כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אסון במעייני הישועה: יולדת נפטרה בפתע

היולדת, בת 38, נמצאה לפני שעה קלה כשהיא ללא רוח חיים • מדובר באישה שילדה השבוע בבית חולים והבוקר היתה אמורה להשתחרר לביתה, היא חשה לא בטוב, והבוקר נפטרה בפתע פתאום • תושבת אחת מערי המרכז, אם לשישה ילדים • אחר שלא נמצאה בחדרה, הצוות הרפואי פתח בחיפושים ואיתר אותה בחדר השירות • נורא

אסון במעייני הישועה: יולדת נפטרה בפתע

אסון בבית החולים מעיני הישועה בבני ברק: אישה בגיל 38, נמצאה לפני שעה קלה בשרותי בית החולים כשהיא ללא רוח חיים.

מדובר, באישה שילדה ביום שני השבוע בבית החולים, והבוקר הייתה אמורה להשתחרר לביתה. מאחר והבוקר לא חשה בטוב, החליטו הרופאים להותירה ליום נוסף למעקב.

בשעות הצהרים, רצו למסור לה דבר מה, אך היא לא נראתה בחדרה. לאחר חיפושים בבית החולים, אותרה כשהיא ללא רוח חיים בשירותים הקרובים לחדרה.

מדובר באישה תושבת אחת מערי המרכז, אם לשישיה ילדים.

מדוברות מעיני הישועה נמסר: "היום לפני הצהריים נמצאה יולדת בת 38 מאזור המרכז במחלקת יולדות של מרכז רפואי מעיני הישועה כשהיא ללא רוח חיים, במקום בוצעה החייאה ממושכת שלצערנו לא צלחה ומותה של היולדת נקבע".

פרופ' מוטי רביד, מנהל המרכז הרפואי מעיני הישועה, התייחס למקרה ובשיחה ל'בחדרי חרדים' אמר כי בתחילת השבוע ילדה האישה בת ה-38 את ילדה השישי, והיא התהלכה וחשה בטוב.

"ככל שאנו יודעים היולדת הייתה בריאה, עברה לידה רגילה לללא סיבוכים. ביום השני לאחר הלידה חשה כאבי בטן לא חזקים, עברה בדיקות ולא נמצאה סיבה לכאבים. בהמשך, הכאבים חלפו".

"הבוקר היולדת אכלה, והתהלכה במחלקה ללא חום. נבדקה ע"י מנהלת המחלקה, ולא התרשמה מממצא חריג".

בתיכנון המקורי, הייתה אמורה להשתחרר מבית החולים הבוקר, אולם בעקבות הכאבים שחשה, הוחלט להשאירה למעקב. היום בשעות בצהרים נעלמה, והאחיות חיפשו אותה. לאחר זמן מה אותרה בשירותים הקרובים לחדרה כשהיא ללא רוח חיים".

פרופ' רביד מציין עוד, כי לא היה שום דבר שנתן רמז למה שקרה. "להערכתי, הסיבה לפטירה הפתאומית היא תסחיף ריאתי".

פרופסור רביד מציין עוד, כי "שיעור הפטירה של יולדות בארץ הינו 6-7 לידות על כל מאה אלף. מאז הוקדם בית החולים מעייני הישועה היו עד היום למעלה מ-140,000 לידות וזהו מקרה הפטירה הראשון".

"כל הצוות המום ואנחנו מנסים ללמוד ולהבין ככל שניתן מה קרה ומה הוביל למוות הפתאומי הזה. התרגלנו שהכל אצלינו הולך חלק, אך לא לעולם חוסן".
יולדת מעיני הישועה אסון זקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד