י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עושה שרירים? פוטין ביצע ניסוי בטיל מתקדם

הטיל נורה מאזור אסטרחן ופגע במטרה שיועדה לו בקזחסטן, אתר השיגור נמצא 450 מזרחית לאוקראינה • אובמה תוקף שוב

טיל. צילום: ויקי
טיל. צילום: ויקי

על רקע חילופי ההאשמות בין וושינגטון למוסקבה בנוגע למשבר באוקראינה, ערכה הערב (ג') רוסיה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית RIA מפי דובר משרד ההגנה במדינה.

על פי הדיווח, הטיל - מסוג RS-12M "טופול" - נורה מאזור אסטרחן, סמוך לים הכספי, ופגע בהצלחה במטרה שיועדה לו בקזחסטן. אתר השיגור קפוסטין יאר ממוקם סמוך לנהר הוולגה, כ-450 קילומטרים מזרחית לגבול עם אוקראינה.

הטיל נכנס לשימוש לראשונה ב-1985. אורכו 20 מטרים, הטווח שלו עומד על 10,500 ק"מ והוא מתוכנן לשאת ראש נפץ גרעיני. ב-2010 חתמו רוסיה וארצות הברית על האחרונה בסדרה של הסכמים המגבילים את מספרם של טילים בליסטיים בין-יבשתיים.

בעקבות שיגור הטיל אמר בכיר אמריקני לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית קיבלה התראה מוקדמת על הכוונה לבצע ניסוי - עוד לפני הכנסת הכוחות הרוסיים לחצי האי קרים.

מוקדם יותר הערב תקף נשיא ארצות הברית ברק אובמה את ההתערבות הרוסית באוקראינה והדגיש: "ישנה סברה חזקה שפעולותיה של רוסיה מפרות את החוק הבינלאומי".

"נראה שהנשיא פוטין מחזיק בסט אחר של עורכי דין, שמציעים פרשנויות אחרות למעשים של ארצו - אך אני לא חושב שהוא משטה באף אחד", המשיך אובמה בקו התקיף במהלך דברים שנשא בבית ספר בוושינגטון.

הנשיא אובמה דחה את הטענות לפיהן ההתערבות הרוסית באוקראינה משקפת חוכמה אסטרטגית: "הפעולות משקפות את העובדה שמדינות שכנות לרוסיה מודאגות מאוד וחשדניות בנוגע לסוג כזה של התערבות". לדברי אובמה, המדיניות של מוסקבה רק תגדיל את המרחק בין רוסיה לבין אותן מדינות שכנות.
פוטין רוסיה אוקראינה אובמה טיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד