כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בעקבות גל החיסולים: המפכ"ל דנינו בא לכנסת

"נשים יד על העבריינים שהיו מעורבים באירועים האחרונים" • על תפקוד המשטרה: יש ירידה בפשע, ועליה בסיכויי העבריין להיתפס

דנינו בוועדת הכנסת, צילום: פלאש90
דנינו בוועדת הכנסת, צילום: פלאש90



"אנו עושים מאמצים גדולים מאוד בשיתוף כל יחידות המשטרה, ובקרוב נשים יד על חלק מהעבריינים שהיו מעורבים באירועים הפליליים האחרונים", כך אמר הבוקר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, בדיון בוועדת הפנים של הכנסת.

"אני לא מקל ראש באירועי התקופה האחרונה, אך חשוב להדגיש כי מבחינה עובדתית בשנתיים האחרונות, בעקבות תכנית המפנה, יש ירידה בפשיעה לצד עליה בסיכויי העבריין להיתפס. ההישגים צריכים להגיע לידיעת הציבור כדי שיידע שיש לו על מי לסמוך. ה

"שוטרים עושים עבודת קודש מדי יום ומדי שעה. חובתנו כמשטרה להמשיך לטפל בפשיעה ולשפר את תחושת הביטחון, ולוודא שאנו נותנים לשוטרים לעשות את העבודה ולא פוגעים בהם שלא לצורך".

דנינו הוסיף ואמר כי "הכיוון של המשטרה הוא נכון. נמשיך בו ונכניס יותר עבריינים מסוכנים לכלא, כפי שעשינו עד כה. נמשיך לפנות לבתי המשפט בבקשות למעצרים עד תום ההליכים ונגיע גם למניחי המטענים, בשיתוף פעולה עם הצבא ובקידום חקיקה בכנסת".

חיסול באשקלון, צילון: אביחי קקוןצילום: חיסול באשקלון, צילון: אביחי קקון
חיסול באשקלון, צילון: אביחי קקון


"הגברנו את ההרתעה בישראל"

המפכ"ל הסביר לחברי הוועדה: "חשבתי שנכון לבוא ולתת סקירה על מה שקורה בתקופה האחרונה. תכנית המפנה היא תלת שנתית. המהות שלה היא העלאת תחושת הביטחון האישי של האזרחים והעלאת אמון הציבור במשטרה. בשתי הנקודות הללו הגענו בשנים האחרונות להישגים רבים. הדבר המרכזי המשפיע על הגברת ההרתעה הוא העלאת סיכויי העבריין להיתפס. צריך לעצור את העבריין ולוודא שהוא נכנס לכלא ונשאר במעצר עד תום ההליכים. גם נושא השירות לציבור קיבל מקום מרכזי. הדבר השלישי הוא הצבת השוטר במרכז".

"אחרי שנתיים ראשונות של מפנה, ההישגים הם מרשימים. בראייה היסטורית התקופה הנוכחית תיחשב לאחת התקופות היותר טובות של משטרת ישראל. יש שתי דרכים לבדוק את יעילות המשטרה: הסיכוי של האזרח להיות קורבן עבירה, וכמה מהר הצלחנו לתפוס את העבריין. כך אנו צריכים להיבדק. לפי כל הנתונים שבידינו יש שיפור גדול מאוד בשני הפרמטרים האלו".

המפכ"ל נתן לדוגמה את נושא תיקי הרצח: במהלך השנתיים של המפנה נרשמה ירידה מ-280 אירועי רצח ל-232, ביחס לשנתיים שקדמו להן. מספר מקרי הרצח בשנת 2013 היה הנמוך ביותר מזה 18 שנה. באירועי הירי הפלילי נרשמה ירידה של למעלה מ-500 מקרים בשנתיים. באירועי אמצעי לחימה יש ירידה של 23 אחוזים. בעבירות פריצה ורכוש – ירידה של 10,000 מקרים.

לסיכום דבריו אמר המפכ"ל: "הבאתי את הנתונים הללו כדי לשמור על הפרופורציות. אני שמח שסוף-סוף כנסת ישראל לוקחת ברצינות את הנושאים שאנו מתעסקים בהם כל השנה. אני שמח שעכשיו כולם שמים לב לעניין ורוצים יותר שוטרים ויותר מאבק בפשיעה. אני עושה הכי טוב עם מה שעומד לרשותי. אם כנסת ישראל רוצה יותר שוטרים היא צריכה לפעול בנושא. אני שמח שהכיוון הוא חיזוק המשטרה. יש תכנית להוסיף עוד אלף שוטרים עד סוף השנה. חסרים עוד, אבל לא אתן זאת כתירוץ ואעשה הכי טוב עם מה שיש. המספרים והנתונים מדברים בעד עצמם. לא הצגתי אותם כדי להגיד שמעולם מצבנו לא היה טוב יותר, אלא כדי להראות מה אנו עושים כל השנה ובשנים האחרונות".
משטרה כנסת פשע המפכל חיסולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד