כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הגאב"ד לא יצא מרכבו בעצרת: בגלל הגראי"ל

לא כל חברי 'העדה' נטלו חלק: הגר"י רוזנברגר לא השתתף, והגאב"ד לא יצא מרכבו • הסיבה: המחלוקת העזה עם הגראי"ל שטינמן

הגאב"ד הגרי"ט וייס ברכבו אמש בעצרת
הגאב"ד הגרי"ט וייס ברכבו אמש בעצרת

בערב שבת האחרונה, פורסמו בעיתונים מודעות מטעם כל גדולי ישראל, ובהם גם של הבד"צ העדה החרדית , הקוראות לכל הסרים למרותם לבוא ולהשתתף בעצרת המיליון שהתקיימה לפנות ערב.

מרבית חברי הבד"ץ נכחו בפועל גם בעצרת. כך גם רבנים נוספים המזוהים עמה, כמו הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטר ממנהיגי חסידי ברסלב, הגרמ"ד סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק שאף חתם על מודעה מיוחדת, ועוד.

אלא שחדי העין הבחינו, כי גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט ווייס, נצפה בעצרת כשהוא יושב ברכבו ולא יצא אל הקהל. מאידך, הגר"י רוזנברגר חבר הבד"ץ ורב קרית הרמ"א בבית שמש, לא נראה כלל בחברת חברי הבד"ץ .

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הגר"י רוזנברגר והגרח"צ טייטלבוים רב קהילת המהרי"י מסאטמר בירושלים, הבהירו ביום העצרת בשיחה למקורביהם, כי אין לקחת בה חלק, זאת כיוון שהגראי"ל שטיינמן הוא אחד מראשיה ויוזמיה של עצרת התפילה- שאף השתתף בה כידוע. גם בקו הנייעס של הקהילה בארה"ב, יצאו הדוברים נגד ההשתתפות בעצרת התפילה.

כזכור, הגר"י מתח בעבר ביקורת חריפה על שיטת הגראי"ל, בשל חלקו בעידוד הקמת הנח"ל החרדי ובגין הווטו שהטיל הגראי"ל עד כה, על הפגנות מחאה נגד השלטון, בנושא הגיוס.

גורמים בעדה החרדית טוענים, שהגרח"צ הוא גם זה שביקש מהגרי"ט שלא ישתתף בעצרת, כדי שלא יתפרש כתמיכה במשנתו של הגראי"ל בסוגיות הנוגעות למסגרות הצבא ולגיוס.

"על הגאב"ד הופעלו גם לחצים שיחזור בו ממכתב התמיכה והקול הקורא שהעניק הבד"צ, להשתתפות בעצרת", אומרים הגורמים .

הם מוסיפים שזו ההופעה הציבורית השנייה, שבה הגאב"ד מגיע להשתתף אך נותר ישוב ברכבו.
המקרה הקודם היה כזכור, כאשר הגיע להשתתף בעצרת המחאה בבית שמש נגד החפירות במתחם גולובנציץ, שגם אז נותר ברכבו. הפרשנות שניתנה אז לצעד זה קבל עם ועדה, על ידי הגר"ס ארלנגר, כי הגאב"ד לא רוצה לפגוע בכבודו של הראב"ד שאיים בהתפטרות במידה והגאב"ד יקח חלק בעצרת המחאה, ולכן אינו וצא אל הקהל. דובר אחר, נימק שהגאב"ד אינו חש בטוב וקשה עליו היציאה מהרכב.

"הגאב"ד מבקש לשמור על האינטרסים של העדה החרדית ולפעמים עליו לנקוט בצעדים מתונים או במדיניות של 'שב ואל תעשה', כדי לרצות את כולם", מסבירים בעדה החרדית.
ירושלים הפגנה הרב שטינמן עצרת גאבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד