כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"תחנת מד"א היא המזוזה של אלעד"

תחנת מד"א באלעד נחנכה בהשתתפות רבני העיר, ראש העיר וחברי הנהלת העיר, ראשי מד"א, שגריר הולנד בישראל ואישי ציבור

"תחנת מד"א היא המזוזה של אלעד"
אסף ברזינגר-לוגסי



בטקס מרגש ורב רושם נחנכה תחנת מד"א החדשה באלעד שתשרת את כלל תושבי העיר והסביבה באמצעות הון אנושי איכותי של למעלה מ-110 מתנדבים העושים לילות כימים על מנת להציל חיים.
התחנה החדשה נחנכה במעמד רבני העיר ובראשם רב העיר הגרש"ז גרוסמן, ראש העיר הרב ישראל פרוש, ראשי מד"א ובהם המנכ"ל רמ"ג אלי בין, שגריר הולנד בישראל קספר ולדקמפ, ובמעמד יו"ר אגודת ידידי מד"א בהולנד, ד"ר מריאן שפרכר ובעלה, רוב שפרכר.

עוד השתתפו במעמד, מפקד המשטרה יצחק שמר סגני ראש העיר הרב צוריאל קריספל, הרב שמואל גרוסברד והרב ברק צברי. המשנה לראש העיר שי נתן, חברי המועצה הרב אברהם שטרן, הרב פנחס גרוס, הרב אברהם בורוכוב והרב יובל גיאת. מטעם מד"א השתתפו מלבד המנכ"ל אף מנהל אגף מבצעים מגן גיל מושקוביץ, מנהל מרחב ירקון חיים דורי, מנהל אגף הדרכה והסברה אלי יפה ויו"ר הצלה גוש דן הרב אשר שלומוביץ. את המעמד הנחה יועץ מד"א למגזר החרדי יעקב ביכלר.

רב העיר אלעד, הגאון הרב שמואל זלמן גרוסמן, אמר באירוע: "זהו יום חשוב לעיר אלעד. אנו מקימים כעת מקום קבוע שישמש להצלת נפשות, והרי נאמר "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו', וכל אחד ואחד מכם, כל אחד בישראל- כאילו קיים עולם מלא. אני מבקש להודות למנכ"ל מד"א, אלי בין, על הנכונות הגדולה לעשות. אנשי מד"א הם אנשים חכמים ומביני עניין, ואנו פועלים בשיתוף פעולה עם מד"א על פי התורה. אני מבקש להודות גם לתורמים שאפשרו את המעמד. בהצלחה לכולנו. תבורכו מן השמים", אמר הגאון הרב גרוסמן.

ראש העיר אלעד הרב ישראל פרוש אמר בדבריו: "תחנת מד"א החדשה, הממוקמת בכניסה לעיר היא המזוזה של העיר. אין ספק שמדובר ביום מרגש עבור עם ישראל, ואני מבקש להודות על מה שקיבלנו היום".

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר בטקס: "אני מברך את כוחות מד"א ואת תושבי אלעד- "שתשרה כאן שכינה במשכן, ואני מקווה שתחנה זו תדע רק אירועים משמחים. אני מבקש להודות לד"ר מריאן שפרכר, יו"ר אגודת ידיד מד"א בהולנד, המלווה את מד"א מזה שנים רבות. תחנה זו היא מסר של אהבה ונתינה. אני מבקש במעמד זה להודות לרב העיר, שגריר הולנד שמכבד אותנו בנוכחותו, ולראש העיר אלעד, הרב פורוש, על ההשקעה והעבודה הרבה שלו- למען הצלת חיים. תודה לעובדי ומתנדבי מד"א באלעד ובישראל כולה. אתם עושים עבודת קודש".

אפי שטרן, מנהל אגף חירום וביטחון באלעד, שנכח אף הוא בטקס, אמר: "תחנת מד"א החדשה היא משכן להון האנושי באלעד ומי ייתן ונדע בה רק רגעים טובים".

עד כמה חיונית התחינה החדשה תעיד פעילות צוותי האמבולנס של מד"א מתחנת אלעד שהוזעקו במהלך שנת 2013 לטפל בכ-3,000 קריאות דחופות לעזרה ולהצלת חיים. שטח השירות של תחנת אלעד החדשה, יכלול לא רק את העיר עצמה, אלא גם את כביש 6 החולף בסמוך לעיר, כביש 444 מאזור בן שמן ועד ראש העין, ואזור נמל התעופה בן גוריון.

צוותי התחנה, המורכבים מעובדים וממתנדבים, יפעילו בתחנה החדשה 2 אמבולנסים ו-5 אופנועי חירום רפואיים, המופעלים על ידי כוננים מתנדבים.

תחנת מד"א באלעד מושתתת לא מעט על פועלם של 110 מתנדבי מד"א המסורים בעיר, כולם בעלי הכשרה מקצועית גבוהה ולצידם מספר עובדי מד"א הנענים לכל קריאה במקצועיות ובמהירות המירבית.

על מנת לשמור על הכשרות הצוותים, ערך מד"א לכוחות הפועלים באלעד השתלמויות וקורסים שהתפרשו על פני השנה האחרונה. בנוסף, לוקחים מתנדבים מאלעד חלק בקורס חובשים בכירים במרחב ירקון ומקפידים על השתתפות בהשתלמויות רענון ובהשתלמויות להכשרה מקצועית.

צילום: אסף ברזינגר-לוגסי































מד''א אלעד גלריה מעמד כוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד