כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפלישה לקרים: כוחות רוסים חצו את הגבול

כוחות רוסים השתלטו על נקודת גבול ימית בקרים והחלו להזרים דרך הים משאיות עמוסות חיילים לאוקראינה • רוסיה בדיון חירום במועצת הביטחון: "הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ' ביקש שנשלח כוחות" • יהודי סבסטפול חוששים מקרבות, מסתגרים בבתים ואוגרים מזון • רב העיר: "נערכים להענקת סיוע של ציוד רפואי ותמיכה כספית ליהודים"

צילומסך יוטיוב
צילומסך יוטיוב

החלה הפלישה הרוסית לקרים: צבא רוסיה החל להזרים הלילה (שני), כוחות צבא לחצי האי קרים באמצעות מעבורת, אחרי שהשתלט על טרמינל ימי של משמר הגבול האוקראיני בחצי האי קרים. כך טוענת אוקראינה.

לפי הדיווח הכוחות הרוסיים שהמתינו זה כמה ימים ליד הטרמינל, השתלטו עליו הערב ופרקו משאיות עמוסות בחיילים שהובאו במעבורת.

במקביל החל במועצת הביטחון של האו"ם דיון חירום בנוגע למשבר באוקראינה. בדיון אמר שגריר רוסיה לאו"ם, ויטלי צ'ורקין כי נשיא אוקראינה המודח, ויקטור ינוקוביץ', פנה למוסקבה בבקשה שיפרסו כוחות צבאיים במדינתו, במטרה להגן על העם מפני "קיצונים לאומניים". "המנצחים רוצים להשתמש בפירות הצלחתם לרמיסת זכויות האדם", אמר השגריר צ'ורקין, כשהוא מכנה את השינוי הפוליטי "צעד מפתיע" ו"השתלטות מזויינת על ידי גורמים קיצוניים".

בשעות אלה חיילי הצבא הרוסי השתלטו על רחובות עיר הנמל סבסטופול ושולטים בפועל בחצי האי קרים וכוחות נוספים של שיריון רוסי ערוכים לאורך הגבול המשותף עם אוקראינה ונראים כמתכוננים לפלישה.

יהודי קרים מתרכזים בעיקר בבירת המחוז, סבסטופול, שם חיים כחמישים אלף יהודים. לפי דיווח תושב מקומי, הם, ככל תושבי האזור חוששים מקרבות שיפרצו באזור. "הם מסתגרים בבתים ואוגרים מזון", הוא מספר.

שליח חב"ד לחצי האי הרב בנימין וולף אומר ל'בחדרי חרדים', "אני מתפלל לשלום האזרחים בחצי האי קרים ועוקב אחר מצבם של יהודי הקהילות שלנו ברחבי חצי האי. אני שומר על קשר רצוף עם נציגים מהערים השונות ובודק את הצרכים של היהודים במקום ונערכים לסיוע של ציוד רפואי, מזון, דלק, אמצעים טכניים ותמיכה כספית ליהודים ולתושבי המקום.

"אני נושא תפילה שהעימות יוכרע במהירות ובדרכי שלום לטובת שני הצדדים ובראשם אזרחי המקום היפה והאהוב עלינו. הקהילות מתפתחות מאוד ובמרכז סבסטופול נמצא בשלבי בניה מתקדמים ביותר בית כנסת מרכזי מפואר ויהודי העיר זוכים לפעילות יהודית פעילה, מוסדות חינוך יהודיים ותמיכה הומניטרית בכל ימות השנה", אמר הרב.
רוסיה מלחמה קהילה יהודית הרב בנימין וואלף חצי האי קרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד