א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כמעט לינץ': תלמידי ישיבה ניצלו מרצח

פרסום ראשון • לפני כשבועיים שבו 4 תלמידי ישיבה מהכותל המערבי דרך שער שכם, שם נלכדו בידי כנופיה ערבית • דקות אחדות לפני שהצעירים הערבים פגעו בהם עם גרזן, פתח אחד מהם בשיחה שהצילה את חייו • בשבת שעברה בירכו הבחורים 'הגומל' • לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה השתלשלות הנס המלאה

דקירה בשער שכם. צילום ארכיון: הצלה ישראל
דקירה בשער שכם. צילום ארכיון: הצלה ישראל



הסיפור הבא התרחש ממש לפני כשבועיים, והוא מתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים':

קבוצה שמנתה ארבעה תלמידי ישיבה ממרכז הארץ, הגיעה בליל שישי לכותל המערבי, כדי להתפלל. בחזור, החליטו התלמידים לטייל רגלית בחזרה למרכז העיר, והם פנו לעבר הדרך המובילה לשער שכם.

היה זה כבר לאחר חצות הלילה, כאשר סמוך לשער שכם, הבחינה בהם כנופיית פורעים ערבים צמאי דם. תלמידי הישיבה הבינו כי גורלם נחרץ, וראש הכנופיה אף פקד עליהם לבל ינסו לזוז או להימלט, שכן דמם בראשם. כאשר קלטו הבחורים כי הערבים מתכוונים לבצע בהם לינץ', פנה הבכיר שבהם אל ראש הכנופיה וניסה לפתותו בכסף: "שמע, אנו מוכנים לתת לך את כל כספינו, רק הנח לנו בבקשה".

הלה נעתר לבקשה, והורה להם להוציא מכיסיהם את כספם. אך לרוע מזלם, לא נמצאה בהם פרוטה. הטרוריסט הצעיר הבין כי הבחור ביקש רק להרוויח זמן, והוא הורה לעמיתיו לשמור על הבחורים ועזב את המקום כדי להביא גרזן, על מנת לערוף בו את ראשיהם.

מיותר לתאר את הפאניקה והחרדה העמוקה שהבחורים חוו, באותם רגעים שנדמו להם כנצח. הם כבר החלו ללחוש ווידוי והבינו כי הם עומדים להיפרד מהעולם.

ראש הכנופיה שב למקום תוך דקות כשגרזן בידיו. שניות ספורות לפני שפתח בביצוע 'גזר הדין', הבזיק רעיון במוחו של בכיר התלמידים. הוא התעשת, תפס את ידיו של הרוצח ואמר לו: "אתה יודע שאנחנו בני דודים?"

משהו כנראה חלחל ללב האבן, והערבי הגיב בהפתעה: "איך בדיוק?"

"אתה יודע מי זה, איברהים הערבי?" (אברהם אבינו) חקר התלמיד.

"בטח", השיב הרוצח, "זה אבא שלנו, אבא של איסמעיל (ישמעאל)".

"יפה", המשיך הבחור בדיאלוג, "אנחנו צאצאים של בנו איסחק (יצחק אבינו) ואם כן, אנו בני דודים. עכשיו, מה בצע כי תהרוג אותנו? ומה יגיד עליך סבא איברהים? שרצחת את נכדיו?"

אפילו חרב חדה, מונחת על צווארו של אדם, אל ימנע עצמו מן הרחמים...

הרוצח העלה חיוך על פניו. נראה כי התשובה המנצחת, כבשה אותו: "שמע, מה שאמרת מוצא חן בעיני, עכשיו אני אלווה אתכם עד לדרך המלך ואשמור עליכם כדי שאף אחד לא יפגע בכם".

ליהודים היתה אורה ושמחה. בשבת הסמוכה לנס ההצלה הגדולה, עלו הבחורים לתורה וברכו הגומל בשם ומלכות.

"אנו קוראים לציבור ובפרט לתלמידי הישיבות, שלא להתפתות וללכת בגפם במחוזות חשוכים מעין אלו, בפרט בשעות שאינן מאובטחות על ידי כוחות הביטחון. הפעם זה הסתיים בנס. זה עלול היה להיגמר גם אחרת", הטעימו תלמידי הישיבה לאחר מעשה.
רצח טרור אברהם בחורי ישיבה דודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד