ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מנחם אייכלר: שנית בית שמש לא תיפול! • טור

הציבור החרדי הוא מיעוט נרדף: אייכלר מסביר למה כל עוד הם אלה שקובעים את כללי המשחק, אנחנו צריכים להילחם בחוכמה • טור אישי

מנחם אייכלר
מנחם אייכלר

מיעוט נרדף חייב לנסות להגן על עצמו ועל זכויותיו בדרכים חוקיות ודמוקרטיות.

גם אם הצד הרודף בז לכללי הדמוקרטיה ורומס את זכויותיו בניגוד לחוק ולצדק, עדיין עדיף למיעוט להישאר בגבולות החוק, כדי לא לתת לרודף תירוץ לחצות אף הוא גבולות, ולפעול ביתר אכזריות נגד המיעוט, שהוא תמיד חלש יותר מעצם היותו מיעוט.

הציבור החרדי בישראל 2014 נרדף עד צוואר. לא מדובר במליצה לצרכים פוליטיים, אלא בעובדות ברורות הידיעות לכל דרדק. משלב של הסתה והכפשה תקשורתית רציפה נגד החרדים והצגתם כפי שאנטישמים הציגו את היהודים בכל הדורות, עברו נציגי הרוב החילוני (המצטמצם) להחלטות אופרטיביות, כמו קיצוצי תקציבים, התערבות במוסדות החינוך והרשימה ארוכה וכואבת.

במסגרת הידרדרות זו החליט בית המשפט החילוני, בניגוד לחוק ולדמוקרטיה, לערוך בחירות חוזרות בבית שמש, עקב זכייתו של נציג המיעוט החרדי, הרב משה אבוטבול, בבחירות שנערכו לפני מספר חודשים.

התואנה ה'משפטית' כביכול להחלטה השרירותית הייתה תלונה לא מוכחת ולא מבוססת על 'מאות' תעודות זהות שהוכנו לצורכי זיופים במספר דירות בעיר. הפער הגדול שבו ניצח משה אבוטבול לא שכנע את השופטים, שמן הסתם ראו בדמיונם אלפי חרדים ארוכי אף ומדובללי זקן מעמיסים באישון ליל מאות משטחים של תעודות זהות מזויפות בדרך לקלפיות וכך הלאה כיד הדמיון.

כאמור, לא עובדות הכריעו כאן את הכף, אלא דעות קדומות וסטראוטיפים שכמוהם הכריעו אין ספור משפטי ראווה שנערכו נגד יהודים לאורך שנות הגלות.

הבחירות החוזרות שנכפו עלינו מהווים הזדמנות פז בלתי רגילה, להוכיח לשונאינו ש'כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ' בס"ד. חשוב למנף את אנרגיית הזעם והעלבון, את תחושות המחנק והעוול הרוחשות מתחת לפני השטח, ולתעל אותם לעבר המערכה בבית שמש. חייבים להפנות את כל המשאבים הציבוריים למערכה החשובה, שבה אין לציבור החרדי צ'אנס להפסיד. רק ניצחון ברור ומרשים של הרב אבוטבול, בהפרש גדול יותר ממה שהיה בבחירות החוקיות, יעניק תשובה ניצחת וחדה לרודפינו.

אסור לנו להגיע להפסד בבית שמש, הפסד שעלול לגרום לחילול השם נורא, כאשר המקטרגים 'יוכיחו' קבל עם ועולם שאכן הניצחון בבחירות החוקיות הושג בדרך של זיופים ורמאות. הדבר עלול גם להעניק להם עידוד מוראלי ודחיפה עצומה קדימה להעצמת מסע הרדיפה המכוון כלפי שומרי התורה, מתוך מחשבה ש'הנה עוד קצת מאמץ ונכריע אותם לגמרי' היל"ת. חייבים להוכיח להם ולשותפיהם כי 'נצח ישראל לא ישקר', והציבור החרדי ימשיך לגדול ולשגשג, בבית שמש ובכל מקום בארץ המובטחת, על אפם ועל חמתם.

מבחינה פרקטית - מעשית, בית שמש משמשת כבר היום כעיר ואם בישראל, בה מתגוררים עשרות אלפי חרדים לדבר ה', שזקוקים לנציגות חזקה תשמור על זכיותיהם, שאינן מובנות מאליהן כלל ועיקר, כפי שמתברר מיום ליום. בנוסף, לעיר עתודות קרקע רבות לבנייה (מעבר לגולובנצ'יץ..), שעליהם ניתן לבנות עשרות אלפי יחידות דיור למגזר החרדי, ובכך להקל מעט על מצוקת הדיור המעיקה על כולנו.

רק ראש עיר חרדי יוכל לקדם את התכניות והאישורים, ולהיאבק מול ההפרעות והעיכובים המכוונים מצד האויבים שבקרב אנשי השלטון. מרכיב מרכזי בתכניות האויב לחנוק את פריחתנו ושגשגנו היא באמצעות גדיעת כל אפשרות של פתרון למצוקת הדיור החריפה של הזוגות הצעירים החרדיים.

כרגע מצבנו הציבורי נראה לא משהו. אין לנו יכולת לנצח אותם, מפני שהם קובעים את כללי המשחק, ומדי פעם גם משנים אותם בהתאם לצרכיהם. אולם, בבחירות החוזרות בבית שמש אנו חייבים לעשות את מירב ההשתדלות, מהסיבות שפורטו לעיל, ולהצהיר ברורות מול אויבינו היהירים: לא תצליחו במזימתכם האפילה להחליש אותנו.

לא נפלה רוחנו מעוצמת ההסתה, ולא רפו ידינו מעומק הרדיפה. אנו נמשיך בשלנו, גם אם השעה משחקת לכם כעת, והבוגדים הצפויים חברו אליכם מתוך מחשבה שידכם תהיה תמיד על העליונה.

אנחנו נבלה אתכם, כפי שכבר בילינו אויבים קשים וחכמים מכם. העתיד שייך לנו, וגם לצאצאיכם שבעז"ה יחזרו בתשובה שלימה ויצטרפו ללגיונו של מלך, ומלאה הארץ דעה את ה', במהרה בימינו, אמן.
חרדים בית שמש בחירות אייכלר אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד