י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המפלגות החרדיות: לא רוצים את הבית היהודי בעצרת

בעוד מארגני העצרת שמחים מהשתתפותם הצפויה של רבבות דתיים לאומיים במחאה, הם מוותרים על הח"כים מהבית היהודי

בנט. צילום ארכיון
בנט. צילום ארכיון

לקראת עצרת המיליון שתתקיים ביום ראשון, הועבר מסר חריף מח"כים חרדים ביהדות התורה לח"כים מהבית היהודי - שלא לבוא ולהשתתף בעצרת.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', רבנים רבים בציבור הדתי לאומי הודיעו על כוונתם להשתתף בעצרת וחלקם אף הורו לתלמידיהם להגיע גם, כדי להיאבק בגזירת הגיוס ובחילול ה' הכרוך בה. על רקע זה, נשמעו גם קולות של ח"כים מהבית היהודי שהביעו מספר פעמים את אי הנוחות שלהם וחוסר ההסכמה עם הדרך שמוביל יו"ר המפלגה, ואף נשמעו דברים על כוונתם להשתתף בעצרת. בתגובה לכך הועבר המסר הקורא להם להמנע מכך, בשל שותפותם בקואליציה שמקדמת את החוק.

"הרבנים הדתיים לאומיים הביעו מספר פעמים את אי ההסכמה שלהם עם דרכה של המפלגה", אומר לנו גורם בכיר במפלגות החרדיות, "אבל הח"כים העדיפו שלא להקשיב ולהישאר נאמנים ליו"ר המפלגה. פתאום עכשיו כשהרבנים משתתפים בעצרת, גם הם רוצים להגיע. הם צריכים להחליט האם הם מקשיבים לרבנים או לבנט. זה לא סוד שיש זעם גדול ותסיסה עמוקה בשטח כנגד המפלגה, ואין ספק שהציבור והרבנים שהביעו כבר מספר פעמים את אי השתייכותם לדרך הזו ולחוקים שמובילה המפלגה - הם חלק מהתפילה הגדולה שתהיה ביום ראשון למחות על החילול ה' הנוראי שהמפלגה הזו היתה שותפה לה".

"אבל חברי הכנסת שלהם, מהיכן הם שואבים את האומץ לומר שהם יבואו להשתתף בעצרת התפילה? זו חלק ממסכת הצביעות הזו של דיבורים יפים לחוד ומעשים לחוד. הרי בכל החוקים שהם הבטיחו הם בגדו בנו לבסוף. בחוק הגיור, בשלילת התקציבים, בתקציבים לתלמידי חו"ל. הם הוכיחו שהם יודעים רק לדבר. וגם בחוק הגיוס עצמו הם הוכיחו כך. אז מדוע שהם ימשיכו את הדיבורים הללו בעצרת התפילה? אם הם לא קשובים לרבנים ולציבור שלהם שאכן מתכנן לבוא לעצרת בהמוניו, אז שלא ינסו להסתיר את זה ולזרות חול בעיני מצביעיהם".
הבית היהודי בנט רבנים חברי כנסת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד