י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לקראת העצרת ההיסטורית • עדכונים מהשטח

צוותי הצלה הגישו טיפול רפואי ל-50 אנשים • בשדרות הרצל הובערו פחים, צוותי כיבוי במקום 'בחדרי חרדים' עם דיווחים שוטפים מהשטח, גלריות דיווח בשידור חי

לקראת העצרת ההיסטורית • עדכונים מהשטח
עזריאל משה



מאות אלפי איש עושים את דרכם אל הבירה, בדרכם לעצרת הענק שתתקיים היום אחרי הצהריים (ראשון). רבים מגדולי ישראל כבר הגיעו לירושלים ומתכוננים לקראת העצרת.

16:55 החשיפות: הגר"ח קנייבסקי נמצא במרפסת בקומה שלישית בבנין סמוך לישיבת מרכז הרב עם מקורביו. הגר"ש אויערבאך במרפסת בנין עץ חיים סמוך לגשר המיתרים.

16:47 כוחות גדולים של חובשים ופרמדיקים של מד"א המאבטחים את עצרת התפילה העניקו טיפול רפואי עד לרגע זה ללמעלה מ 25 מהמשתתפים, מתוכם 1 שנזקק להמשך טיפול ומפונה באמבולנס של מד"א לבית החולים בירושלים.

כל הפצועים הינם באורח קל וסובלים מחולשה, חבלות קלות וקשיי נשימה מהדוחק ומהאובך.

16:18 ח"כ הרב יעקב אשר, ח"כ הרב מאיר פרוש וחבר מועצת ירושלים הרב יצחק פינדרוס ביקרו לפני שעה קלה בחפ"ק המרכזי של 'איחוד הצלה' הממוקם בבנייני האומה בירושלים, בכדי לחוות מקרוב את פעילות האבטחה והפיקוד על מאות מתנדבי 'איחוד הצלה' שמאבטחים כעת את עצרת הרבבות בכניסה לירושלים.

16:06 כוחות גדולים של חובשים ופרמדיקים של מד"א המאבטחים את עצרת התפילה העניקו טיפול רפואי עד לרגע זה (16:00) למעלה מ 12 מהמשתתפים.

15:25 הגרב"מ אזרחי, שצפוי לפתוח את התפילה בעצרת, יצא כעת מביתו לבנייני האומה. הגר"ש כהן ראש מועצת חכמי התורה הגיע לישיבת יקירי ירושלים ברחוב מלכי ישראל, שם יעמוד עם חברי מועצת החכמים.

15:09 • דובר כבאות והצלה ירושלים אודי גל: בשדרות הרצל בירושלים הובערו שלושה פחי זבל, צוותי כיבוי במקום.

14:55 • הגר"ח קניבסקי והגרי"ג אדלשטין נערכים לצאת בדקות הקרובות מבני ברק בלווי משטרתי.

14:41 • עשרה אוטובוסים ריקים ממתינים ברחוב חזון איש בבני ברק לצאת לירושלים.

14:37 • הגר"ש אויערבך הגיע בליווי משטרתי לבית משרדי 'עץ חיים' סמוך לגשר המיתרים שם ישהה במפרסת במהלך כל העצרת.

14:20 • מאגף התנועה של המשטרה נמסר: כביש 1 חסום לתנועה, למעט תחבורה צבורית. עומסי תנועה: כביש 443 עומס ממודיעין למכבים. כביש 38 מהר טוב לאשתאול. כביש 443 מע' מצומת מכבים רעות עד צומת שילת.

14:00 • משטרת התנועה של מחוז ירושלים מנחה את כלל משתמשי הדרך שלא להחנות את כל רכבם בצירים הסגורים. המשטרה מודיעה שכלי רכב שיחנו בשולי הצירים יגררו לחניוני המשטרה.

13:50 • איגוד רבני הקהילות בנשיאות הרב שמואל אליהו רבה של צפת הודיעו על ביטול השתתפותו בהפגנת החרדים, עד ש'יתד נאמן' יתנצל בפני הרב חיים דרוקמן לאחר שהותקף הבוקר.

13:44 • בשעה 13:45 כביש 1 יסגר לתנועת כלי רכב פרטיים. תהיה עדיפות לכלי רכב ציבוריים.

13:41 • רמקולים בירושלים: בהוראת הרב יעקב שפירא והרב שמואל אליהו כולנו לעצרת למען כבוד התורה

13:38 • עוזאל ותיק, דובר הרכבת הקלה בירושלים מסר ל'בחדרי חרדים' כי בעקבות התעופפות השלט שנתלה על גשר המיתרים, וגם בעקבות הראות הלקוייה והתעסקות אנשים על השלט, הסיריה העירייה את השלט. מארגני העצרת ביקשו להחזיר את השלט, ולבקשת חברת סיטיפס השלט הוחזר רק בשעה 12:00 עם סיום פעילות הרכבת הקלה.

13:32 • הגר"ש כהן חבר מועצת חכמי התורה יצא בשעה 15:00 מביתו שבעיר העתיקה מלווה ביו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי.

13:29 • מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה יתרכזו במתחם ישיבת יקירי ירושלים. מדרגות הכניסה ברח' מלכי ישראל.

13:26 • צעדת הילדים המחופשים לגר"ע יוסף זצ"ל, התהלוכה תצא מת"ת 'יקירי ירושלים' ברחוב מלכי ישראל לכיוון הכניסה לעיר בשעה 14:00.

13:20 • תפילה בהשתתפות עשרות אלפים, על קברו של הגר"ע יוסף בבית העלמין סנהדריה בירושלים.

13:00 • התחנה המרכזית בירושלים נסגרה, ואין הכיסת ויציאת אוטובוסים ממתחם התחנה. התחנה תהיה סגורה עד לסיום העצרת.

12:30 • מפכ"ל המשטרה אישר הבוקר תוכניות שהוצגו לו לצעדת המיליון שמתוכננת להתקיים היום בירושלים. "המטרה העיקרית של המשטרה לשמור על הסדר הציבורי, התנועה ואבטחת שלום המשתתפים וביטחון הציבור ולאפשר כיום המחאה בכפוף לחוק".

12:00 • בבני ברק נרשמים עומסים חסרי תקדים על קווי האוטובוסים ואלפי איש ממתינים לאוטובוסים. כך גם נרשמים עומסים חסרי תקדים בתחנת האוטובוס אורלוזורוב, בקו 480 של 'אגד' לבירה.

אחד הנוסעים הזועמים מספר ל'בחדרי חרדים': "ממתינים פה מאות נוסעים אבל אגד לא נערכה ומוציאים פה אוטובוסים בקצב איטי ורגיל. האחראי כאן מתנהג בגסות רבה ולא מתייחס לטענות הממתינים הרבים".

בחורי ישיבה אחר ששוחח עם 'בחדרי חרדים', אומר: "אגד הפכה לשלוחה של ממשלת ביבי- לפיד ומנסה למנוע מאיתנו להגיע לעצרת ולסתום את פינו?. לא נשכח לה את ההתנהגות המבישה הזו ביום כזה״. תגובת אגד לטענות טרם התקבלה. והיא תפורסם ברגע שתתקבל.

כך לדברי תושב בני ברק, השירות של חברות התחבורה לבירה ואינו מצליח לעמוד בביקושים: "אני ממתין כבר שעות, עוברים אוטובוסים מלאים באנשים, ואי אפשר לעלות אליהם", אמר.

שידור חי מעצרת בכניסה לעיר בירושלים • באדיבות 'איחוד הצלה'

אלפי אוטובוסים בדרך

העצרת תתקיים בצומת הכניסה לירושלים, באזור גשר המיתרים וברחובות המובילים לשם. מפקד
משטרת ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, העריך כי לעצרת יגיעו מאות אלפי מפגינים.

כ-2,000 אוטובוסים גוייסו להסיע את משתתפי העצרת לבירה. 3,500 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יאבטחו את האירוע.

ממוקד אגף התנועה נמסר כי קיימים עומסי תנועה בצירים הבאים: כביש 1 מגנות לקיבוץ גלויות.
כביש 2 ווינגייט לשמריהו, כביש 4 לצפון מחלף השבעה לגבעת שמואל, כביש 4 דרום מהדרים לבצרה. כביש 5 ממורשה לכפר הירוק.

מחאת הקיבוצים בנתיים אינה מפריעה. נכון לשעה זו (10:40), שישה משאיות עושה את דרכן בכבישי הצפון, ואינן מהוות הפרעה לתנועה.

באגף התנועה של משטרת ישראל אומרים ל'בחדרי חרדים' כי ברגע שמשאיות יהוו הפרעה לתנועה, יפעלו להוריד אותם מהכביש ולא לאפשר את המשיך נסיעתם.

הקווים 402 מבני ברק ו-450 מאשדוד יפעלו כל הזמן ללא הפסקה בכפוף להוראות המשטרה. החל בשעה 12:30 תיפסק ההסעות.

ממחלף לטרון, יהיו שאטלים בתשלום, אשר יורידו את הנוסעים בצומת גבעת שאול בכניסה לעיר, שם יפנה ימינה לגבעת שאול ויוריד את הנוסעים, ויחזור לאסוף נוסעים נוספים.

קו 480 מתחנת הרכבת סבידור בת"א וקו 405 מתחנה במרכזית ת"א יכנסו לירושלים דרך כביש 9 מנהרת ארזים, ארזים ויוריד את הנוסעים בעתירות מדע.

הנסיעה מירושלים החוצה: יחלו את הנסיעה מעתירות מדע וכן תחנה ממתחנת הדלק פז.

הקווים של בית שמש וגוש עציון יסעו דרך כביש המנהרות, והתחנה תהיה בקניון מלחה.

אגף התנועה מבקש מהנהגים לא להגיע לירושלים החל מ-12:00 ועד לגמר העצרת. על משתתפי העצרת להגיע בתחבורה ציבורית בהקדם. החל מ-12:30 לא תותר נסיעה בכביש 1 לכיוון ירושלים למעט תחבורה ציבורית.

משעות הבוקר אלפים ניצלו את שהותם בירושלים ופקדו את ציונו של מרן פוסק הדור זצוק"ל בבית העלמין סנהדריה.

ההמונים מסתערים על האוטובוסים; צילום יהודה גליקמן

תפילה מחאה גיוס עצרת בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד