י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ערב מחאת המיליון: חייל חרדי זכה בעיטור

"אות המופת" הוענק ליוסי אשטמקר שמשרת בגדוד "נצח יהודה" • העיטור מצטרף לשורת פרסים וזכיות לגדוד החרדי

אשטמקר, הזוכה המאושר. צילום: עמותת הנחל החרדי
אשטמקר, הזוכה המאושר. צילום: עמותת הנחל החרדי



בצל סערת הגיוס: יוסי אשטמקר בן ה-21, לוחם בגדוד הנח"ל החרדי, זכה השבוע באות מופת על הצטיינותו במסגרת קורס קצינים שנערך בימים אלה בבסיס בה"ד 1. מדובר בפעם השנייה בלבד מאז הקמתו של גדוד הנח"ל החרדי שחייל השייך לגדוד זוכה בפרס היוקרתי.

אשטמקר, צעיר חרדי בן למשפחה בת 14 נפשות מהיישוב החרדי תפרח שבנגב, התגייס לגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי באוגוסט 2012. מאז הספיק לשמש בתפקיד פיקודי ולהגיע למגמת להב להכשרת קצינים למערך הלוחם בבה"ד 1, אותו סיים אתמול בהצלחה, תוך שהוא זוכה באות המופת הגדודי על הצטיינותו בקורס.

שמחת בית השואבה לנחל החרדי, צילום: גבריאל דבושצילום: שמחת בית השואבה לנחל החרדי, צילום: גבריאל דבוש
שמחת בית השואבה לנחל החרדי, צילום: גבריאל דבוש


שורת פרסים

זכייתו של אשטמקר באות ההצטיינות מצטרפת לשורה של פרסים בהם זכה גדוד הנח"ל החרדי בחודשים האחרונים. בשבועות האחרונים קיבל מפקד גדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי הודעה לפיה הגדוד נבחר לגדוד המצטיין בקרב גדודי חיל הרגלים והצנחנים על הישגיו המבצעיים. הפרס עתיד להיות מוענק למפקד ביום העצמאות הקרוב.

הזכייה בפרס מפקדת קצין צנחנים וחי"ר ראשי (מקצח"ר, בעגה הצה"לית) מצטרפת לזכיית הגדוד בפרס ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה (אט"ל), על היערכות ראויה לשבח של הגדוד בתחום הלוגיסטי, הכוללת חיסכון באנרגיה, תחזוקת ציוד ושמירה עליו, ובפרס מפקדת זרוע יבשה (מז"י) על היערכות ראויה לשבח בתחום הבטיחות תוך ריכוז מאמץ למניעת תאונות. לצד זאת הגדוד היה מועמד, לראשונה השנה מאז הקמתו, לפרס הרמטכ"ל על הישגיו המבצעיים, בו זכה, לבסוף, במקום השני.

שורת הפרסים מגיעה לאחר שבשנה האחרונה היה הגדוד אחראי לקרוב ל-300 מעצרי מבוקשים בגזרת מנשה, הכוללת את הערים ג'נין וטול כרם, ולפגיעה ב-14 מחבלים, הרקורד הגבוה ביותר בקרב גדודי החי"ר והצנחנים. הישגיו המבצעיים הגבוהים של הגדוד, אשר משמעותם, בין היתר, היא מעצר של מבוקש כמעט בכל לילה, מתקרבים לאלה של היחידות המובחרות בצה"ל.

בעקבות ההישגים המבצעיים הגבוהים, בעמותת הנח"ל החרדי, אשר הייתה שותפה בהקמת הגדוד ואשר רבניה מלווים את חייליו במהלך השירות, פועלים בימים אלה לפתיחת מסלולי שירות עבור חיילים חרדים ביחידות מובחרות בצה"ל. הרב יצחק בר חיים, מרבני עמותת הנח"ל החרדי, מסביר את הסיבה להישגים במוטיבציה של החיילים: "כיום הצלחנו להגיע למצב בו המוטיבציה של החיילים שלנו גבוהה מאוד, למרות רעשי הרקע מבחוץ. הדבר נובע, בין היתר, מתמיכה ומהבנה גבוהה יותר בקרב משפחות החיילים, עמן אנו נמצאים בקשר כל הזמן. אם בעבר ראינו חיילים עומדים לבד בהשבעות, היום חלק גדול מבני המשפחה גם מצטרפים".
נחל חרדי פרס עיטור קורס קצינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד