ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מלך ילד וכסיל: הקריירה של יאיר היהיר • טור

שי קאהן שב מעצרת ה'שישים ריבוא' לאחר יום מפרך, ובמוחו צפו ועלו זכרונות מימיו הראשונים של לפיד כפוליטיקאי • השמאלץ שספג מב. מיכאל, ההבטחות שלא יקח את תיק האוצר, אכזבת מעמד הביניים ופרשת ריקי כהן • ויש גם לקח: שוויון בנטל, לפחות במובן שלפיד שואף אליו, לא יהיה כאן

יאיר לפיד. צילום: פלאש 90
יאיר לפיד. צילום: פלאש 90



כסיל על שום שלל כינוייו, בהם הוא זוכה דווקא במקום בו הוא חשב את עצמו למלך - קרי התקשורת ורחבי הרשת, מלך, כי הוא אכן נמצא בעמדה שכזו שבעיני בשר נראה כי הוא בעל יכולת ושליטה, ילד על שום התנהלותו הילדותית.

אימרה עתיקת יומין מסבירה: 'כששיכור מצהיר כי הוא מפסיק לשתות, אות הוא כי הוא כבר שתה'. כשמתייצב אדם במירוץ לפרק חדש בחייו 'פוליטיקה' ומצהיר על 'פוליטיקה חדשה' - דע כי הוא פוליטיקאי. זו הדרך והשיטה, לא מדובר באיזו דרך קלוקלת הניתנת לתיקון. זו השפה בה מדברים בארץ הפוליטיקאים, הצהרות, הבטחות ושקרים כמו אין 'מחר'. הפוליטיקאי ישקר ויצהיר את ההפך הגמור מההצהרות שנתן לפני דקות ספורות ואף לא ינסה להתמודד עם הסתירות שבדבריו, אין לו צורך - כי שומעיו הם הבעייתיים ולא הוא שמדבר בשפה המדוברת בארצו.

הנאיביות וחוסר המחשבה של ההמונים - אלו היסודות עליהם נבנים פוליטיקאים, וזוהי גם תזונתם לאורך שנות 'חייהם' כפוליטיקאים. אלא שלראשונה בישראל וכמדומני שבעולם הדמוקרטי כולו, עומד פוליטיקאי המתהדר ב'נוצותיו' - כשהוא היחיד המאמין בהן, ואילו הסביבה כולה זועקת 'נמרטו נוצותיך'.


ב. מיכאל מציג: השמאלץ של לפיד

בערותו היתה לשחוק בראש כל חוצות, נוהג היה להתבטא בשטף כמו עוסק היה בתחום בו שקד והגה שנים ארוכות כשדבריו היו בליל שטויות חסרי פשר. מיכאל בריזון היה הראשון לנסח זאת בעדינות ובבהירות בקטע הוידאו שלפניכם - צפו, ההנאה מובטחת.



אז מיכאל בריזון טוען שלשר האוצר שלנו יש כשרון מיוחד למכירת 'שמאלץ', אבל יאיר לפיד כתב: 'זו השיטה, טמבל', כשהוא כועס על ששרי האוצר של ממשלות ישראל לא היו כלכלנים, בתוכנית אירות בתקשורת האלקטרונית הוא הצהיר כי לא יחפוץ בתיק האוצר שלדבריו אמור להיות בידי כלכלן ו'אני לא מבין בכלכלה'... הצהיר, אז מה?!?



אני יודע שטרם חידשתי לכם דבר, אבל איני יכול לעסוק עדיין בענייני דיומא לפני שנבהיר את התמונה. אז בואו ונציץ עוד קצת:

הוא דיבר על ריקי כהן מחדרה, זוכרים? יאיר לפיד מאד מקווה ששכחתם. הוא דיבר על ריקי כהן שעובדת קשה ובעלה עובד קשה ויחדיו הם משתכרים לאחר קיזוזי חובה 14,000 ש"ח 'נטו' וכינה אותם מעמד הביניים... חברים, תבינו, יאיר עשה חשבון מהיר שהשכר הממוצע במשק עמד אז על 9,509 ש"ח, כפול שניים זה 19.018 ש"ח, ויאמר יאיר בליבו 25% צריך להוריד בשביל מס וביטוח לאומי והפרשה לקרן פנסיה וכו'... נשאר 14,000 בערך... וקמו עליו הזוגות העובדים קשה כדי להשיג לעצמם עוד קצת רווחה בשלל טענות:

1. אשה משתכרת במדינתנו ה'נאורה' 30% פחות מהגבר, למה? ככה...
2. הלמ"ס טען בימי ריקי כהן שהשכר הממוצע לזוג עובד הוא ברוטו פחות מ13,000 ש"ח.
3. 70% מהמשק לא משתכרים את השכר הממוצע במשק.

אוסף סיסמאות נבובות: ממעמד הביניים לשוויון בנטל

ויאיר שחשב להדיר עצמו מכלי התקשורת ולנהל בעצמו כלי תקשורת בשם 'פייסבוק', החל להפעיל את שלטונו ביד רמה... מחק כל מי שלא סגד להצהרותיו הפופוליסטיות והריקות מתוכן אלא שבממלכת הפייסבוק גם זה לא הועיל - שם יש עוד ממלכות לרוב, ואנשים התבטאו ושיתפו ותייגו והציגו מסמכים וצילומים ואפילו צילומי מסך... היו שהגדילו ואף פתחו ממלכות תחת שמות כמו 'צוות יש עתיד' והחלו לסנוט ב'עבד כי ימלוך' שאדי השלטון טשטשו את יכולת חשיבתו.

אבל את ה'מלך' שלנו כל זה לא מעניין... הוא לא מביט במראות הצד ושועט קדימה, שועט ושוגה ומעמיד עצמו כמעט בכל יום במבוכה חדשה.

את המיסים הבטיח להוריד אבל בעצם... כן הוא העלה...

את 'מעמד הביניים' הוא כבר מזמן שכח ופנה ל'שוויון בנטל', עוד סיסמא נבובה וריקה מתוכן. מי מחליט מהו הנטל? מי השופט הקובע מתי הגענו לשוויון? אם שר האוצר חושב שהנטל הוא שירות צבאי ואילו שר הכלכלה מאמין שהשוויון בנטל הוא שירות אזרחי? ומה נעשה במקרה בו שר הפנים מאמין שהנטל העקרי הוא התנדבות בהצלת חיים ובסיעוד חולים?

מצבם הכלכלי של מאות אלפים במדינתנו הינו בכי רע, אנשים מתדפקים בהמוניהם מידי יום אצל אלפי מעסיקים ומחפשים תעסוקה לכלכל את נפשם ונפשות בני ביתם - ואין מושיע. אבל שר האוצר שמנסה להסביר כי הוא דואג לכלכלת הציבור בוחר להוציא אל שוק העבודה עוד כמה אלפים (בדמיונותיו) שמן הסתם יגרמו לעודף היצע ויורידו את רמת השכר המקובלת ויקשו עוד יותר על קשי היום.

קבוצה קטנה יחסית אך עדיין משמעותית בוחרת שלא לחפש תעסוקה ולהצטמצם במינימום כלכלי, הלפיד לא מצליח להבין את זה שיש משפחות שאצלם מעדן חלב אינו 'חובה' בכל ארוחה. הוא לא מסכים עם זה שמשפחה תגדל ילד תחת הרושם של 'פת במלח תאכל', הוא דורש שלכל ילד יהיה מחשב גם אם להלכה נפסק שמחשב הינו בגדר 'כלי משחית' לילד.

וזו לא מלחמת דת - חלילה! זהו מאבק לשלומם של ילדינו...


מלך ילד וכסיל

אז נשוב ל'שויון בנטל'

וייצא יאיר ביום הוא שמח וטוב לב, ויצהיר מעל כל במה 'ממחר בבוקר כל בן 17 חרדי יקבל צו גיוס'... שמעתם את הפרשנים מתייחסים לכך? הוא הרי העניק בחוק פטור גורף לכל הבני"שים וגם התחייב שלא לגייס עד לשנת... (האם עד אז עוד יהיו הסוס, הפריץ והסייס?)

הוא דרש 'מכסות', ואני קרוב להבטיחכם שאינו מבין את פשר המילה הזו, אבל הפך את המיכסה לחוכא ואיטלולא כמו אמר 'אני דורש סיר אורז' תוך כדי שהוא ממלא את הסיר חציו בתפודים וחציו בגזרים. מי יודע, שמא בסירו של יאיר לפיד יש יותר משני חצאים...

עמד ה'מלך' בוש ונכלם למראה סיר ה'אורז' עליו הצהיר ומצא לעצמו מפלט של הרגע האחרון: הבה ונקבע בחוק כי אם לא יתמלא סיר האורז - הרי שכל גרגרי האורז שמחוץ לסיר ייחשבו כעבריינים.

הכסיל הזה לא מבין שמצויים אנו בחודש אדר, ימים אשר נהפך להם מאבל לשמחה ...

קיימו היהודים עליהם ועל זרעם את הוראת רבותיהם ויצאו לרחובה של עיר ונשאו צקון לחשם, זקנים נערים אנשים נשים וטף.

עמד ה'כסיל' ונופף באצבעו... 'ראיתם?' קרא בגרון ניחר, 'מאות אלפים אלו הינם נטל על צווארינו, אין סיבה שלא יתגייסו'

בלילה ההוא, כששבתי מותש מדרך של שעות (ב7 בבוקר כבר יצאתי אל תחנת האוטובוסים בנסיון להגיע אל העצרת) אך לא יכולתי לסרב לבקשת ידיד חילוני שביקש לשוחח. 'הוא מטומטם? הוא מאמין לעצמו?' הוא היה חייב להקשות, כמה מתוך מאות האלפים שגדשו את הכיכר הינם ברי גיוס? כמה מתוכם שירתו?' ואז היה חייב להוסיף עוד משפט 'ונניח שהוא מאמין לדבריו, אז מדוע הוא מדבר על 5,000 ולא על מאות אלפים? ולמה פתר אותם מגיוס לשנים הקרובות?'

הידיד הזה הינו מאותם מאות אלפי בוחרי 'יש עתיד' שבנאיבותם שעטו אחרי העז שצעדה בראש העדר, ימים ספורים אחרי מערכת הבחירות הוא כבר אחז בשערות ראשו ושאל 'אוי מה עשיתי'. אם בנקודת השבר הגדולה אין לו ל'מלך' שלנו ציבור מאמינים, אם כשהתמונות בכלי התקשורת יחד עם הפרשנים לראשונה מאז הבחירות מצדדים קמעא ובשפה רפה ביאיר לפיד - עדיין הוא לא מצליח לקבל הבנה אצל ציבור בוחריו, הדבר היחיד שאני יכול לומר הוא 'מלך ילד וכסיל'.
יאיר לפיד ילד טור מלך כסיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד