י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

בנט רוצה שתכירו את משה

שר הכלכלה נפתלי בנט, מציג בדף הפייסבוק שלו את משה: חסיד גור, העובד המצטיין של התעשייה האווירית בישראל

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90

יום לאחר עצרת התפילה הגדולה של הציבור החרדי, פונה נפתלי בנט מעל גבי דף הפייסבוק שלו לציבור ומבקש להכיר בפניהם את ספורו של חסיד גור מבני ברק שהפך לעובד המצטיין של מגזר הביטחון והתעשייה האווירית בישראל.

"תכירו את משה", פותח בנט, "משה נולד בשנת 1973 בבני ברק למשפחת חסידי גור. במשך השנים למד בישיבות נחשבות ואף לאחר שהתחתן בגיל 21, המשיך ללמוד במוסדות יוקרתיים עד שקיבלת הסמכה לדיינות ולרבנות.

"חמש שנים לאחר שנישא, וכשכבר היו לו שלושה ילדים, הבין משה כי הוא צריך לחפש מקור פרנסה משמעותי יותר ממה שסיפקה לו המלגה בכולל. הוא התייעץ עם האדמו"ר שלו, ובאישורו התחיל ללמוד לימודי ערב במרכז חרדי להכשרה מקצועית. בהתחלה במכינה שסייעה לו בהשלמת הפערים, לאחר מכן קורסים שונים בתכנות ועד שלבסוף סיים תואר הנדסאי תוכנה בהצטיינות.

"בשנת 2001, נקלט משה בחברת "אלתא" (שייכת לתעשיה האוירית), שבדיוק חיפשה עובדים מוכשרים, ואף שמחה לקלוט עובד חרדי. בהתחלה אולי חששו קצת באלתא, אך לאחר היכרות קצרה ועבודה משותפת הבינו כולם כי הפערים היו בעיקר בדמיונם. אלתא סיפקה למשה סביבת עבודה תומכת, בה מצא ארוחות כשרות למהדרין ואפילו התאפשר לו להתפלל במנין. כנראה שבאלתא הבינו שזה ישתלם להם עם הזמן.

"במקרה של משה, זה אפילו לא לקח הרבה זמן: חצי שנה אחרי שנקלט, כבר זכה משה בפרס יזמות בגין תוכנה שפיתח ובשנים שחלפו מאז זכה בעוד שבעה פרסים נוספים, כשהאחרון שבהם ניתן לו על ידי הנשיא פרס כעובד המצטיין של מגזר הביטחון והתעשייה האוירית בישראל. כיום משה הוא ראש צוות פיתוח בחברה, ועדיין מוצא זמן לקיים שיעורים קבועים בכולל.

"משה הוא סיפור יוצא דופן במגזר החרדי. אנחנו פועלים באמצעות מגוון כלים כדי לסייע לעוד אלפי "משה" שרק מחכים לממש את הפוטנציאל שלהם", סיים בנט.
חרדים תעסוקה הבית היהודי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד