כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מדוע נחסם האמבולנס? • צפו בתיעוד המזעזע

עד לאן הדרדר העימות בין ארגוני החירום? • נהג אמבולנס נחסם בדרכו לאירוע • שוטר שנקלע למקום הציל את המצב

צילומסך
צילומסך

נסו לדמיין את התרחיש הבא: אמבולנס נוסע בנסיעה דחופה, מפעיל סירנת חירום, מגיע לרמזור אדום, כלי רכב מפנים את הציר, אולם לאחר שהוא עובר את הרמזור, רכב פרטי שחצה את הכביש באור אדום, חוסם את האמבולנס ואינו מוכן לזוז.

חמור? ואם נהג הרכב הפרטי משמש כנהג אמבולנס שמבין את חשיבות הזמן בהצלת חיים?

זה מה שקרה לפני שבועיים. כ' אדר א', סמוך לשעה 19:00, אמבולנס של חברת "רחם" נסע בנסיעה דחופה ברחוב השומר בבני ברק, לאחר שהתקבלה קריאה על אדם במצוקה באחד מבתי האבות בבני ברק.

עם הגעתו לצומת רבי עקיבא הוא נתקל בפקק בעקבות רמזור אדום, ובעזרת סירנה פילס את דרכו בין הרכבים.

באמבולנס שניות לפני שעבר, הרמזור הפך לירוק, אך בו זמנית רכב שהגיע מכיוון קוקה קולה חצה את הרמזור ונכנס לרבי עקיבא, ונעצר.

האמבולנס שניסה להמשיך בנסיעה נחסם על ידי הרכב הפרטי. נהג האמבולנס כרז לו, כמו"כ גם נהג אחר שעצר בצד יצא מרכבו לצעוק על הרכב הפרטי שעצר וחסם את האמבולנס. נהג האמבולנס שהבין שלא משנה מה יקרה, הנהג לא ימשיך בנסיעה, עקף אותו והמשיך בדרכו לטפל במקרה הרפואי הדחוף.



ניידת משטרה שבמקרה נכחה במקום, ואף ראתה את המתרחש, עיכבה את הנהג הפרטי, ולאחר שהתקשר לנהג האמבולנס, והתנצל, ניאות השוטר לשחררו לדרכו.

נהג הרכב הפרטי, משמש כנהג אמבולנס מוכר בבני ברק, ולכאורה אחד שכזה, אמור היה לדעת מה זה לעכב אמבולנס שנמצא בנסיעה דחופה. אך למרות זאת, בחר לעכב את האמבולנס.

פנינו לנהג הרכב הפרטי ושאלנו: "מדוע חסמת את נסיעתו של האמבולנס של רחם?", אך הוא בחר שלא להגיב.

פיני וולף מנהל בחברת רחם אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי אותו נהג שעיכב את האמבולנס, משמש כנהג אמבולנס בארגון מד"א. "זו המשך ההתנכלות והרדיפה של כונני מד"א בבני ברק מיום פתיחת החברה, גם אם זה בא על חשבון הצלת חיי אדם והצלת נפשות".

אלעזר קליין, מנהל אגף המבצעים בחברת רחם, שהיה גם נהג האמבולנס במקרה זה אמר: "מדובר בתופעה מסוכנת, שצריך לעקור אותה מן השורש, מאחר וזה יכול לפגוע בחיי אדם, וכן למנוע הצלת חיים". עוד הוסיף "מקרים אלו מוסיפים לחילול השם המצטבר מסיכסוכים מעין אלו".

מדוברות משטרת מחוז תל אביב נמסר כי נפתחה חקירה בעניין, וכי הצדדים מסרו את עדותם.

זכי הלר, דובר מגן דוד אדום מסר לפניית 'בחדרי חרדים': "הדמיון הפורה של עורכי הסרטון הוליד מצג שווא היוצר קישור הזוי ומופרך למד״א".
הצלה מד''א אמבולנס רחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד