י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו יושעה מתפקידו

הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות הודיעה כי בעוד שבועיים יושעה ראש עיריית נצרת עילית מתפקידו עד סוף משפטו

גפסו, צילום: פלאש 90
גפסו, צילום: פלאש 90

הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות הודיעה היום (ד) כי בעוד שבועיים יושעה ראש עיריית נצרת עלית, שמעון גפסו, מתפקידו. זאת, עד לסיום המשפט שלו המתנהל הימים אלו.

הוועדה הציעה לאחרונה לגפסו לצאת לחופשה בתשלום עד לסיום משפטו, שצפוי להסתיים בחודש יולי, אולם גפסו סירב לעשות כן.

בתקופת השעייתו לא יוכל גפסו לכהן כסגן ראש העיר, כחבר ועדת הביקורת או כחבר דירקטוריון החברה לפיתוח נצרת עילית.

"כתב האישום מגלה חומרה וניצול של כח השררה באופן שהמראית של טוהר המידות ושלטון החוק עלולה להיפגם אם גפסו ימשיך בכהונתו" נכתב בהחלטה.

"אנו סבורים שאין לאפשר לגפסו לכהן בתקופת ההשעיה כסגן ראש עיר, כחבר ועדת ביקורת וכחבר דירקטוריון החברה לפיתוח נצרת עילית".

גפסו עצמו מסר בתגובה: "קיבלתי באכזבה את ההחלטה להשעות אותי מראשות העיר, ובימים הקרובים אחליט אם לערער עליה. אני משוכנע בחפותי, עליה אמשיך ואלחם במשפטי שמתקיים בימים אלה. מעולם לא לקחתי דבר לעצמי ורק למען הכלל פעלתי תמיד. גם מול המגבלות, אמשיך לפעול למען העיר הזורמת בעורקיי ולמען תושביה הנפלאים, אסייע לקדם ככל יכולתי את נצרת עילית, אזור הגליל ומדינת ישראל כולה, ואמשיך להאמין שהטוב ינצח ושהאמת חזקה מהכול".

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על ההחלטה: "זהו יום חג לטוהר המידות הציבורי. התנועה לאיכות השלטון מברכת על ההחלטה להשעות את מר גפסו ועל המסר העולה ממנה לפיו אישים המואשמים בשחיתות ציבורית, ראוי שיורחקו מן השירות הציבורי. ההחלטה משיבה לציבור את האמון במערכות אכיפת החוק, ומעלה על נס את חשיבות השמירה על אמון הציבור בנבחריו ומוסדותיו".
גפסו ראש עיר הרשעה השעייה החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד