כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

השייח הצפוני לכלא: 8 חודשי מאסר לראאד סלאח

בית המשפט הרשיע את סלאח בהסתה לאלימות, ושלח אותו לרצות 8 חודשי מאסר בפועל • הפרקליטות: נערער על תקופת המעצר

ראיד סאלח צילום: פלאש90
ראיד סאלח צילום: פלאש90

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ג) שמונה חודשי מאסר בפועל ו-8 על תנאי, על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, השייח ראאד סלאח, שהורשע בהסתה לאלימות.

לפני כארבעה חודשים הורשע סלאח בעקבות נאום שנשא בשכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים בפברואר 2007 ואשר קרא בו לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה נגד ישראל. סלאח אמר במהלך דבריו: "הרגעים הכי יפים בגורלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשהידים בשטחו של מסגד אל אקצה".

התביעה ביקשה לגזור על סלאח לפחות שנת מאסר בפועל, ואילו ההגנה טענה כי אין לגזור עליו מאסר בשל חשיבותו של חופש הביטוי.

השופטת מרים לומפ אמרה כי דברי סלאח חמורים בשל מעמדו הרם והמתיחות שהייתה בעת ההיא סביב הר הבית. היא ציינה גם כי הוא לא קיבל אחריות על הדברים ולא הביע חרטה.

בפרקליטות מחוז ירושלים-פלילי הגיבו ואמרו: "מדובר במקרה חמור של הסתה מפי מנהיג פוליטי ודתי בעל השפעה על ציבור רחב מאוד במדינת ישראל שקרא לאלימות. משמעות קריאה זו לאלימות היא גדולה ובעלת פוטנציאל נזק אדיר והיא לא יכולה לחסות תחת חופש הביטוי. חופש הביטוי הוא בעל משמעות מרכזית בדמוקרטיה הישראלית, אך הוא אינו יכול לאפשר התבטאויות שקוראות לביצוע עבירות אלימות נגד כוחות הביטחון ומדינת ישראל.

"ביהמ"ש קיבל את עמדתנו באשר לרכיב הענישה הראוי במקרה זה והטיל על הנאשם עונש של מאסר בפועל. הפרקליטות שוקלת לערער באשר לאורכו של המאסר".
מאסר סלאח הסתה איסלאם טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד