כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

רק פלג אחד של סאטמר ישתתף בעצרת

המשפט ה'ציוני' הושמט מהקול קורא והאדמו"ר מהר"א מסאטמר הודיע על השתתפותו • האדמו"ר מהרי"י לא ישתתף

האדמו"רים מסאטמר
האדמו"רים מסאטמר

אחרי הפרסום אמש שבסאטמר החליטו שלא להצטרף לעצרת הענק ביום ראשון במנהטן, הפעילו רבני אגודת ישראל בארץ וראשי הישיבות בארה"ב לחצים על אגודת ישראל בארה"ב לשנות את הנוסח ולאחד את הציבור.

אמש בשעה 9:45 שעון ניו יורק התקשרו עסקני אגודת ישראל למעונו של האדמו"ר מסאטמר והעבירו דרך הפקס את הנוסח החדש של הקול קורא בלי השורות והמילים שהוכנסו לנוסח הקודם, והחתימה מחדש את האדמו"רים.

השורות שהושמטו הינן: "אחינו בני ישראל! וכי מותר לנו לשבת בחיבוק ידים למשמע צרה כזאת, הרי תורת השם היא חיינו ואורך ימינו, וגם היא עיקר בטחונם של ישראל, כמאמרם ז"ל (מכות דף י') על הפסוק עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים, מי גרם לרגלינו שיעמדו למלחמה, שערי ירושלים שהיו עוסקים בתורה".

בעקבות כך הוחלט על ידי האדמו"ר להצטרף להפגנה הגדולה במהנטן יחד עם כל הציבור החרדי בארה"ב בדיוק כמו בהפגנה בארץ.

במקביל נערכה בבית האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ישיבה היסטורית של רבני סאטמר, חברי בד"ץ סאטמר ובד"ץ התאחדות הרבנים דארה"ב. בראש השולחן ישב האדמו"ר כשלצדו ישבו גיסו גאב"ד סאטמאר מאנסי, ראב"ד סאטמר הגריח"מ פרידמן, חברי הבד"ץ הגרש"ל וינברגר, הגרז"ל פילאף, הגרח"ד כ"ץ, הגר"א רוזנפלד. וכמו כן ראב"ד התאחדות הרבנים הגר"מ זילבר, חברי בד"ץ התאחדות הרבנים הגרי"ד כ"ץ, הגר"ט זילבר, הגרח"ק גוטמן.

הרבנים החליטו כי לא ישתתפו אלא עם מיקום העצרת ישונה מול שגרירות ישראל או שיושמע נאום אחד נגד מדינת ישראל, זאת כדי שלא ישתמע שישנו גיבוי לחכי"ם החרדים הנאבקים נגד הגיוס.

בסאטמר ציינו כי בשנת תשי"ד התקיימה הפגנה נגד גזירת גיוס בנות בהשתתפות כל הפלגים ביהדות החרדית בארה"ב, בהשתתפות ה'דברי יואל' והמעמד התקיים מול השגרירות. עם זאת כפי ראשי אגודת ישראל של ארה"ב דחו את הדרישות.
סאטמר עסקנים מנהטן עצרת אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד