כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שליש מההרוגים בתאונות דרכים בישראל – בני המגזר הערבי

נשות החברה הערבית השתתפו בכנס מיוחד של אור ירוק למניעת תאונות דרכים. עמותת אור ירוק: "המדינה חייבת להקצות יותר משאבים למען הפחתת מספר תאונות הדרכים במגזר הערבי"

שליש מההרוגים בתאונות דרכים בישראל – בני המגזר הערבי
דוברות משטרת מחוז דרום


עמותת אור ירוק בשיתוף תנועת נעמת ומועצת פקיעין, ערכה כנס מיוחד לנשות החברה הערבית במטרה להפחית את מספר תאונות הדרכים בקרב בני המגזר הערבי. במהלך הכנס הייחודי, שנערך ביום רביעי, 26 לפברואר בפקיעין, הוצגה לנשות החברה הערבית תמונת המצב המדאיגה של המגזר הערבי בנושא תאונות הדרכים. בכנס, נכחו למעלה ממאה נשים.

במהלך הכנס, הציגה ד"ר ופא אליאס מהמכון לחקר התחבורה בטכניון, את הסיבות שבגינן בני המגזר הלא יהודי נפגעים יותר בתאונות דרכים. בין היתר, ציינה ד"ר אליאס, כי אחת הסיבות לריבוי תאונות הדרכים הן התשתיות הבעייתיות ביישובים הערביים – כבישים לא מוסדרים, אין מקומות חניה מוסדרים, כבישים ללא הפרדה ועוד. בנוסף היא ציינה, כי להורים ולילדים אין מודעות לסכנה ולכללי הזהירות בדרכים וכן שאין די נוכחות משטרתית ביישובי המגזר. בכנס נשאו דברים גם ד"ר ג'אזי פארס ראש מועצת פקיעין ונדיה חמדאן יו"ר נעמת מרחב מרכז הגליל.

בנוסף, ווסילה שנאן חמאדן, פסיכולוגית קלינית, הסבירה למשתתפות כיצד יכולים בני המשפחה להשפיע על הנהגים הצעירים לנהוג באופן בטוח יותר.

בחלקו השני של הכנס התקיים פאנל משפחות שכולות שאיבדו בני משפחה מקרבה ראשונה בתאונות דרכים. המשפחות שיתפו את הקהל בסיפורם האישי ודרכי ההתמודדות עם השכול.

עמותת אור ירוק: "מדי שנה ענו עדים לכך שכשליש מההרוגים בתאונות הדרכים הם בני המגזר הערבי. נתונים אלו מדאיגים ביותר. המדינה חייבת להקצות משאבים בכדי לשפר את התשתיות ולהגביר את החינוך והמודעות לזהירות בדרכים בקרב החברה הערבית. כך, ניתן יהיה להפחית את מספר תאונות הדרכים ולהציל חיים".
אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד