י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הישיבות ובית שמש ביום אחד

הדיון בחוק הגיוס בכנסת נקבע ליום הבחירות המקומיות בבית שמש • הח"כים החרדים התלוננו ויו"ר הקואליציה הבטיח לפעול

משה אבוטובול. צילום: פלאש90
משה אבוטובול. צילום: פלאש90

האם חוק הגיוס יאושר בכנסת ביום ההצבעה לבחירות בבית שמש? לפי לוח הזמנים שקבעה היום (שני), הנהלת הקואליציה לדיונים בשבוע הבא, נקבע כי חוק הגיוס יובא לדיון ביום שלישי הבא - ט' אדר ב' - יום הבחירות בבית שמש.

לפי לוח הזמנים נקבע כי ההצעה תעלה לדיון בשעה 1 בצהריים. לאחר מכן יוגשו הסתייגויות על ידי חברי הבית ובשעה 11 בלילה יעלה החוק להצבעה.

יו"ר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס שחשף את העניין, העלה את הסוגיה בישיבת הסיעה שהתקיימה היום. הסיעה פנתה ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת אריאל אטיאס ושתי הסיעות פנו במשותף ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בכדי לבקשו לפעול לשינוי הלו"ז. אל הפניה הצטרפו ראשי הסיעות אריה דרעי ויעקב ליצמן ומשה גפני.

יו"ר הכנסת הבטיח לפעול אך ההערכה היא שלא יהיה כל שינוי.

"בממשלה שמתנהלת באופן תקין" אומר היום אחד מחברי סיעות הקואליציה, "קיים אימון בסיסי בין הסיעות השונות המרכיבות את הקואליציה. אולם בנוכחית, אין כלל אמון בין מרכיביה השונים של הקואליציה ובשל כך נוצר צורך להכניס שלושה חוקים שונים של שלושה סיעות שונות בשבוע אחד, כולל חוק הגיוס, חוק המשילות וחוק משאל העם, דחוס של דיונים והצבעות. בין חברי הקואליציה לא קיים אמון לטווח ארוך שיאפשר לכל אחד להמתין עם הצעת החוק שחשובה לו ובשל כך כל ההצבעות נדחקו לתוך שבוע אחד שבו כל הסיעות הגדולות המרכיבות את הקואליציה יקבלו את הדברים שחשובים להם".
חוק בית שמש גיוס קואליציה יולי אידלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד