י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"ברוך המקום שמסר עולמו לשומרים!" • טור אורח

שלוחא דרבנן, הרב אברהם רובינשטיין, בטור אישי ומלא חוויות דקדושה מעצרת ה'שישים ריבוא' • "רבותינו, ניצחתם"

אברהם רובינשטיין. צילום: דוד זר
אברהם רובינשטיין. צילום: דוד זר



"ברוך שמסר עולמו לשומרים"! זו התחושה שהלמה בי בעוז, שם על בימת העצרת. שם, מול ריבי רבבות עמך בית ישראל שהכריזו על נאמנות עולם לממלכת התורה ושריה. כאן ברחובה של עיר, תחת ענני אובך וחרדת לב מטהרת, קיבלוה מאהבה, ירושלים תשע"ד.

דמעה סוררת נקוותה לה לפתע בזווית העין, לראות את עמוד האש המלהט בעוז מעל רחובות ירושלים עיר מלוכה. לשמוע את זעקת הקודש המהדהדת בשאגת ה' הוא האלוקים וממיסה כל לב, דמעות בדמעות נגעו, חוברת בהדר אל דורות של עמלי תורה בטהרה בזכותן עומדות היו רגלינו במלחמה במקום הזה, בשערי ירושלים.

התורה הקדושה תנצח. רבותינו מאורינו: ניצחתם!

היינו שם כולנו, למען נשמת התורה שבשולי גוויליה מלחכת האש, למען רוח חייה הפועמת בעוז בזכות רבותינו אדירי התורה שליט"א. היינו שם כולנו להתחנן ולזעוק על הנפש, לחבור מחדש ברננה אל החיים.

רבינו הגדול מרן ראש הישיבה שליט"א, חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, שליחותייכו עבדינן, עשינו ככל אשר ציוויתונו. ריבי רבבות ישראל התייצבו לדבר התורה, באהבה רבה ואהבת עולם לגדולי עולם.

בבוקר יום רביעי י"ט אדר א, נקראתי לקול הוראת מרן ראש הישיבה שליט"א נוכח חילול שם שמים העולה מטיוטת החוק הנרקמת על ידי ממשלת ישראל. "מול חילול שם שמים חייבים לעשות קידוש שם שמים" ניתנה ההוראה ממי שנוא על לוח לבבו הטהור את משא העם הזה.

ראשית הונחינו לפעול במהירות ובהילות יחד עם מזכירי מועצת גדולי וחכמי התורה לכנס יחדיו את גדולי התורה זקני העם ושופטיו, לדון ולהורות על עצרת תפילה וזעקה ברחובות קריה. מניסיוני לאורך השנים, שיערתי אל נכון כי מלאכה גדולה היא זו, בתיאום המועד והזמנים באופן הראוי. אולם בפעם הזאת, רוח ה' ודבר תורתו היה זה שהביא לכינוס שרי התורה, רבותינו ראשי הישיבות וכ"ק מרנן האדמורי"ם שליט"א שנתלכדו כאיש אחד על משמר בית ה'.

עולם התורה כולו היה שם ביראה ובמורא, כשרבינו מרן ראש הישיבה שליט"א זעק את זעקת עולם התורה על כבוד שמים שחולל וחיוב מסירות הנפש במקום שיש בו חילול השם. עמדנו אז נרעדים מקדושת התורה ומצערה המטלטל בשברון לבב, מול המשך מסורת התורה הנרקמת כאן בחלב ודם עם ישראל מקדשי השם שבכל הדורות, הוכרעה המערכה.

הדיונים על קיום העצרת ותיאום המועד והמקום נערכו בחששות מהולים מול הררי קשיים ותיאומים בלתי אפשריים כמעט, אולם חזקה עלינו מצווה השליחות המיוחדת מרבינו מרן ראש הישיבה שליט"א: לקיים את העצרת ויפה שעה אחת קודם.

עמדנו שם בזעקה ותחינה עם רבבות עמלי התורה שנטשו את ה'סטנדר' בכאב ובאו לזעוק על עלבונה של תורה, היינו שם עם רבבות 'עמך' שנשמת חייהם בתורת הנצח שאיש לא יוכל לנתקה, היינו שם, מוסרים ביד רועדת את דבר העצרת בשלימות מפיהם של רבותינו אל כל קצוות תבל העוצרת את נשמתה מול חיזיון האדירים הזה. ידענו אל נכון: לא כוחנו הוא זה, כולם נקבצו באו ובנייך מרחוק באו לחלות פני מלך, לא משלנו. לקריאתם.

היינו שם כולנו, אוחזים בשרשרת הדורות בעוז ותעצומות עד כלות הנפש.

היינו שם כולנו עם רבותינו שרי התורה שליט"א ולכל מצוותם. היינו שם כולנו למרגלות ההר הבוער באש על מרבד האספלט השחור בשערי ירושלים, בקבלת תורה באהבה.

ברוך המקום, שמסר עולמו לשומרים!

טורו של הרב אברהם רובינשטיין, מזכיר מועצת גדולי התורה ומ"מ רה"ע ב"ב, התפרסם ב'יתד נאמן'

טור רובינשטיין יתד נאמן עצרת שישים ריבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד