי שבוע במקביל, וחבריו הבעלזאים - ובתוכם לייבל'ה, שהעיתון היחיד עליו הוא משלם דמי מנוי כל שבוע הוא 'המחנה החרדי' - יזכו לקרוא את טורו של דמן 'במה אישית'. והשבוע, טיפים לקראת עצרת המיליון.





• טור נוסף שלא פורסם ב'משפחה', הוא הטור הסאטירי-רוחני של הגברת לאה מייזל. לייבל'ה, שביקר במשרדים בהר חוצבים, גילה שהטור דווקא כן הוגש כמידי שבוע למערכת.

נוביק לא מוותר על החרדים

• לאחר שתקף בחריפות את דב הלברטל בטורו המושחז 'הישורת האחרונה', שפורסם גם ב'בחדרי חרדים' פה, וזכה לפידבק נרחב. נצפה עורך 'בקהילה' אברהם דוב גרינבוים עומד כחסיד מהשורה מאחורי רבו האדמו"ר מגור בכנס מועצות גדולי וחכמי התורה במלון ויז'ניץ.





• ואפרופו כינוס המועצות, הפוליטי החדש של 'בחדרי חרדים', יהודה הלוי, צילם יהודה אחר, ה'לענייני' של ישראל היום, כשהוא מטפס לאיטו במטרה לתצפת מלמעלה על ה'גדוילים'.





• שעה לפני כינוס המועצות המדובר, נצפו בנתב"ג סגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא ואיש הצללים יהודה וצלר עושים את דרכם למלון ויז'ניץ. לייבל'ה בדק וגילה כי הצמד שב ממסע תפילה בליז'ענסק ובשאר קברי צדיקים. לייבל'ה, שמקפיד לטוס לליז'ענסק בשני ה'אדר'ים, תיעד.





• יקי אדמקר, האיש והייחוס, כפי שתוכלו לראות פה, יצטרך בעל כרחו לסקר - יומיים בלבד לפני חתונתו - את עצרת המיליון. לייבל'ה משוכנע כי פרקי התהילים שיקושש בין ראיון לראיון בוודאי יסייעו לבית החדש שייבנה בישראל.

יקי מדווש מחנות לחנות במסגרת ההכנות האחרונות




• עקיבא נוביק, ה'לענייני חרדים והתיישבות' ב'ידיעות אחרונות', מונה גם לכהן ככתב הפרלמנטרי, תוך שהוא מוותר על סיקור השטחים, אך לא מוותר על סיקור התחום החרדי.

• אבישי בן חיים, ה'לענייני' הוותיק של ערוץ 10, נצפה השבוע מצטלם מחוץ לביתו של האדמו"ר מויז'ניץ בבני ברק. לייבל'ה סקרן לדעת מה מתבשל פה.

• העיתונאית המוכשרת מלי אברהם, שערכה שנים ארוכות את מדורי משפחה וילדים ב'קו עיתונות' - כבר לא. אברהם עזבה את תפקידה לטובת דברים חדשים, שעדיין לא נסגרו. לייבל'ה מאחל לה בהצלחה בכל אשר תפנה.

שלייז והבלוטות'

• כתר יתנו לך: הזמר מיכאל שניצלר ששהה בארץ בסוף השבוע, ואף התראיין ל'בחדרי חרדים' פה, הופיע במלון שבי שומרון והנעים את שהותם של נגידי חסידות צאנז, שהוזילו מהונם 6000 שקלים חדשים לטובת המוסדות, וזכו בשבת מפנקת במיוחד.

• עוד בישראל: אהרל'ה סמט ומלך הפופ אלי שפריי, שחזר מסבב הופעות בארה"ב - שם הופיע ערב ערב בחתונות ובדינרים יוקרתיים, חזר לשיר במקהלה במעמד חנוכת המקווה ב'שומרי החומות'. לאחר מכן, כטוב ליבו, סחב את סמט ל'אליז' והשניים סעדו.





• וגם מתנדבי 'איחוד הצלה' מהסניף בני ברק זכו לפינוק על ידי אפי פלדמן ויוני מרטין המסור, שהביא את הבוס מכובעו השני - יעקב אשר, כדי להרצות בפני המתנדבים על חשיבות תרומתם למדינה. גם אייכלר, שאו-טו-טו יורד מהארץ הגיע לסוף שבוע מפנק.

מי שהקדים את שהותו במלון (בתשלום מלא כמובן) הוא הכתב המסור לענייני פלילים חירום והצלה ב'בחדרי חרדים', אלי שלזינגר, שלקח חופש ושם את אזניית הבלוטות' הנצחית בחדר. ומה עם סיקור הפריצה ל'חסדי נעמי'? לייבל'ה הסתדר איכשהו...

ביום ראשון פינק שלזינגר את הקולגות במשרדי 'בחדרי חרדים' בשלל חטיפים, וחסך להם קניות בחנות 'מנטה' הסמוכה, המתפרנסת היטב מאז החלה הפעילות במשרדים החדשים.





• עובדי כתבי ושדרי רדיו 'קול חי' קיבלו לפני מספר שבועות מייל המבשר להם על יום גיבוש, שיכלול כמעט 'טיול שנתי' - מבוקר ועד לפנות ערב. רובם ככולם התייצבו ביום שני האחרון, וכמובן התכניות הוקלטו מראש. אפילו מנכ"ל הרדיו, אבי רוזן, רכב על הסוס. ועל זה לייבל'ה אומר "אני השליט, אני יודע את מי לפטר תמיד".



פינת המזל טוב

• יום רביעי בלילה: החכי"ם החרדים הגיעו לאמירת מזל טוב לעמיתם הבוכרי, יו"ר הועדה לביקורת המדינה אמנון כהן מש"ס, שהשיא את בתו. כמנהג הבוכרים, לבשו גפני, מקלב וזאב את המלבושים של העדה, ורקדו לקול צלילי התזמורת.










• אלי דדון, הראיס של ש"ס בבני-ברק וסגן ראש העיר, השיא ביום שני את בתו באולמי 'הדודאים'. אישי ציבור, רבנים וצמרת ש"ס זרמו למקום כדי לאחל מזל טוב. חברי מועצת החכמים שנכחו במועצה המשותפת, היו דרוכים כדי להספיק את החופה והחתונה.

צילום: יעקב כהן




• עמרם כנפו, הראיס של ש"ס באשדוד וממלא מקום ראש העיר, אירס בשעה טובה את בנו - הבחור החשוב יהודה, מבחירי ישיבת פוניבז'. לייבל'ה גירד בראשו ונזכר שבבחירות האחרונות באשדוד חלק מאנשי הכלל חסידי המזוהים עם שלומי אמונים הצביעו לש"ס, לאחר שלטענתם נציגם שובץ במקום לא מכובד. לייבל'ה ציפה שרבי עמרם יתגמל את החברה מ'שלומי' באמצעות מודעת אירוסין בעיתון הבית, אך התבדה במהרה. המודעה פורסמה רק ביתד והמודיע.





• אלי (אליקו) כהן, נהגו המסור והבלתי מעורער של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, נישא הערב בשעה טובה ומוצלחת באולמי 'מונדיאל'. מדובר בשמחה כפולה במנהרות הכותל, מכיוון שגם הבוס, הרב רבינוביץ, חגג השבוע את הולדת נכדו הגדול, בן לחתנו הרב פישר. רגע לפני החתונה קפץ אלי לתפילה במקום בו הוא מבקר מדי יום.








• וגם אריה דרעי חגג השבוע את הולדת הנכד, בן לבתו דסי "מי יאכל איתנו תפוח בדבש בראש השנה". לייבל'ה הזיל דמעה, ואף מיהר להגיע הלילה לבית שבהר נוף כדי להתחכך במקורבים ובידידים שהגיעו לאירוסי הבת הנוספת - תהילה.

• נוחעם ברזסקי, האיש הפרסום והאסטרטגיה, חגג השבוע את הולדת בתו. נוחעם הזמין את החברים לקידושא רבא בשבת הקרובה בבית הכנסת ברסלב 'נחלת חן', ברחוב רבי מאיר בעל הנס 5, רמת בית שמש ב'.

• הסופר והמחנך חיים ולדר, יוכל בוודאי להוסיף עוד סיפורים על עצמו לאחר שיחתן את בנו ביום ראשון הקרוב באולמי 'הדודאים' בבני ברק. לייבל'ה מקווה להשתתף.

• ידיד המערכת הצלם המוכשר יעקב נחומי, חגג במוצאי שבת את אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת עם יהודית פיונטק. לייבל'ה, שיחסיו עם נחומי ידעו עליות ומורדות, שמע שנחומי שנוהג לעבוד עבור משרדי הפרסום השונים, קיבל את ההצעה דווקא מתקציבאית אפקטיבית באחד ממשרדי הפרסום. האירוסין היו אמורים להתקיים ביום ראשון, אבל לא צלם כנחומי יפספס את ההזדמנות להנציח מיליון איש, והם נדחו ליום שני, אז יתקיימו באחד מבתי החלמה ליולדות. לייבל'ה מחכה לגלריה מפוארת של תינוקות.

• ועוד בצלמים: 'האברך הצלם' הרב מתתיהו גולדברג חגג אמש ב'שערי צדק' את לידת בנותיו התאומות. לייבל'ה מנחש שהשתים זכו מיד לתקתוק העדשה של מתת', כי מי יודע, אולי עוד יבקשו בשבועונים תמונת שער בעתיד - אז שיהיה.
משפחה עצרת לייבלה הלברטל דמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד