י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב דרוקמן נגד העצרת: "המשפטים מזעזעים"

קרע בציונות הדתית • הרב חיים דרוקמן יוצא בחריפות נגד העצרת • נפתלי בנט הורה לחברי סיעתו: "אסור להשתתף בעצרת"

הרב דרוקמן. צילום: פלאש90
הרב דרוקמן. צילום: פלאש90

הציונות הדתית מפולגת ביחס לעצרת: לאחר שרבנים מהציונית הדתית קראו להשתתף בעצרת, הרב חיים דרוקמן, מחשובי רבני הציונות הדתית, קורא הערב (מוצ"ש), שלא לקחת חלק בהפגנת המיליון מחר בירושלים.

"אני מתקומם כל כולי נגד זה. אם ההפגנה הזאת באה להגיד שמדינת ישראל נלחמת נגד שלטון של מלכות שמיים, אני כל כולי מזועזע ומתקומם נגד זה", אמר הרב לערוץ 2.

עוד הוסיף: "אין מקום להשתתף בדבר כזה, אלה שקראו להפגנה ומשתמשים במשפטים מזעזעים, איפה אנחנו חיים? אנחנו חיים באיזה משטר אפל שנלחם מלחמת דת? ברוך השם שאנחנו חיים במדינת ישראל גם אם יש לי ביקורת על המדינה".

הרב דרוקמן הוסיף ודיבר עם ערוץ 7 ואמר: "אם ההפגנה הייתה על חיזוקה של תורה או נגד פגיעה בלימוד תורה ודאי שהיה מקום להשתתף בה אבל המארגנים טוענים כי ההפגנה היא על 'הכרזת השלטון על מרד במלכות שמים כפי שעשו במשטרים אפלים' - השלטון במדינת ישראל הכריז מרד במלכות שמים ומלחמת בדת? זו כפיות טובה כלפי הקדוש ברוך הוא שזיכה אותנו במדינה עצמאית שלנו ואנחנו לא נתונים לשלטון גויים".

עם זאת הוסיף כי יש לעשות הכל כדי שחוק הגיוס לא יפגע בעולם התורה.

תוך כך, גם יו"ר רבני ארגון 'דרך אמונה' הרב ברוך אפרתי שהודיע כי יגיע לעצרת חזר בו, כך הודיע אתר 'סרוגים'. זאת לאחר שבמהלך השבת חברי קהילה פנו אליו וביקרו את החלטתו וחזר בו.

כך גם, מדווח כתב 'ישראל היום' יהודה שלזינגר, כי יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הורה לחברי סיעתו שלא להששתתף בעצרת.

בהודעה שפירסם בנט בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "חוק שקד הוא טוב לעם ישראל". כך גם התייחס לעצרת ואמר, "מחר תתקיים הפגנה גדולה נגד החוק לשילוב החרדים בתעסוקה ובשירות" כתב בנט "הטענה היא על פגיעה בעולם התורה, ועל "סנקציות פליליות" כנגד לומדי תורה שנקבעו, כביכול, בחוק. אין לכך שחר: בחוק לא תמצאו זכר לסנקציות פליליות.

"כולם, כולל מי שצועק כי הוא צריך לצעוק, יודעים שאף לומד תורה לא יישלח לכלא. נקודה".

בנט גם תקף בדבריו את צעדי יש עתיד והגדיר אותם מיותרות לצד "כרזות הנאצה" החרדיות שאף הם מיותרות.

"במהלך החקיקה שני צדדים עשו רעשים מיותרים: חלוקת מגבוני-לחות עם כיתוב אנטי חרדי מחד, וכרזות נאצה מאידך. אין לכך מקום. וועדת שקד תסיים השבוע את מלאכת הכנת החוק החשוב הזה להצבעה, ותוך זמן קצר נקדם את עם ישראל כולו", סיים בנט את דבריו.
חרדים ירושלים מחאה גיוס עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד