י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כאלף מתנדבי מד"א אבטחו את העצרת • גלריה

כאלף מתנדבי מד"א אבטחו את העצרת – כ-74 איש נפגעו וטופלו, ומהם 7 פונו לבית החולים • סיקור וגלריה

כאלף מתנדבי מד"א אבטחו את העצרת • גלריה
אסף ברזינגר לוגסי



כאלף מתנדבי וכונני מגן דוד אדום וארגוני ההצלה החרדיים הפועלים בשיתוף פעולה עם מד"א אבטחו את מאות אלפי משתתפי עצרת התפילה בירושלים.

ההכנות לקראת עצרת התפילה החלו במד"א עם ההודעה הרשמית על מועד העצרת. ראשי מד"א במרחב ירושלים והעסקנים קיימו ישיבה משותפת עם גורמי המקצוע במשטרת ישראל ובעיריית ירושלים, וסיכמו את מבצע האבטחה רחב ההיקף.

החל מצאת השבת התקיימו מספר הערכות מצב במד"א לקראת אבטחת מאות אלפי המשתתפים. בהערכות המצב השתתפו ראשי מד"א ובהם מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין, שאף קיים במוצ"ש הערכת מצב משותפת עם מפכ"ל המשטרה.

מגן דוד אדום העלה את רמת הכוננות בירושלים לדרגה ג' - הגבוהה ביותר - כאשר מלבד הכוחות שאבטחו את מאות אלפי המשתתפים, תוגברו כוחות מד"א בירושלים על מנת להעניק מענה רפואי למקרי החירום השגרתיים. ברחבי הארץ העלה מד"א את רמת הכוננות לרמה ב'.

החל משעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון שינע מד"א רכבי הצלה וכלי אבטחה רפואית מכל רחבי הארץ.

מאות מתנדבי מד"א ממרחב ירושלים ועוד מאות נוספים מבני ברק, בית שמש, ביתר, פתח תקווה, כפר חב"ד, אלעד, מודיעין עילית, חיפה, רחובות ואשדוד הגיעו לירושלים ונטלו חלק במבצע האבטחה המורכב.

מאות המתנדבים, הן המקומיים כמו גם הכוננים שהגיעו מכל רחבי הארץ התרכזו במטה מד"א במרחב ירושלים, שם קיבלו הנחיות ברורות על פקודת המבצע ומשם הם שובצו וצוותו לשטח.

מתנדבים, חובשים, כוננים ופרמדיקים מטעם מד"א התפרסו לאורך כל הצירים והרחובות שבהם התרכזו מאות אלפי המשתתפים. כוחות מד"א פעלו בשיתוף הארגונים: צוות הצלה, הצלה גוש דן, הצלה מודיעין עילית, הצלה בית שמש, הצלה ביתר, הצלה רחובות, הצלה לכיש, הצלה כרמל, הצלה גלבוע והצלה כפר חב"ד שהתפרסו לאורך הציר בעשרות אמבולנסים, אופנועים, נט"ן, אט"ן וג'יפים, והעניקו מענה ראשוני לנזקקים לטיפול הרפואי.

במבצע האבטחה השתתף רכב החפ"ק החדשני והמשוכלל של מד"א שהוצב בציר המרכזי, ומשם נוקזו הפניות שהתקבלו במוקד 101 במהלך ההלוויה. צוות החפ"ק עקב באמצעות המצלמות על כל נקודה ונקודה באון ליין וכיוון את הכוננים לעבר מוקדי ההתרחשויות. במהלך עצרת התפילה פינו צוותי מד"א 7 לבתי החולים בירושלים באמצעות אמבולנסים של מד"א וטופלו בידי כונני מד"א 74 מהמשתתפים שנזקקו לטיפול רפואי.

במהלך העצרת הגיעו לבקר בחפ״ק הראשי של מד״א במתחם בנייני האומה: חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר, חבר הכנסת הרב יעקב אשר וחבר מועצת עיריית י-ם הרב יצחק פינדרוס. השלושה עקבו אחר פעילות מד״א וניהול המבצע.

על מבצע האבטחה הגדול פיקדו בכירי מד"א ובראשם מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין שסיכם את המבצע ואמר: "מרגע קבלת ההודעה הרשמית על קיום העצרת והוראת המשטרה כי על מד"א לאבטח את מאות אלפי המשתתפים, תגבר מד"א כוחות והועלתה רמת הכוננות של כוחות מד"א בירושלים לרמה הגבוהה ביותר (רמה ג') כשרמת הכוננות בכל רחבי המרכז עלתה לכוננות ב'. הפריסה הגדולה של מאות המתנדבים, החפ"קים והציוד שנפרס בשטח ושיתוף הפעולה יחד עם כל ארגוני ההצלה החרדיים הפועלים עם מד״א שהגיעו מכל רחבי הארץ, הביאה לכך שמבצע האבטחה המורכב עבר על הצד הטוב ביותר".

פינוי של נפגע מהעצרת על ידי חובשי מד״א והצלה גוש דן, כך זה נראה מהחפק המיוחד של מד״א

צילום: אסף ברזינגר לוגסי













































מד''א גלריה היערכות בין שישים ריבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד