י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המרחב האווירי של ירושלים נסגר כליל לתנועה

חיל האוויר סגר את המרחב האווירי של הבירה עד לשעות הלילה • לא יטוסו בינתיים: מסוקי המשטרה לפיקוח ותיעוד, ומטוסי העיתונות

צילום: ישראל ברדוגו
צילום: ישראל ברדוגו



מספר מסוקים קיבלו אישורים להפעלת מסוק באוויר בזמן עצרת המליון, אך לפי המסתמן כעת המרחב האווירי בשעת העצרת יהיה סגור, כך שלא יהיה ניתן לפקח על העצרת מלמעלה או לתעד.

שניאור רוזן, אחד מדוברי העצרת אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי המסוק שישמש כחפ"ק עליון, ואמור לדווח לחפ"ק למטה תמונת מצב, גם לו כעת לא מאפשרים לו לעלות לאוויר, "בשלב זה המרחב האווירי סגור, כך גם המסוק המשטרתי. אנו מקווים שעד לשעת העצרת יתקבל אישור".

חברת "ישראל באוויר" ממתינה החל משעות הבוקר על הקרקע עם צוותי צילום ושידור של ישראל ברדוגו כדי להמריא לכיוון אם כל ההפגנות בירושלים.

לפני שעה קלה התקבלה הודעה מחיל האוויר על סגירת המרחב האווירי של העיר ירושלים
החל מהשעה הקרובה ועד לשעות הלילה.

אובך, צילום ארכיוןצילום: אובך, צילום ארכיון
אובך, צילום ארכיון


סיבה נוספת: מזג האוויר האביך

בנוסף לסגירה שהגיעה בשעה האחרונה, מזג אוויר אביך במיוחד מאיים להשבית גם את יחידת המסוקים המשטרתית שמצידה מתכננת לעלות 4 מסוקים לאוויר.

ישראל ברדוגו מבעלי החברה מסר כי בשעות אלו מתנהלים מגעים נמרצים לפתיחת המרחב להחרגה של כלי אחד אזרחי, שיבצע גיחה קצרה שתתואם מול רשות התעופה האזרחית, היחידה האווירית של משטרת ישראל וחיל האוויר.

תחזית מזג האוויר לשעות הקרובות: ינשבו רוחות דרום מערביות עד 20 קשרים, ירידה בראות בין 1500 - 800 מטרים. בדרום הארץ צפי לסופות רעמים ושיטפונות.

שדה דב ושדה התעופה בחיפה נסגרו לנחיתות בשל תנאי מזג האוויר והאובך. המראות מכשירים בלבד. מטוס ארקיע שהיה בדרכו לשדה דב הופנה לנתב"ג. חברת ארקיע מבקשת ליידע את הציבור כי כל פעילות התעופה הפנים ארצית מועברת לנתב"ג החל משעה זו ועד סוף היום. הנוסעים מתבקשים להגיע ישירות לנתב"ג.
אובך אוויר מסוקים מרחב אווירי תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד