כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

האדמו"ר מויז'ניץ: "בית לא יהודי" • האזינו

בדברים שנשא בפני חסידיו, תקף האדמו"ר מויז'ניץ בחריפות רבה את 'הבית היהודי' • "אסור לדבר איתם בפה רך"

האדמו"ר מויז'ניץ אמש בעצרת. צילום: יעקב כהן
האדמו"ר מויז'ניץ אמש בעצרת. צילום: יעקב כהן

האדמו"ר מויז'ניץ, שהגיע אמש (א) לעצרת הרבבות בירושלים, הגיע קודם לכן לבית הנגיד הרב בן ציון ליבוביץ ברחוב שרי ישראל, וערך שם סעודת ראש חודש כמנהגו מידי חודש - יחד עם קהל מצומצם של חסידים ומקורבים.

בדברים שנשא האדמו"ר בסעודה, הוא פתח בדברי תורה ארוכים על פרשת השבוע, ואחר כך הוסיף: "יצא כך שהיום ר"ח אדר ב' וגדולי הדור קבעו להיום עצרת התפילה שתתקיים עוד מעט.

"הנה אנחנו נמצאים עכשיו בשואה קשה שביזו בה תלמידי חכמים, תלמידי חכמים הם יהודים חרדים שיושבים ולומדים תורה הקדושה ביראת שמים, סבי הרבי בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל היה אומר על תנועת המזרחי שהם עזבו את התורה.



"שמעתי לאחרונה שקמה מפלגה שקוראים לעצמם 'הבית היהודי', אני לא יודע למה הם בחרו בשם זה אם כל מטרתם זה נגד היהודים, זהו בית שאינו יהודי. רחמנא ליצלן הם נלחמים בכל דבר שבקדושה בתורה, בשבת, ובכל דבר, הם נעבעך תינוקות שנישבו ברמה הקשה ביותר.

"בעת כזאת שכאלה גזירות מרחפות על עולם התורה ואנו לוחמים מול כל הקמים עלינו חייבים אנו לעשות חשבון נפש בתוכנו לבדוק באם לא כיבדנו מספיק את התורה ואת גדולי התורה, ולהתחזק בשמירת שבת ולבדוק האם לא התעסקנו מדי בשטויות, ובכל מה שאפשר להתחזק, ולעזור כל אחד לחבירו להיות באחדות מוחלטת. בעת האחרונה שמעתי כמה קולות שעולים ואומרים לא צריך ללכת איתם ראש בראש, אלא לנסות לדבר איתם ולנסות להגיע לפשרות שונים.

"בגזירת המן שרצה לגזור כליה על ישראל ח"ו, היה יהודי בשם מרדכי הצדיק שמעידה עליו המגילה 'לא יכרע ולא ישתחוה', בשעה שכל עבדי המלך כורעים ומשתחוים לו היו כאלה שניסו להגיד למרדכי בא תלך עם כולם, לא ראש בראש, לא צריך להרגיז סתם את השר הבכיר של אחשורוש. אבל הוא היה היחיד שלא הסכים לא הסכים לשום פשרה, ורק מכך באה הישועה.

"צריך לדעת שכל האנשים שמכורח הנסיבות מנסים לדבר איתם בפה - רך ולוותר קצת פה וקצת שם אנחנו אומרים להם ברורות שום דבר. אבי ה'ישועות משה' זצ"ל היה אומר שפשרות יש רק בדיני ממונות ולא בעיקרי הדת, לא יכרע ולא ישתחווה".

האדמו"ר סיים את דבריו: "צריכים להתחזק בכל מה שהזכרתי, ובזכות זה נזכה לעמוד בחוזקה מול כל שונאינו ושיתבטל כל הגזירות ושיתקיים הפסוק 'וכל קרני רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק', ונזכה כולנו יחד לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן".

בסיום הדברים פצח האדמו"ר בשירת ומרדכי לא יכרע.

דבריו של האדמו"ר עוררו הדים רבים, הם פורסמו והובאו במערכת ויז'ניץ - קו המידע הרישמי של החסידות.
ירושלים ויזניץ רבבות עצרת הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד