י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דייטש: "אני מפחד מהטיפש שישתולל"

רגע לפני יוסי דייטש מסביר מדוע אין להתראיין בשום פנים ואופן, והדובר שניאור רוזן על המסר של העצרת: "מוחים על חילול ה'"

יוסי דייטש. צילום: ארכיון
יוסי דייטש. צילום: ארכיון



בישורת האחרונה, רגע לפני שההמונים מתחילים לזרום, יצאנו אל השטח והצלחנו לתפוס לשיחה קצרה את יוסי דייטש חבר צוות ההיגוי של העצרת.

הוא מתפנה לרגע מעיסוקיו ונפנה אלינו "החשש העיקרי שלנו", הוא אומר, "הוא מפני שוליים שינסו להבעיר את השטח. אני חושש מהטיפש הראשון שינסה לעשות מהומות למרות שגדולי ישראל חזרו והבהירו שמטרת העצרת היא לקדש שם שם שמים ולא להיפך ח"ו.

"חשוב שכל אחד ידע שהוא לא בודד אלא מוטלת עליו אחריות של ציבור. כל מעשה שהיחיד עושה יש לו השלכה עצומה על כל הציבור שמתכנס להתפלל ולא להפגין בצעדים אלימים.

"המשטרה תימנע מנוכחות בתוך הקהל בכדי שלא לתת עילה לאותם שוליים להבעיר את השטח אבל אם יהיו כאלו שבכל זאת ינסו הקהל שסביבם צריך להבהיר להם בצורה ברורה שזוהי אינה מטרת העצרת, אנחנו מגיעים לכאן בכדי להתפלל.

• על פי מתחם התקשורת שהולך ומוקם ברגעים אלו נראה שהתקשורת הכללית עומדת לסקר את האירוע באופן חסר תקדים. מה תוכל לומר לנו בהקשר זה?

"יש התעניינות עצומה בתקשורת הכללית והעולמית. יהיו כאן כתבים מכל הרשתות ויחפשו מהציבור אנשים שמוכנים להתראיין. אנחנו מבקשים לא להתראיין לכלי תקשורת בשום פנים ואופן. זה עלול לגרום לנזק עצום ליהדות החרדית. יש דוברים שאחראים על כך והם עושים את עבודתם נאמנה. אין צורך להוסיף על כך".

• במישור המעשי, מה תוכל לספר לנו על ההכנות ההולכות ונשלמות ברגעים אלו?

"מערכת הרמקולים, שפועלת בטכנולוגיה אלחוטית מיוחדת, פרוסה מרחוב מלכי ישראל ליד הבנין של חסידות בויאן ועד בית יהב שממול סנטר 1. ערימות השלטים והפשקווילים לציבור מוכנים ויפתחו רק בשעה 3 כשיסגרו הכבישים, כדי לא ליצור אנדרלמוסיה מיותרת מוקדם מהצפוי.
"במערך התחבורה: על פי הידוע לנו כרגע, בדרכים נמצאים כרגע מעל 2500 אוטובוסים. גם כאן, חשוב לחזור ולהדגיש שגם אם תיווצר תקלה, לנהוג בסבלנות ולהבין את גודל האחריות שלא להפוך חלילה את העצרת מקידוש ה' לחילול ה'".

שניאור רוזן, דוברצילום: שניאור רוזן, דובר
שניאור רוזן, דובר


לא הפגנה - מחאה

מי שאחראים על מערך הדוברות הם, שניאור רוזן, בני רבינוביץ ויעקב איזק.

"המסר המרכזי הוא", אומר שניאור רוזן, "שמדובר בעצרת תפילה ולא בהפגנה. כל איש הירא לדבר ה' מגיע להשתתף למחות על חילול השם של הסנקציות הפליליות. המסר הוא מחאה כנגד הפוליטיקאים שהיו שותפים לחוק הזה ובכללם כל מרכיבי הבית היהודי, יש עתיד כמובן - והליכוד ובראשו בנימין נתניהו. אין אף אחד שיכול להתחמק מאחריות. כולם אשמים בחילול ה' הנוראי הזה וכנגדם אנחנו מוחים בכדי לקדש שם שמים".

• מה התקשורת הזרה תוכל להבין מהעצרת?

"הבאנו את גדעון כץ שאחראי באופן מיוחד על נושא התקשורת והכתבים הזרים. היציבות הפנימית של מדינת ישראל חשובה ומעוררת ענין רב בעולם. אני יכול גם לספר לך על מספר פניות של שגרירים זרים לח"כים החרדים בנסיון להבין את מהות העצרת ואת העומד מאחוריה.

• לעצרת השפעה כלשהיא על החוק ההולך ומוכן לקריאה שניה ושלישית?

"מטרת העצרת אינה פוליטית. המטרה היא להעביר את המסר שהתורה היא זכות הקיום של העם היהודי מאז ומעולם וכל נסיון לפגוע בלומדי התורה ולקבוע כנגדם בחוק סנקציות פליליות הוא חילול ה' שיש למחות כנגדו.

"ההסטוריה מוכיחה שלכינוסים כאלה יש השפעה ארוכה ועמוקה על התהליכים שמתרחשים בשנים שלאחר מכן. כך היה בזמן העצרת הגדולה על גיוס בנות וכך גם בהפגנה הגדולה שנערכה כנגד הבג"ץ ע"י הציבור החרדי. בשנים שלאחר מכן היה ניכר בפסיקות הבג"ץ כי השופטים מבינים שלהתערבות באורח החיים היהודי במדינה יש מחיר. וכך גם אנו מצפים גם בעצרת הנוכחית".
ירושלים תחבורה גיוס עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד