ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

עצרת הענק ננעלה • האלפים פצחו בריקודים

עצרת המיליון יצאה לדרך בתפילת מנחה של מאות אלפי איש • והסתיימה כעת: בברכת 'חכם הרזים' על ידי הגרב"מ אזרחי

הגרב"מ אזרחי בפרקי תהילים בעצרת
הגרב"מ אזרחי בפרקי תהילים בעצרת



העצרת הגדולה יצאה לדרך. מאות אלפי איש מתכנסים הערב (ראשון) בירושלים בעצרת תפילה ומחאה נגד חוק הגיוס.

18:33 הסקופים: אלפי חסידי ברסלב מתרכזים כעת בסמוך ללשכת הגיוס בליווי תזמורת וריקודים.

18:30 דוברות מד"א: כוחות גדולים של חובשים ופרמדיקים של מד"א המאבטחים את עצרת התפילה העניקו טיפול רפואי עד לרגע זה ללמעלה מ 66 מהמשתתפים, מתוכם 6 שנזקקו להמשך טיפול ומפונים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים בירושלים.

18:25 קול חי : בכירים במשטרה אמרו לאנשי קול חי כי בעצרת היו כ-700,000 איש. ח"כ גפני באולפן הפתוח בקול חי: שוחחתי עם מפקד המחוז ושאלתי אותו לפני הברכה היות וצריך כמות מסוימת לברך את הברכה האם זה ברכה לבטלה וענה לי : באחריות שלא.

18:23 ההורים לילדים האבודים מתבקשים לבוא לעמדת חפ"ק זק"א מתחת לגשר המיתרים.

18:22 המוזיקה הסתיימה, מאות אלפי המתאספים, מתפזרים כעת לשכונות ולהסעות מחוץ לעיר.

18:20 דוברות איחוד הצלה: נכון לשעה זו טופלו ע"י פרמדיקים וחובשים מתנדבים של 'איחוד הצלה' 71 איש שנזקקו לטיפול רפואי ראשוני בעצרת התפילה בכניסה לירושלים, בשעה זו העצרת הסתיימה רשמית אך עדיין מתקבלות קריאות רבות למוקד 1221 של 'איחוד הצלה' על מקרי חירום נוספים.

זאב קשש, יו"ר "איחוד הצלה" אמר בסיום העצרת: "כלקח מאירועים קודמים ישבנו בחפ"ק נייד בבנייני האומה וניהלנו את הכוחות הרבים שהיו בשטח. הורדנו הוראות לפי המצב המתפתח ותפקדנו בצורה מהירה ויעילה, התודה והברכה למאות המתנדבים שהגיעו מכל רחבי הארץ ונתרמו למען פעולות הצלת חיים".

משה טייטלבוים, סמנכ"ל "איחוד הצלה" מסר: "היתרון הגדול של "איחוד הצלה" הוא הניידות הגבוהה של המתנדבים שלנו הן על אופנולנסים והן ברגל. היכולת שלנו הוכיחה את עצמה כקריטית באירוע גדול וצפוף כעצרת".

18:18 דיווח: מתוך הנפגעים שבהם טיפלו כוחות ההצלה נמצאים שני מפגינים שנשאו שלטים בעד הגיוס ורוססו בגז פלפל, כאמור הם טופלו במקום ופונו.

18:05 בחפ"ק זק"א לאיתור ילדים אובדים נמצאים כ-18 ילדים שממתינים להוריהם, ההורים מתבקשים לסור לחפ"ק שממוקם בבניני האומה.

17:52 ח"כ משה גפני ב'קול ברמה' בשיחה שערכתי עם מפקד המחוז היו למעלה מ- 600 אלף איש.

17:45 העצרת ננעלה בשירת אני מאמין באמונה שלמה על ידי התזמורת.

17:41 החלטות העצרת כפי שהוקראו על ידי הרב ישעיהו ליברמן מנהל הסמינר בירושלים: העצרת דורשת מהשלטונות שלא לחוקק שום חוק הפוגע בלומדי התורה דבר שיש בו משום עקירת התורה מישראל. העצרת קוראת לכל תלמידי הישיבות והכוללים לא להתגייס לצבא בשום פנים ואופן. לא להיכנע לפיתויים ועונשים כלשהם ולא לשתף פעולה עם תכניות הצבא למינהם בכל אופן שהוא. העצרת פונה לממשלה ולראש הממשלה לא לגרור את הציבור למערכה מיותרת בדברים הנוגעים לציפור נפשה של היהדות החרדית, ולא לשנות כלום מהנהלים ושינוי מהסטטוס קוו.

העצרת קוראת בשם גדולי ומאורי הדור שליט"א מתוך קידוש ה' שנערך בעצרת, עם ה' חזקו ונתחזקה אל תחתו ואל תרעו אין לנו שיור רק התורה הזאת, הם חומת המגן לעם ישראל מפני כל צרה וצוקה והם יעמדו בזמנים קשים אלו לבית ישראל כמו בכל הגלויות וכפי נשעשו ניסים לאבותינו ונזכה לישועה בזמן הזה, ה' יתברך ברוב רחמיו וחסידיו בודאי ישמע לשוועתינו ויקבל תפילותינו ונזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן.

17:38 הגרב"מ אזרחי בברכת 'חכם הרזים' הנאמרת כשרואים שישים ריבוא בני אדם.

17:30 רגע השיא: מאות האלפים בקבלת עול מלכות שמים ואמירת ה' הוא האלוקים.

17:26 דוברות איחוד הצלה: עד כה טופלו 31 נפגעים באורח קל כתוצאה מחבלות ובעיות נשימה עקב מזג האוויר הקשה והאובך השורר בעצרת כעת בכניסה לירושלים.

17:22 כוחות גדולים של חובשים ופרמדיקים של מד"א המאבטחים את עצרת התפילה העניקו טיפול רפואי עד לרגע זה ללמעלה מ-44 מהמשתתפים, מתוכם 2 שנזקקו להמשך טיפול ופונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים בירושלים.

17:10 אמירת י"ג מידות של רחמים על ידי הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים'.

17:05 אמירת סליחות: ישראל נושע בה' תשועת עולמים.

16:52 המשך פרקי תהילים על ידי הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין ראש ישיבת 'קרית מלך'.

16:39 פרקי תהילים מפי הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' בבכי קורע לב ומאות האלפים אומרים פסוק אחר פסוק פרק אחר פרק.

16:35 תפילת 'ועננו בורא עולם במידת הרחמים' על עצירת הגשמים בארץ ישראל נאמרה בהתרגשות גדולה.

16:18 ח"כ יעקב אשר, ח"כ מאיר פרוש וחבר מועצת ירושלים יצחק פינדרוס ביקרו לפני שעה קלה בחפ"ק המרכזי של 'איחוד הצלה' הממוקם בבנייני האומה בירושלים, בכדי לחוות מקרוב את פעילות האבטחה והפיקוד על מאות מתנדבי 'איחוד הצלה' שמאבטחים כעת את עצרת הרבבות בכניסה לירושלים.

16:10 העצרת נפתחה בתפילת מנחה מרגשת ברוב עם על ידי הרב עקיבא ברילנט מחסידי באיאן והסתיימה באמירת קדיש,

16:00 כוחות גדולים של חובשים ופרמדיקים של מד"א המאבטחים את עצרת התפילה העניקו טיפול רפואי עד לרגע זה (16:00) למעלה מ 12 מהמשתתפים.
תפילה מחאה גיוס עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד