י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לקראת העצרת: זק"א ו'איחוד' משלבים כוחות

בארגון 'איחוד הצלה' ובארגון זק"א השלימו את ההיערכות המשותפת לקראת העצרת שתתקיים מחר

ישיבת ההיערכות. צילום: דוברות איחוד הצלה
ישיבת ההיערכות. צילום: דוברות איחוד הצלה



בארגון 'איחוד הצלה' ובארגון זק"א השלימו את ההיערכות לקראת העצרת שתתקיים מחר בשעות אחר הצהריים בכניסה לירושלים.

כלקח מאירועים המוניים קודמים, הנהלות הארגונים והצוות המקצועי ימוקמו לראשונה בחפ"ק נייד שיוצב בתוך מתחם העצרת. כך יוכלו להעניק הנחיות מדויקות בהתאם למצב המתפתח בשטח.

בשיתוף עם ארגון זק"א הוחלט על הקמת נקודות ריכוז לטיפול במקרים של ילדים אובדים ונקודות הזנקת מתנדבים להענקת טיפול רפואי ראשוני. הפעילות במהלך העצרת בשיתוף עם משטרת ישראל, זק"א, עיריית ירושלים, ומארגני העצרת.

כמו כן יפורסמו באמצעי התקשורת כי בכל מקרה רפואי או ילד שאבד הציבור מוזמן לפנות למוקד החירום 1221 מכל טלפון, המוקד תוגבר ונערך לתת מענה לכל פנייה שתתקבל.

במבצע האבטחה הגדול צפויים להשתתף מאות פרמדיקים וחובשים המתנדבים ב"איחוד הצלה" שיגיעו לטובת מבצע האבטחה מכל רחבי הארץ, המתנדבים תודרכו להעניק טיפול רפואי בשעת הצורך. הפציעות האופייניות העלולות להיגרם הן: חבלות, התעלפויות עקב הדוחק ופציעות הנגרמות כתוצאה נפילה מגובה.

לאור ההערכות כי צפויים להשתתף מאות אלפים, הוחלט כי יוקמו נקודות מענה לעזרה ראשונה, נקודות ריכוז ילדים אובדים, ויתפרסו בשטח עשרות אופנולסים, ואמבולנסים.

עקב החום הצפוי בארגון 'איחוד הצלה' קוראים לציבור להצטייד מראש בשתייה, וכמו כן ממליצים להורים שמגיעים עם ילדים לאירוע לענוד על ידם תגי זיהוי כולל שם ומספר טלפון זמין, דבר שייסיע לאיתור בעת הצורך.

יצויין עוד כי בשל עומסי התנועה הצפויים וחסימת צירי התנועה בסמוך למיקום העצרת יתוגבר מערך יחידת האופונלנסים של 'איחוד הצלה' למתן מענה ראשוני ומהיר לכל מקרי החירום והשגרה במהלך שעות העצרת, ובארגון קוראים לציבור לנהוג בזהירות, להימנע מטיפוס על גדרות או גגות מחשש למעידות ולקריסת מבנים ארעיים.

מיקום נקודות עזרה ראשונה וריכוז ילדים אובדים: בית איחוד הצלה רחוב ירמיהו 78, משרדי זק"א רחוב יפו 234, מוקד איחוד הצלה - ירושלים רחוב שרי ישראל 16, רחבת בניין שערי העיר, בכניסה לחניון בנייני האומה, וברחוב יפו פינת גשר החיים.

זאב קשש, יו"ר "איחוד הצלה" מסר: "איחוד הצלה" נערך בשיתוף עם משטרת ישראל ומארגני העצרת בצורה מיטבית לסייע במתן עזרה רפואית למשתתפי העצרת. מאות המתנדבים שלנו, הרכובים על אופנועים והצוותים שנפרסו במתחם, יעניקו שירותי חירום רפואיים הן בשטח העצרת והן באזורים הסמוכים לה, כל זאת בנוסף לפעילות המתקיימת בשגרה בעיר ירושלים. "לאיחוד הצלה" יש נסיון רב בהיערכות לארועים המוניים וטיפול מהיר ויעיל בתאי שטח עמוסים. בכל מצב חירום אנחנו קוראים לציבור להתקשר למוקד 1221 אשר ערוך לקבלת מאות הפניות".

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א אמר: "אנו לוקחים את מבצע מירון כמודל לטיפול באירוע ענק. פרסנו נקודות רבות של מוקדי איתור ילדים אובדים בצמתים המרכזיים של העצרת. המוקדים יהיו בקשר רציף עם החפ"ק המרכזי ויתנו מענה בזמן אמת, כמו כן במקרים מיוחדים נדבר במערכת כריזה המרכזית. במוקדי איתור נעדרים יפעלו חובשי 'איחוד הצלה' שיתנו מענה רפואי ראשוני בעת הצורך. במקרים של ילדים אובדים ניתן לפנות למוקד זק"א 1220"

ישיבת ההיערכות הערב בבית איחוד הצלה - צילום: דוברות איחוד הצלה









זקא איחוד הצלה היערכות אבטחה עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד