י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מנהיגו של עם ישראל • טורו של אבא טורצקי

לקחי עצרת ה'שישים ריבוא': כך ראינו בחוש את הנהגתו של מורנו ורבנו הגראי"ל שטיינמן על הדור כולו

טורצקי. צילום: יעקב נחומי
טורצקי. צילום: יעקב נחומי



אם בזמן האחרון סבלה היהדות החרדית מזרועותיהן המאיימות של התככנות והפוליטיקה הקטנה - מעשה ידיהם ופרי מחשבתם הזדונית של אינשי דלא מעלי, עסקנים שפלים שיצאו חוצץ ברוב חוצפתם ועזות מצחם כי רבה אל מול הנהגתם האמיתית של גדולי ומאורי ישראל, באה לה העצרת הגדולה והחזירה את הכבוד למקומו, לגדולי ישראל אשר עליהם אנו חיים, וחיי ילדינו בהם תלויים.

אם חשבו להם אי שם אנשים שהם יכולים לקרוא תיגר על הנהגתם של גדולי ישראל ולהחציף מולם פנים, באה לה העצרת הגדולה והמרשימה ללמדנו שישנם רגעים, שאנו עוצרים את הזרם העכור הזה בגופנו.

אנו אוהבים תמיד להפנות את החיצים כלפי חוץ, כלפי אחינו החילונים, שאינם שומרים על התורה ומצוותיה. במגרש הזה נוח לנו להיבדל ולזעוק ולהצביע עליהם כאשמים. זהו מנהג עתיק יומין להתגונן ולחפות על מעשינו אנו. אמנם אמת יש בתפיסה זו, ובעצרת נפלאה זו קמנו וזעקנו כלפי אחינו התועים שתורה אחת לנו ועל קוצו של יוד לא נוותר.

אך מסר לא פחות חשוב הנלמד מעצרת גדולה זו היא לנו, לתוככי תוכנו, להעמיד את כבוד התורה במקומו הראוי ולא לתת דריסת רגל עלובה לקעקע יסודות התורה הקדושה. כן, כן, יעמדו כולם ויצביעו על גדולי ישראל מורי דרכם ומנהיגיהם של עולם התורה כולו. שלהם אנו נשמעים ועם הנהגתם אנו צועדים.

מסר זה הוכהה בתקופתנו האחרונה פעם אחר פעם. רבים מאתנו לא ידעו את נפשם מנוח, על מה דוקרים את רבותינו בחוצות כול. האמינו לי, הוצרכנו למעמד אדיר זה לא רק כלפי חוץ אלא כלפי עצמנו ויותר מכל כלפי בנינו, בסייעתא דשמיא ראינו במו עינינו את כבודם הגדול האבוד של רבותינו חוזר למקומו האמיתי והטבעי. ראינו בחוש את הנהגתו של מורנו ורבינו הגאון הגדול, גדול מרבן שמו, מרן הרב אהרון יהודה לייב שטינמן שליט"א. שבחוכמתו ותבונתו כי רבה ניתב ומנתב את המהלכים של הנהגת הדור ביעילות ובחכמה כה רבה, מה שהביא לקיומו האדיר של מעמד קידוש השם זה שכמותו לא ידעה הארץ כמעט מאז ומעולם.

חשנו על בשרינו מה גודל האחריות המוטלת על כתפיו של מנהיג בישראל.

ההתלכדות הזו מראה שיש בעומק לבנו את הרצון העז לזעוק את אשר קבלנו במסורת חיינו את הבחינה של "משה אמת ותורתו אמת".

ומי שזכה והביט בראשי עמך בית ישראל על מנהיגיו הגדולים איך כולם מיישרים דעה עם גדולי וזקני ישראל, לא יכול שלא להתמלא בשמחה שאין כמותה על ההבטחה האלוקית הנצחית המתקיימת אל מול עינינו, שאין הקב"ה משאיר חלילה את דורנו עזוב ממנהיגים.

לוואי ונלמד מקיומו האדיר של מעמד קידוש השם זה להרבות בכבוד שמים ובכבודם של חכמי ישראל המנהיגים אותנו מזה דורות, ולהפנים את המסר החשוב מכל, כי אל לנו להסיט את מבטינו לדעות כוזבות החולפות להם ברוח כלא היו. עלינו לעמוד איתנים וחזקים ולהודות לבורא עולמים על ששלח לנו מנהיגים כה גדולים.

ילמדו כל אותם אנשים עסקנים קטנים ומסכנים ששום כוח לא יזיז אותנו מהדרך עליו חונכנו להאמין בכל לבנו בהנהגתם הבהירה והאמיתית של גדולי ישראל.
טורצקי טור הגראי''ל עצרת שישים ריבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד