י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

כאן מפקד חיל הים: עברנו לשלב ההשתלטות • וידאו

צפו בתיעוד הרגעים האחרונים לפני ההשתלטות על אוניית הנשק האיראנית ליד חופי סודן • "אזרחי ישראל סומכים עליכם"

צילומסך
צילומסך



"כאן מפקד חיל הים, מדווח שלוחמי שייטת 13 אספו אמצעי לחימה, וזיהו באופן ודאי רקטה מתוך המשלוח שעלולה הייתה לסכן מיליונים מאזרחי ישראל", כך עדכן לפנות בוקר (רביעי) ברשת הקשר מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, את הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, על הצלחת המשימה להשתלט על ספינת נשק איראנית עמוק בלב הים האדום.

הספינה "KLOS C" נתפסה בסמוך לנמל פורט סודן. על סיפון כלי השיט נמצאו כלי נשק רבים, ביניהם טילים מסוג M-302, שיועדו לשמש גורמי טרור ברצועת עזה נגד ישראל.

הרמטכ"ל גנץ, שהיה באותה שעה בקריה יחד עם שר הביטחון, משה יעלון, השיב לרוטברג: "תמשיכו בסריקה בצורה יסודית ובטוחה, וטפלו היטב בצוותים. אני מבין שאין משהו שאמור להפריע לנו - לא מבחינת מה שקורה על הספינה, ולא מסביב לה, בהצלחה".

לפי דיווח בסודן, חיל הים מחזיק במפקד ממשמרות המהפכה האיראניים שפיקד על משלוח כלי הנשק.

תיעוד האירוע

חימוש בהיקפים משמעותיים

"לצד אירועים ופעילויות נוספות בכלל הזירות - בצפון, בדרום וביהודה ושומרון - אנו נמצאים בשעות אלה לאחר סיום חלקו הראשון של מבצע בין-קהילתי ובין-זרועי, שהוא מורכב בהסדרה שלו וחשאי בביצוע שלו", ציין רא"ל גנץ במסיבת עיתונאים שנערכה בקרייה. בהתייחסו למעבר אמצעי הלחימה, ציין כי איראן "מספקת אמל"ח לשחקנים שלה בצפון ולשחקנים שלה בדרום".

לדבריו, המבצע נוהל במקצועיות כבר מתחילתו. "המבצע הובל באופן מקצועי ע"י כוחותינו לוחמי חיל הים, על כלל מרכיביו. כוחות שייטת 13 היו בחזית, ונעזרו בכוחות הסטי"לים (ספינות הטילים). יכולות הפיקוד וכלל לוחמי צה"ל סייעו למבצע, מכלל הזרועות, וזאת תחת פיקודו של מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג", הבהיר הרמטכ"ל. בהמשך התייחס לתהליכי ההתעצמות בנושאי העברת אמצעי הלחימה וציין כי "המלחמה ותהליכי ההתעצמות בהעברת אמל"ח בצפון ובדרום היא מערכה מתמשכת. דרוש לה פעילות מודיעין ענפה ובלתי פוסקת, לצד פעילויות אקטיביות מעת לעת, שאנו נדרשים להפעיל בעוצמות המתאימות".

עוד ציין הרמטכ"ל כי צה"ל מנהל באופן תכוף מה שמכונה "מערכה שבין המערכות", וחידד כי "כך אנו מצמצמים את האיומים הכבדים שמונעים בעיקר מאיראן וע"י 'כוחות קודס' בתוכה, כמו גם ממקומות אחרים בכלל זירות המבצעים".

בהמשך התייחס רא"ל גנץ למעקב אחר משלוח אמצעי הלחימה הזה, שיצא מאיראן. "אנו עוקבים אחריו מזה זמן רב, בעבודת מודיעין מרשימה. היום, בשלב הזה, מסתמן שנקטפים הפירות באגף המודיעין, במספן המודיעין בחיל הים, במוסד, הודות לשיתוף הפעולה שהם מייצרים ביניהם", הדגיש הרמטכ"ל. "זהו מבצע אחד מיני רבים. סיכלנו אמל"ח וחשפנו בו בזמן את המציאות האמיתית, כפי שהיא מתרחשת על ידי איראן", הוסיף.

כמו כן, ציין הרמטכ"ל כי החימוש שנמצא על הסיפון הוא בהיקפים משמעותיים, וייחשף לכשיעגנו הכוחות בישראל. "החימוש הוא בעל השפעה רצינית מאוד לתוך שטח מדינת ישראל, ואני שמח שהיה ביכולתנו לעצור אותו", חידד. לצד זאת, שיבח את מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, על "ביצוע השלב הזה בצורה מושלמת, מקצועית, שקולה ונועזת כפי שנדרש. הפעילות בוצעה ללא נפגעים, וכעת אנו ממשיכים את המבצע ועוקבים אחרי המערך של כוחותיהו עד שיגיעו לנמל הבית".
איראן נשק ספינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד