כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פרוש: "ביבי שקרן, נרד למחתרת"

ח"כ מאיר פרוש במליאה: "כשאובמה מזהיר את נתניהו, זה בגלל שבעיניו עמדותיו של נתניהו מקורן בכוחניות שלו"

פרוש בועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת
פרוש בועדת שקד. צילום: דוברות הכנסת

במהלך נאום במליאת הכנסת, תקף ח"כ מאיר פרוש בחריפות את ממשלת ישראל ואת חוסר העקביות בעמדותיו של ראש הממשלה בכלל, ובמיוחד בכל הקשור לחוק הגיוס בכפייה.

פרוש פתח בדבריו ושיתף את חברי הכנסת בפגישה שהתקיימה בינו לראש הממשלה, נתניהו. "נפגשנו לפני ארבעה שבועות, ביום שני, זה היה בעקבות בקשתי מלשכת ראש הממשלה לשוחח אתו, להיפגש אתו בנושא גיוס בני ישיבות, מתוך תחושת האחריות שיש לי כשליח ציבור, ולאחר שידועה לי עמדת היהדות החרדית שהיא שוללת כל פשרה וכל ניסיון למנוע ח"ו לימוד תורה – ולו ליום – מבחור או אברך, וכל עוד הוא עוסק בתורה, אנו דורשים עבורו – בזכות – את הדיחוי משירות צבאי, מצאתי לנכון להיפגש עם ראש הממשלה ולהתריע בפניו שלא יחוקקו חוק שיש בו משום התרסה כנגד הציבור החרדי, ואף בקשתי ממנו מפורשות שלא יגדירו את לומדי התורה שלא יתגייסו כעבריינים פליליים.

"מיד באותה שיחה, הודיע לי ראש הממשלה, שכל עוד הוא מכהן כראש הממשלה, לא יוגדרו לומדי תורה כפליליים, יתרה מכך, הוא אף סבר לרגע שיתכן וכדאי שיוציא הודעה והבהרה ברורה מצדו. לבסוף, לאחר ששקל את העניין הוא החליט שלא להוציא הודעה בעניין. עם גמר השיחה בפגישה הזו, הוא שוב הבטיח שבימיו כרה"מ, לא יוגדרו תלמידי ישיבות כפליליים, ידוע גם לכולם, שבישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה כשבוע לאחר מכן, הוא שוב חזר על ההתחייבות שהזכרתי קודם".

"זה לא סוד", המשיך פרוש, "שהמערכת הפוליטית גועשת וסוערת בשבועות האחרונים, עקב התקרבות המועד שבו הכנסת אמורה להכריע על החוק להסדרת המעמד לבני הישיבות. אבל אם הייתי צריך לבחור כותרת מתאימה לבקשה של הגשת אי אימון בממשלה, לא יכולתי לבחור סיבה טובה יותר, מאשר הכותרת: 'חוסר העקביות בעמדותיו של ראש הממשלה', כי כולם יודעים את ההפכפכות של ראש הממשלה בכל הקשור לסוגיית גיוס בני הישיבות והשלכתם לכלא, כי בפגישות עם חברי וגם בישיבת סיעת הליכוד, הודיע ראש הממשלה שהוא נגד סנקציות פליליות, וכשבועיים לאחר מכן, בישיבה לילית סודית, הוא חזר בו וקבע נחרצות שבני ישיבות אשר יסרבו להתגייס יושלכו לכלא".

"אנחנו ביהדות התורה, כאשר שמענו על החלטת רה"מ, דיווחנו לרבנים, והם הורו על כינוס של מועצות גדולי וחכמי התורה של אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס, ושם בכינוס זה, יצאה ההודעה והקריאה של הנהגת החירום של היהדות החרדית על עצרת תפילה של מאות אלפים בשערי ירושלים, ורבים הם השואלים, לשם מה התכנסתם, ואני מבקש לתמצת בכמה משפטים. על פי המסורת ההיסטורית, התורה אינה רק ספר חוקים דתי ליהודי היחיד, אלא גם חוק ציבורי, לעם היהודי כולו, מדינה יהודית אשר לא מכירה בתורה כחוק עליון בחוק הציבורי, הינה נגד רצון ה' ומדינה כזו הינה פשע כנגד ה'. ליהודי דתי אשר התורה היא עבורו החוק העליון, שיחייבו אותו לחיות במדינה שמתנכרת לחיי תורה, זה המצב הכי קשה של דיכוי המצפון שיכול להיות".

פרוש המשיך: "אגודת ישראל בהיסטוריה, חששה מאוד מאוד מכך שיהודים יקבלו אפשרות להקים מדינה, כי חששנו מזה שיהודים ינהיגו מדינה שלא על פי התורה. גם כאשר התגלו סימנים שיש נכונות לתת שלטון ליהודים בארץ ישראל, לא התלהבנו בלשון המעטה, ולא תמכנו – מאותה סיבה, אבל בהוראת רבותינו בלענו את הגלולה המרה, תוך כדי הבטחה שאנחנו כיהודים חרדים נוכל לקיים כאן במדינה אורח חיים חרדי, ידוע גם שנעשו הסדרים, מהם שעוגנו במסמך הסטטוס קוו הידוע, ועוד הסדרים. מאז קום המדינה, קיים הסדר שכל החפץ ולומד תורה, הוא זכאי לקבל דחייה משירות צבאי. אותו הסדר שברובו הופעל כאשר בראשות הממשלה כיהנו אישים ממפלגת העבודה, ובחלקם על ידי אישים מהליכוד. לצערי הגדול, להוציא את רה"מ בגין, גם משמיר וגם מנתניהו אנשי הליכוד, הציבור החרדי אכל ואוכל, בנושא זה במיוחד, מרורים".

"הבוקר קמנו", המשיך הרב פרוש, "לכותרות, שנשיא ארה"ב אובמה מזהיר את נתניהו, שיקבל את מתווה קרי, אני רוצה לומר כאן, מעל במה זו, אני משוכנע שאובמה מסוגל לדבר כך לנתניהו וגם להזהיר אותו, מכיוון שהוא לא מאמין לנתניהו, הוא לא מאמין שנתניהו מייצג אכן עקרונות עם אמונה, בעיני אובמה, עמדותיו של נתניהו, מקורן בכוחנות הטבועה באישיותו של האיש, של רה"מ, אני מאמין שכל אלה מהימין צריכים להכיר בכך שנתניהו מזיק לעמדתם, כל יום שהוא בתפקיד הוא גורם נזק לאג'נדה שלהם.

"אבל לרגע, אניח לנושא זה, אנחנו היהדות החרדית של היום, היא אינה היהדות החרדית של שלשום, אתמול התכנסנו למעלה משישים ריבוא מבני היהדות הנאמנה בראשות הנהגת החירום – ההנהגה הרוחנית והכרזנו על מהפכה, הכרזנו, ה' הוא האלוקים, ומשם היישר לפה, בשידור חי, אני חוזר על החלטת העצרת, אמרנו בקול גדול שמע ישראל, קבלנו על עצמינו עול מלכות שמיים, דרשנו מהשלטון הנוכחי להמשיך בהסדר מלפני 65 שנה, שכל הלומד תורה יקבל את הדיחוי מהצבא, אולם יחד עם זאת הכרזנו, אם ח"ו יחוקק פה בכנסת חוק שיחייב תלמידי ישיבה לשרת, נעדיף לרדת למחתרת, נעדיף ישיבה בכלא, כי מדינה יהודית אשר לא מכירה בתורה כחוק עליון כחוק הציבור, הינה נגד רצון ה', וחוקי התורה הם מעל חוקי מדינת ישראל".
כלא ביבי אובמה הפכפך שקרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד