א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"100% פער בין תקציב משפחות האומנה לבין הצורך"

יו"ר הועדה לזכויות הילד אורלי לוי-אבקסיס: "להעניק לסוציאליים ארגז כלים להתמודד עם העומס הבלתי אפשרי"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לפני כשנה נחשף בוועדה לזכויות הילד בכנסת, כי משפחות אומנה נאלצים להמתין לעיתים שנים כדי שיקבלו מהמדינה את ההוצאות המיוחדות שהן מוציאות. היום (ג) התברר בישיבת הוועדה לציון יום העובדים הסוציאליים, כי עדיין קיים פער כמעט של 100% בין תקציב משרד הרווחה למשפחות האומנה – לבין צרכיהן השוטפים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד-ביתנו), אמרה: "יש להעניק לעובדים הסוציאליים ארגז כלים מתאים על מנת שיוכלו להתמודד עם העומס הבלתי אפשרי. לא יתכן שעובדת סוציאלית אחת תטפל ביותר מ-130 משפחות".

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הוסיף: "משפחות אומנה הם פטריוטים אמתיים ודמויות מופת. השלטון המרכזי אוהב הגדרות עמומות, והעובדים הסוציאליים מצויים בחזיתות קשות, חברתיות ומשפחתיות, ואסור להטיל עליהם גם דאגה כלכלית לפרנסתם. על הממשלה להגדיל את שכרם כדי לאפשר להם לטפל בבעיות החברה. הם חוד-החנית ויחידת העילית של החברה".

דליה לב שדה, נציגת משרד הרווחה, ציינה כי מנכ"ל משרד הרווחה מעוניין לקדם סיוע למשפחות האומנה. "המטרה במשפחת אומנה היא להשיב את הילדים לביתם הביולוגי, אך כשאין זה אפשרי , נמשכת האומנה זמן רב. מדובר במשפחות נפלאות, ואנו עבורם סביבה תומכת וליווי מקצועי גם ע"י מערך השתלמויות והדרכה". לדברי המפקחת שלווה ליבוביץ', "משפחות האומנה הן סיירת המטכ"ל של השירות החברתי. כדי שלילד יהיו זכויות צריך לתת לנו אפשרות למלא את החובות שלנו כלפיהם".

ח"כ שמעון סלומון (יש עתיד), שיזם את ציון היום בכנסת, אמר כי יש להתמקד בנושא זה לא רק בשעת משבר. "אני אופטימי שניתן לקדם סוגיות בנושא ומשרד הרווחה פותח דלתו בעניין, ובשיח ניתן להשיג יותר מאשר בהתלהמות. העובדים הסוציאליים מספיק חזקים כדי לקבל ביקורת, ואם אחד מתוך 17,000 העו"סים בארץ סרח, הרי שיש לבדוק היטב את המקרה ולטפל בו".

ח"כ חיליק בר (העבודה) הדגיש כי "חוסכים הרבה בפרוטות ומשלמים אחר כך בשקלים, חוסכים במשכורת העו"ס ומשלמים אחר כך בשיקום הנוער הנושר", וקרא לטפח את גאוות היחידה ולתגמל את העובדים כלכלית, חברתית ונפשית. עמית דור, אומן לילד עם צרכים מיוחדים הוסיף כי אפילו הסל הניתן לילדי האומנה הוא בסיסי ביותר, ולא מספק מעטפת ואיכות חיים אמיתית.
אומנה תקציב משפחות עובדים סוציאליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד