ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

21 חודשי מאסר לנהג שפגע בקשישה וברח

נהג מונית בן 62 מבני ברק, שפגע בקשישה בת 80 וברח, הורשע ונידון לרצות 21 חודשי מאסר בפועל

21 חודשי מאסר לנהג שפגע בקשישה וברח

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 21 חודשי מאסר לנהג מונית שהורשע בגרימת תאונת דרכים קשה שבה נדרסה ונחבלה קשות הולכת רגל כבת 80 על מעבר חציה.

הנאשם, בן 62 תושב בני ברק וסב לחמישה, נהג מונית במקצועו, הורשע בגרימת תאונת דרכים קשה שבה נדרסה ונחבלה קשות הולכת רגל כבת 80 על מעבר חציה. הנהג נמלט מזירת התאונה ולא דיווח על מעורבותו בתאונה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אריאלה בן-אהרון, בתאריך 28.1.12, סמוך לשעה 19:30, נהג הנאשם במונית ברחוב ה' באייר בכיכר המדינה בתל אביב, מכיוון מערב לכיוון מזרח והחל לפנות ימינה לכיוון מזרח, לרחוב ז'בוטינסקי. בצומת הרחובות ה' באייר וז'בוטינסקי לכיוון מזרח חצתה באותו הזמן את מעבר החציה קשישה בת 80. הנאשם לא הבחין בקשישה ופגע בה עם החזית הקדמית הימנית של המונית.

כתוצאה מהתאונה, הועפה המתלוננת על הכביש ונחבלה חבלה חמורה, הכוללת שברים בכל הגוף ודימום תוך-מוחי. נכון למועד הגשת כתב האישום, הקשישה עודה מאושפזת בבית החולים.

מכתב האישום עולה כי מיד לאחר התאונה, כשהנאשם יודע שנפגע אדם חבלה חמורה ונותר שרוע על הכביש, הוא לא עצר את רכבו במקום התאונה או קרוב לה ככל האפשר כדי לעמוד על תוצאות התאונה ולא הגיש עזרה שהיה ביכולתו להגיש אותה עת.

בשלב הטיעונים לעונש נעשה מאמץ ניכר מצד הנאשם להקהות את חודה של עברת ההפקרה על ידי עדויות המציגות את אופיו, טיבו וסולם הערכים של הנאשם באורח מנוגד למעשה ההפקרה. כך באו להעיד שני רבנים מכובדים (הרב יהודה בלוך והרב אליהו צדקה), מתפללים בבית הכנסת, לקוחות ותיקים, אשת הנאשם ובנו (עו"ד במקצועו).

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א ד"ר עודד מודריק אמר כי אינו מפקפק בעדויות אופי הללו. "אלא שהמציאות שהוכחה בפרשה זו טופחת על פני הדמות ששורטטה מפי אותם עדים. אפשר שבכל מקרה אחר שבו היה הנאשם עד לתאונה או נקלע למקום שבו היה אדם שרוי במצוקה, נחלץ הוא לעזרה. אולם בפרשה דנן, במקום שההיחלצות לעזרה הייתה עלולה לפגוע בעניינו של הנאשם עצמו גבר החשש מפני מתן דין על פני הרצון לעזור".

לאחר בחינת הנסיבות השופט דן את הנאשם. בגין עבירה על הפקרה לאחר פגיעה: 40 חודשי מאסר, מהם 20 בפועל. פסילת רשיון למשך 7 שנים. בגין נהיגה בקלות ראש וחבלה חמורה: 8 חודשי מאסר, מהם 4 בפועל. פסילת רשיון למשך שנה בפועל, ושנה נוספת על תנאי. כמו כן נגזר עליו לשלם פיצוי בסך 7500 ש"ח לנפגעת.

חודש אחד מתוך ארבעת חודשי המאסר בפועל, יצטברו ל-20 חודשי מאסר בפועל, ושני ו-3 חודשי
ם יהיו חופפים. סך הכל יישא הנאשם עונש מאסר בפועל של 21 חודשים, ועונש פסילת רשיון נהיגה למשך 7 שנים.
רישיון פסילה מאסר מונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד