כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

נתניהו באיפאק: להחרים את המחרימים • צפו

ראש הממשלה התקבל בתשואות רמות בשדולה היהודית-אמריקנית בארצות הברית • נתניהו נשא נאום קלאסי שבו קרא לעצור את התחמשות איראן, לחזק את הקשר הישראלי-אמריקני, ולהלחם נגד התנועה להחרמת ישראל • פרשנים: נתניהו רמז שהוא יסכים ללכת במתווה קרי • "מדינת ישראל היא ההומאנית במדינות האזור" • צפו בנאום המלא

נתניהו בוושינגטון, צילום: תמר מצפי
נתניהו בוושינגטון, צילום: תמר מצפי



פחות מיממה לאחר שנועד עם נשיא ארצות-הברית ברק אובמה בבית הלבן, ועל רקע הזינוק בבנייה בשטחים, נושא הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים בוועידת איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בבתי הקונגרס האמריקאיים, בכנס שבו הוא מתקבל באהדה רבה מדי שנה.

"ברכות מירושלים", פתח ראש הממשלה נתניהו את נאומו לקול תשואות הקהל, "בירתה הנצחית והמאוחדת של ישראל ושל העם היהודי. תמיכתה של ארה"ב בישראל היא חיונית ואין בעולם מדינה יותר פרו-אמריקאית מישראל".

"הגעתי לכאן על מנת לשרטט קו ברור, ואתם יודעים שאני אוהב לשרטט קווים, בייחוד קווים אדומים", אמר נתניהו. "הקו שאני רוצה לשרטט הוא הקו בין חיים למוות, בין נכון ללא נכון. עמדתי קרוב מאוד לקו הזה לפני שבועיים, כשביקרתי בבית חולים שדה צבאי בגולן.

"עד כה טיפלה ישראל בקרוב ל-1,000 פצועים סורים - גברים, נשים והרבה מאוד ילדים. הם הגיעו לגדר הגבול כשהם מדממים, קרובים למוות. במהלך ביקורי פגשתי גבר סורי ובנו בן ה-5 שנפצע קשה. כמה ימים לפני כן נהרגו אשתו ובנו התינוק כתוצאה מפצצה איראנית ששיגר אסד. 'איראן הורגת אותנו, וישראל מצילה אותנו', הוא אמר לי. הם גילו את מה שידעתם מאז ומעולם - שבמזרח התיכון מלא שפיכות הדמים, ישראל היא הסמן ההומני, כוח הטוב.

"בצדו השני של הגבול יש רצח, יש מוות, יש חיזבאללה ואל קעידה. מה שהמשטר האיראני עושה מעבר לים זהה למה שהם עושים בשטחים לעם האיראני. נסראללה אמר בעצמו שאיראן וחיזבאללה אוהבים את המוות וישראל אוהבת את החיים, וזו הסיבה שאיראן תנצח וישראל תפסיד. הוא צודק לגבי החלק הראשון, אבל ישראל תנצח בזכות אהבתה לחיים".

כצפוי הזהיר ראש הממשלה בנאומו מפני תוכנית הגרעין האיראנית. "איראן אומרת שהיא לא מעוניינת בפצצה, אז מדוע יש לה כורים למים כבדים וטילים ארוכי-טווח? הטילים שהם בונים לא מיועדים לנו, הישראלים. איראן בונה את הטילים האלה עבורכם. בטהרן צועקים ברחובות 'מוות לאמריקה'".


נשיא איראן, רוחאניצילום: נשיא איראן, רוחאני
נשיא איראן, רוחאני

למנוע מאיראן יכולת גרעינית

"אמש נפגשתי עם הנשיא אובמה, עם השר קרי ועם מנהיגי הקונגרס. שוחחנו על כך שצריך למנוע מאיראן יכולת גרעינית. איראן אינה מעוניינת בתוכנית גרעין אזרחית, היא רוצה תוכנית צבאית. אסור להזניח את איראן מפני שהיא תפתח נשק גרעיני. זה קורה בזמן שאנחנו מדברים".
"נשק גרעיני בידי איראן הוא מכת מוות להסכמים על הגבלת הנשק הגרעיני.

"איראן היא מדינת טרור. אם היא מעשירה אורניום, איך נוכל להגיד ברצינות למדינות אחרות שלא להעשיר אורניום? גרעין איראני לא יפגע רק במזרח התיכון אלא בעולם כולו, ואנחנו נוודא שזה לא יקרה. איראן קוראת לחיסול ישראל. לא ניתן שיביאו אותנו שוב לסף הכחדה וכראש ממשלת ישראל - אני מחויב להגן עליה".

"אנו שואפים לשלום עם שכנינו הפלסטינים", התייחס ראש הממשלה לתהליך המדיני. "שלום עשוי לפתוח קשרים של ישראל עם העולם הערבי. היוזמה הישראלית וההון בארצות המפרץ יכולים להביא לתוצאות מרשימות. אנחנו יכולים לספק מים לכל האזור ולשפר את חייהם של מאות מיליונים. זו הסיבה שאני חותר לשלום יום ולילה".

"הגיע הזמן שהפלסטינים יכירו בכך שמדינת ישראל היא מדינת היהודים", אמר נתניהו. "אבו מאזן, הכר במדינת היהודים. סוגיית השטחים היא פתירה, אך העובדה שישראל היא מדינה יהודית לא נתונה למחלוקת. הכר במדינה היהודית ללא עכבות, הגיע הזמן".
איראן נתניהו נאום איפאק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד