כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מחלוקת בועדת שקד בשאלת הסנקציות הכלכליות

ההצבעה נדחתה למחר עקב מחלוקת חריפה בין יש עתיד לבית היהודי • ח"כ איתן כבל תקף: "חוק מקצין ולא מחבר"

איתן כבל. צילום ארכיון
איתן כבל. צילום ארכיון



בישיבה שהסתיימה היום (ג) בשעות הצהריים בוועדת שקד, הצביעו חברי הוועדה בבעיף שעסק בהארכת שירות נשים. חברי הועדה קבעו כי נכון להיום לא תהיה הארכה בשירות הנשים, ואילו במידה ושר הבטחון יהיה מעוניין להביא להארכת השירות מטעמי צרכי צבא ומטעמי שוויון, הוא יוכל לתקן תקנות בין 2016 ל-2019, כך שהן יקדמו את השוויון בצבא בין גברים ונשים. כל זאת באישור וועדת חוץ וביטחון.

על פי דרישת הצבא, נקבע בנוסף כי במידה ושר הביטחון לא יקבע תקנות - יבוטל הסעיף לחלוטין.

בדיון הסוער שהתקיים, השתתף גם ח"כ איתן כבל שתקף את עבודת הוועדה באופן כללי ואמר: "תהליך הגיוס בחברה החרדית מתקיים למרות החוק. אין לכם את האומץ לומר שכל תהליך החקיקה הזה הוא לא חוקתי. החוק שיצא בסופו של דבר הוא חוק מקצין ולא מחבר".

לאחר שהדיון על סעיף הארכת שירות הנשים, שהיווה מוקש בין הצבא לחברי הוועדה, הסתיים. נותרו מספר הצבעות בודדות בכדי לסיים את עבודת הוועדה לחלוטין. בין ההצבעות שנותרו, הרביזיה על סעיף הסנקציות הפליליות.

בפי שדווח בבחדרי חרדים אתמול, בשעות הערב והלילה התגלתה מחלוקת בין סיעת הבית היהודי ליש עתיד בנוגע לחוק הגיוס. נכון לשעה זו המחלוקת נותרה בעינה, ומשום כך, ככל הנראה, לא עלתה הרביזיה על הסנקציות הפליליות להצבעה בישיבות הוועדה שהתקיימו הבוקר והיא נדחתה למחר.

המחלוקת היא סביב שאלת הסנקציות הכלכליות בתקופת המעבר - עד 2017, ובנוסף, בשעות האחרונות, עלתה דרישה מצד הבית היהודי להעלות את גיל הפטור (ריקון הבריכה) ל-24 ולא 22 כפי שהחוק מנוסח כרגע. לאחר ישיבה ארוכה שהתקיימה אתמול בכנסת וגלשה אל השעות הקטנות של הלילה, נדרש ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב, והוא פועל באמצעות בכירים בליכוד בכדי להגיע להסדר שיהיה מוסכם אף על הח"כים החרדים. כאמור, בינתיים, ההצבעה על סעיף הסנקציות מתעכבת, ובכנסת מצפים לראות האם ומתי היא תתקיים.
כבל ועדת שקד חוק הצבעה סעיף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד