ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

נתניהו לאובאמה: "העם מצפה שאעמוד בלחץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום בוושינגטון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה • "עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות"

אובמה ונתניהו. צילום: פלאש90
אובמה ונתניהו. צילום: פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שני), בוושינגטון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. בפתח הפגישה, החמיא אובמה לנתניהו על מחויבותו לשלום ואמר כי למרות שישנם נושאים קשים במשא ומתן נתניהו מתייחס אליהם ברצינות. אובמה הוסיף ואמר כי הוא "עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות".

אובמה גם התייחס לברית האסטרטגית עם ישראל וציין כי הקשר בין ישראל לארה"ב הוא בלתי ניתן להתרה: "יש לנו שיתוף פעולה צבאי ומודיעיני ומחויבות גדולה, אין לנו חבר קרוב יותר מישראל".

בהמשך דבריו התייחס אובמה גם למשבר באוקראינה ואמר כי רוסיה איננה יכולה להפר את החוק הבינלאומי מבלי שתענש. "הצעדים שנקטה רוסיה" אמר אובמה "הם עבירה על החוק הבינלאומי. ישנם קשרים ארוכי שנים בין המדינות, אי אפשר שרוסיה תפרוס את חייליה על הקרקע ותחלל את העקרונות הבינלאומיים. הגינוי התקיף שהיא מקבלת ממדינות העולם מוכיח שרוסיה נמצאת בצד הלא נכון של ההיסטוריה".

לאחר מכן דיבר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שציין בדבריו את העובדה שאזרחי ישראל רוצים שלום, אך שלום אמיתי, לא שלום על הנייר: "העם בישראל רוצה שאעמוד בלחץ ואדאג לביטחון המדינה. הגיע הזמן שהפלסטינים יכירו בנו כמדינה יהודית. אנחנו בסך הכל פה רק 4,000 שנה".

את עיקר דבריו מיקד נתניהו בסוגית הגרעין האיראני והבהיר שיעשה ככל הנדרש בכדי להגן על אזרחי ישראל. נתניהו הדגיש את הצורך למנוע מאירן להעשיר אורניום "אם הדבר יכול להיות מושג באופן דיפלומטי, אין מדינה שתעריך זאת יותר מישראל. אנו לא יכולים להיות נתונים להשמדה ואני כראש הממשלה של ישראל צריך לעשות הכול כדי למנוע זאת".
נתניהו ארה''ב אובמה פלסטין וושינגטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד