כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו: כך השתלט חיל הים על ספינת הנשק בים האדום

דרמה לפנות בוקר: כוחות מיוחדים של חיל הים השתלטו על ספינה, שנשאה נשק וטילים מאיראן • וידאו ותמונות

צפו: כך השתלט חיל הים על ספינת הנשק בים האדום
דובר צהל



כוחות מיוחדים של חיל הים עצרו לפנות בוקר (ד) אוניית סוחר שעליה כלי נשק מתקדמים רבים מתוצרת סוריה. בין כלי הנשק נמצאו עשרות אמצעי לחימה מתקדמים לטווחים ארוכים. האונייה, KLOS-C, נעצרה על ידי לוחמי ספינות הטילים ולוחמי הקומנדו הימי של חיל הים, סמוך לגבול אריתראה-לסודן, כ-1500 ק"מ מחופי ישראל. האונייה, על צוותה, נמצאת כעת בשליטה מלאה של חיל הים וצפויה להגיע לנמל אילת תוך מספר ימים.

על הספינה היה צוות של 17 אנשים ממגוון מדינות. הצוות עדיין נחקר כדי לברר מה הוא ידע. היקף האמל"ח עוד לא ברור. יש עשרות טילים על הספינה. מדובר ברקטות כמו אלה שירה החיזבאללה במלחמת לבנון השנייה בחיפה, בעלות טווח שבין 100 ל-200 קילומטר ומהסוג שנפל בבת גלים בחיפה.

האונייה, הנושאת את דגל פנמה, הועמסה בטילים מסוג M-302 שמקורם בסוריה. "אנו יודעים לומר באופן ודאי שאיראן מאחורי ההברחה", אמר היום דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז. "היא זו שניהלה, ריכזה ועסקה בפרטי הפרטים של מבצע ההברחה הזה". הגורמים האיראניים הסוו את הטילים בשקי מלט והאונייה עשתה את דרכה לכיוון פורט סודן, משם יועדה להגיע לארוני הטרור ברצועת עזה, בכדי לחמשם. בשנים האחרונות נלחם צה"ל במאמץ נרחב של איראן לחמש ארגוני טרור בגבולות ישראל.

לדברי דובר צה"ל, היקף אמצעי הלחימה טרם ידוע, אך עד כה נמצאו עשרות טילים - והספירה נמשכת.

המבצע התאפשר בזכות יכולות מודיעין בין-קהילתי איכותי ויכולות מבצעיות גבוהות של צה"ל. הוא התנהלה במהירות, על פי הפקודות והתרגולות, ללא נפגעים לכוחותינו ובהתאם למשפט הבין-לאומי. צה"ל וחיל הים משקיעים מאמצים רבים, מודיעינים ומבצעיים, לניטור הברחות ופועלים לתפיסתם בשלבים מוקדמים. בעשור האחרון הפכה הזירה הימית לציר הברחות "אטרקטיבי" לארגוני הטרור הנלחמים בישראל, וצה"ל משקיע בפיתוח מודיעין רלוונטי שיכול להתרגם ליכולת מבצעית מדויקת.

צה"ל ימשיך לפעול נגד מרוץ החימוש האזורי שמובילה איראן במטרה להבעיר את האזור, ויפעל בכל היכולות העומדות ברשותו כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל.

מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו, השוהה בארה"ב, שוחח היום עם הרמטכ"ל בני גנץ וראש המוסד תמיר פרדו. הוא בירך אותם ומסר: "בשעה שהיא מדברת עם המעצמות, בשעה שאיראן מחייכת ואומרת כל מיני דברי נועם, אותה איראן שולחת נשק קטלני לאירגוני הטרור והיא עושה את זה ברשת מסועפת של מבצעים חשאיים חובקי עולם במטרה להזרים רקטות, טילים וכלי נשק קטלניים אחרים כדי לפגוע באזרחים חפים מפשע. זאת איראן האמיתית ואסור שהמדינה הזאת תקבל לידיה נשק גרעיני. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי להגן על אזרחי ישראל".

טאהר א-נונו, דובר ממשלת חמאס בעזה התייחס בזילזול לפרסום ואמר כי זו "בדיחה מטופשת". והוסיף "זהו שקר ישראלי חדש המכוון להצדיק ולהאריך את המצור על עזה".

צילום: דובר צה"ל











איראן גלריה וידאו חיל הים השתלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד