י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אור ירוק: "להתאים את המעקות לרוכבי הדו גלגלי"

מעקות הבטיחות בכבישי ישראל: מוות בייסורים לרוכבי האופנועים. חבר הכנסת, בועז טופורובסקי, ממפלגת יש עתיד, הציג בפני שר התחבורה, ישראל כץ, שאילתא בנידון

אור ירוק: "להתאים את המעקות לרוכבי הדו גלגלי"
בועז בן ארי


חבר הכנסת, בועז טופורובסקי, ממפלגת יש עתיד, הציג בפני שר התחבורה, ישראל כץ, שאילתא הנוגעת לסכנות הרבות הטמונות בכבישי ישראל ומאיימות על רוכבי האופנועים. חבר הכנסת טופורובסקי טוען, כי בכבישי ישראל קיימים כ-120,000 רוכבי אופנועים אשר נמצאים בסכנה של מוות בייסורים והיא: מעקות הבטיחות. מעקות אלה מונחים בצורה אופקית על עמודי פלדה H, ואלה גורמים לפגיעות קטלניות לפוגעים בהם.

על פי חבר הכנסת טופורובסקי, מעקות הבטיחות הקיימים היום "משמשים כגיליוטינה של ממש כאשר רוכב אופנוע מאבד שליטה ומחליק על הכביש". הוא מסביר, כי מעקות הבטיחות נועדו להגן על הרכבים אשר על הכביש, אך בפועל הם לא מותאמים לרוכבי אופנועים המאבדים שליטה. בעיה זו, מציין חבר הכנסת, מוכרת בעולם כולו ולכן התקינה האירופית מחייבת שימוש בכיסוי מגן בחלקו התחתון של המעקה. בישראל לעומת זאת, השימוש בפועל רק החל ועוד לא נראה בשטח. לכן, ביקש חבר הכנסת טופורובסקי לדעת, האם משרד התחבורה מתכנן לעשות משהו בנידון ואם כן, כיצד ומתי.

שר התחבורה, ישראל כץ, ענה לחבר הכנסת, כי אכן, תאונות הדרכים של רוכבי הדו גלגלי היא בעיה חמורה ולכן, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מבצעת פעולות הסברה בנושא כולל קמפיינים הפונים לנהגים במטרה שישגיחו וישמרו ולא יפגעו ברוכבי האופנועים. השר הוסיף, כי גם עם הארגונים של רוכבי הדו-גלגלי קיימים שיתופי-פעולה בכדי לנסות לשפר את הבטיחות של רוכבי האופנועים.

בנוסף מציין השר כץ כי גם חברת "נתיבי ישראל" פועלת בנושא: "חברת "נתיבי ישראל", מע"ץ לשעבר, מסדירה במסגרת כל הפרויקטים החדשים פס מגן עבור רכב דו-גלגלי בדרכים הבין-עירוניות, וההתקן הנ"ל מותקן ומבוצע בהתאם להנחיות משרד התחבורה. על-פי הנחיות משרד התחבורה ההתקן יוצב בעקומות חדות, ברמפות, במחלפים ועוד".

השר מציין בתשובתו, כי חברת "נתיבי ישראל" בשיתוף עם משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מאתרת באופן שוטף מוקדי סיכון לרוכבי הדו גלגלי ומטפלת בהם. השר סיכם את הנושא בהבטחה מסויגת לעתיד:"הטיפול בהחלפת מעקות הבטיחות מתבצע במסגרת תוכנית עבודה רב-שנתית של חברת "נתיבי ישראל" ובמסגרת מגבלות התקציב".

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תפקידה של מדינת ישראל לדאוג כי התשתית בכבישים תתאים גם לרוכבי האופנועים. יש להתאים את המעקות, כך שיספגו את המכה ולא יהיו מלכודת מוות לרוכבים. בנוסף, יש לעודד את הצטיידותם של הרוכבים במעילים, קסדות ומגנים איכותיים, על ידי מתן הנחות במיסוי".
אור ירוק תאונות אופנועים הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד