ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בחורי ישיבה קיבלו צווי גיוס לצבא האוקראיני

בעקבות המתיחות בין אוקראינה לרוסיה קיבלו תושבי קייב צווי גיוס • בחורי ישיבה בעיר קיבלו צו התייצבות

בית הכנסת המרכזי בקייב, צילום: פלאש90
בית הכנסת המרכזי בקייב, צילום: פלאש90



חסידי חב"ד בקייב קיבלו צווי גיוס לצבא האוקראיני, זאת בעקבות פלישת הכוחות הרוסים לחצי האי קרים.

צביקה קליין ממעריב חושף הבוקר כי תלמידי ישיבה בבית הכנסת ברודסקי, השייך לחב"ד, קיבלו בימים האחרונים צווי גיוס לצבא אוקראינה, כך סיפר אתמול (ב) רב בית הכנסת ושליח חב"ד המרכזי לאוקראינה הרבמשה ראובן אסמן.

"המצב באוקראינה עדין בגלל הסיטואציה מול רוסיה" סיפר הרב אסמן, "כמה בחורים מהישיבה קיבלו צווי גיוס, ברחוב אנשים נקראים לגיוס, יש אווירה של גיוס כללי של הצבא".

גם בישיבת "אורח חיים" המשויכת לחסידות קרלין-סטולין, הנמצאת בשכונת פודול בעיר, קיבלו כמה מהתלמידים צווים. ראש הישיבה הוא רבה של אוקראינה הרב יעקב דב בלייך.

בשלב זה עדיין לא ברור האם הצווים מיועדים לגיוס מלא או רק להתייצבות. בחורי הישיבות בקייב אומרים כי מי שבאמת יגוייס למלחמה יעזוב את אוקראינה וכי גיוס לא בא בחשבון.

מאיר פבלובסקי, שכמה מחבריו קיבל צו, אמר בנחרצות: "אם יקראו לי, אסע לישראל, אין מצב להיות דתי בצבא האוקראיני, אין שם אוכל כשר ולא מאפשרים לך לשמור על ההלכה. שבת זה יום הניקיון".

"כל מי שיכריחו אותו להתגייס יעלה לארץ" הוא אומר, "העיקר שיהודים יספיקו לצאת לפני שיסגר השער, זה ממש כמו מלחמת העולם השניה, היהודים חשבו עד לרגע האחרון אם לעזוב או לא, לפעמים צריך פשוט לקום וללכת".

רוסיה מסיגה את הכוחות

בתוך כך מתקבלים הדיווחים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה הבוקר (ג') לחיילי הצבא הרוסי לחזור לבסיסיהם, לאחר תרגיל שנמשך כמעט שבוע באזור הגבול המערבי עם אוקראינה. מהקרמלין נמסר כי התרגיל הצבאי הסתיים בהצלחה ואין לו כל קשר לאירועים בחצי האי קרים.

הבוקר הכחיש דובר משרד ההגנה הרוסי את הדיווחים לפיהם הציב הקרמלין אולטימטום לאוקראינה, על פיו רוסיה תתקוף את המדינה אם לא תיכנע. הדובר כינה את השמועות על אולטימטום מהקרמלין לאוקראינה כ"שטות גמורה".

גם מפקד הצי של רוסיה באזור הים השחור, סמוך לחצי האי קרים, הזים את השמועות. "כבר התרגלנו להאשמות של התקשורת האוקראינית על כך שאנו מוציאים לפועל פעולות צבאיות נגד עמיתנו האוקראינים", אמר מפקד הצי. "אלו שרוצים לשסות אותנו אחד בשני - יכשלו".

למרות שנראה כי רוסיה לא תתקוף במהרה את הכוחות האוקראינים, בארצות הברית עדיין בוחנים כיצד להגיב למעורבות הצבאית של מוסקבה בחצי האי קרים. בכיר בבית הלבן לסוכנות הידיעות רויטרס כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה ויועציו בוחנים דרכים לבודד את רוסיה. "עדיין יש לרוסים הזדמנות לעצור את ההסלמה, אבל אם לא - הם יתמודדו עם סנקציות", אמר הבכיר.
פוטין חבד אוקראינה גיוס קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד