י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תחקיר: לייבל'ה בעקבות תופעת 'הסלפי החרדי'

וגם: מכות בכיכר ספרא, הניגון האמתי של עצרת הרבבות, דרעי משחק פינג פונג ומעריצי 'יין לייבל'ה' בוידאו בלעדי

תחקיר: לייבל'ה בעקבות תופעת 'הסלפי החרדי'



את המנגינה הזו אי אפשר להסתיר

• עצרת ה'שישים ריבוא' בלטה באחדותה, לייבל'ה התמוגג מנחת למראה המעגלים המשולבים של צעירים חסידיים, ליטאים וספרדים המפזזים יחדיו. למרות זאת, מתברר שבנושא המוזיקה שהושמעה במהלך המעמד המרטיט, היה מי שחשש ואף טירפד את התוכנית המקורית, ומעשה שהיה כך היה:

במקור, תוכננה לסיום העצרת השמעה של דיסק מיוחד עם שירים ברוח האירוע. המארגנים פנו לאיש והקלידים, מאיר אדלר, וביקשו ממנו להכין דיסק משיריו. האחרון הפקיד את התפקיד הנשגב בידי בנו מוטי, שישב לילה שלם ועבד קשה כדי ליצור את המיקס המושלם.

כאמור, ברגע האחרון החליט מי שהחליט למנוע את השמעת השירים, לייבל'ה לא כל כך הבין למה, והוא מגיש לכם את המנגינה האמתית של העצרת.

באדיבות: מאיר אדלר ו-motty mi/x



• ואותו מאיר אדלר, נצפה לאחר העצרת עורך את שולחנו ברוח דז'יקוב ויז'ניץ לרגל ראש חודש, במלון קראון פלאז'ה - סמוך למקום העצרת.





• אורחים נוספים שנצפו בקראון פלאז'ה הם צמד הפרשנים המוכרים היטב לגולשי 'בחדרי חרדים' באמצעות טוריהם הפופולאריים - יעקב ריבלין ואבי בלום, שצפו ממרומי המלון על המעמד. עם זאת, לייבל'ה הרגיש בחסרונם של ציוצים בטוויטר.





• גם האדמו"ר מסאדיגורה שהה כמה שעות קודם למעמד בחדר מפואר במלון, ולאחר מכן התאסף יחד עם חסידיו לתפילה המרגשת בהשתתפות הרבבות.

פתיתי העצרת: פרסומאים, פרעסערים ומסוקים

• מחסור באחדות גילה לייבל'ה גם במשרדי הפרסום: בעוד אגודת ישראל זכתה לשירותיהם האיכותיים של קלמן V, נהנו בדגל התורה מיכולותיהם של אנשי מילר פוינט. כמו בכל הצלחה, שני הצדדים טוענים "השתמשו בחומרים שלנו", לייבל'ה מפרגן לשניהם.

לייבל'ה רק התאכזב מכך שש"ס נשארה ללא משרד פרסום משלה, כנראה עקב הקרטל בשוק הפרסום השס"י - היה השיקול במי לבחור קשה מידי... לייבל'ה מקווה לפחות שהתשלומים יועברו במלואם למי שצריך.

• מספר חברים ואישי ציבור שהגיעו לירושלים בבוקר ראשון בכדי להשתתף בעצרת, הגיעו כנראה מידי מוקדם בשל החשש מפקקים וסגירת הכבישים. בני החבורה לא התעצלו ומצאו אכסנייה חמה בבית ברחוב עזרת תורה.

המארח: איש יחסי הציבור [והצלם לעת מצוא] שרגא ניימן. התפריט: אוכל בריא ולחמניות מקמח מלא - כיד המלך. אחרי סעודה שכזו חברי הקבוצה בקושי הצליחו לעמוד על רגליהם בעצרת, העיקר היה פת שחרית.

• פספוס העצרת: המסוק המיתולוגי של ברדוגו, שכמובן נשכר על ידי כמה גופים במקביל, במטרה לתעד את ההיסטוריה ממעוף הציבור. הגורמים המזמינים נחלו אכזבה בעקבות האובך הכבד, ובעקבות השבתת המרחב האווירי.

לייבל'ה גם גילה ששלטים מיוחדים כבר הודפסו על ידי אחד המזמינים, במטרה להדביק אותם על המסוק וכמובן להרוויח 'כניסה' לעיתונים, והם נשארו כאבן שאין להם הופכין. גם ברדיו 'קול ברמה' נאלצו לגנוז את המסוק המתוכנן. לא נורא, עד הגזירה הבאה האובך יעבור.

• ואקורד סיום לעצרת מצא לייבל'ה בתמונה הבאה: בחור ישיבה חסידי ניצב בפתח לשכת הגיוס כשהוא נושא שלט "לא נכרע ולא נשתחוה".



לייבל'ה בעקבות הסלפי החרדי

• חתונת ידידו הקרוב של לייבל'ה משכבר הימים, בוגר 'בחדרי חרדים' וכתב וואלה! לענייני יקי אדמקר, זכתה לכתבה משל עצמה פה. לייבל'ה חושף לראשונה כי בחתונת אדמקר הושקה באופן רשמי תופעת ה'סלפי החרדי' [צילום עצמי ל.] לאחר שחקני הוליווד בטקס האוסקר וצוות חדשות ערוץ 2 - החליטו גם כמה עיתונאים חרדים צעירים לאמץ את הרעיון, ומכאן קצרה הדרך לשורת להיטי ווטסאפ/פייסבוק.

לייבל'ה עדיין מתקשה לגלגל על לשונו את צמד המילים 'הסלפי החרדי', והוא תהה מתי סלפי עבר גיור לחומרא. בינתיים, תיהנו מהתמונות.











• עוד בחתונת אדמקר: במעמד החופה, בה השתתפו רק חבריו הקרובים של יקי, נצפו כמה מהם בשיחה ערה עם עורך וואלה! ינון מגל. מרבית השיחה עסקה בדיון על האיום הבעלזאי לרדת מהארץ שפורסם פה ובשאלה הבוערת, למי יושכר במקרה כזה הבנין העולמי המפורסם של החסידות בירושלים.

לייבל'ה מנחש שאת הידע הנרחב בענייני בעלזא רכש מגל במהלך הפאנל המשותף שקיים בעצרת עם עורך 'בחדרי חרדים' אבי גרינצייג והפוליטי של האתר יהודה סולובייצ'יק. אם פספסתם, תוכלו לצפות בתקציר פה.

או-אה מי זה בא, ראש העיר הבא

• הפינה האהובה על לייבל'ה, כזכור לקוראיו הנאמנים, היא כיכר ספרא. גם השבוע לא איכזבו החברים מהעירייה, ובוועדת תכנון ובנייה בראשותו של רמטכ"ל העצרת יוסי דייטש, התפחה התגוששות ידידותית בין איש הצללים נפתלי זאבי לסגן ראש העיר מאיר תורג'מן. השניים השתטחו על הרצפה, ולייבל'ה, שהגיע לוועדה בשביל 'להוציא מרפסת', הוציא בסוף את הסמארטפון ותיעד את החיבוק החם של אחרי.





• ואותו דייטש, התראיין השבוע למגזין 'בחדרי חרדים' בכתבה ורחבת שעסקה בעצרת והתפרסמה פה. במסדרונות העירייה 'עשו כבוד', ומגזין 'בחדרי חרדים' הופיע על המסכים.





• עוד בעניין דייטש: לאחר העצרת הגיעו כמה מהעוסקים במלאכה למפגש האש, כדי להשביע את רעבונם בשיפודים עסיסיים. יוסי דייטש, שאך שעות אחדות קודם לכן הוכתר כרמטכ"ל העצרת על ידי השר לביטחון פנים, שותף לחגיגה. לייבל'ה נהנה לראות את הליקוקים מסביב לצלחת...

• ואפרופו הרגע שאחרי: שני החכי"ם הנמרצים משה גפני ואורי מקלב, ניצפו בתחנת האוטובוס המובילה למשכן הכנסת. לייבל'ה, ששבילי הדרך לכנסת נהירים לו כשבילי כיכר ספרא, תהה האם הם המתינו לאוטובוס שיחלוף, או שמא חיפשו פינה שקטה להניח בה את ראשם עד הבוקר?

אלא שלא איש כלייבל'ה יישאר בקושיה, לאחר בירור התגלה כי השניים עשו את דרכם לבני ברק, לחתונת בנו של חיים יוסטמן, שם רקדו לקול שירת 'בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים' של הזמר אברמי מושקוביץ, כאשר חסידי גור לא פספסו את ההזדמנות לחבוש לראשם של הח"כים הליטוואקס ספודיק.

צילום: אבי שיף - טוויטר.


דרעי שיחק פינג-פונג, רובינשטיין עודד מהיציע

• האדמו"ר מסקווירא נדד לפני שבוע לשיקאגו, לשבת גדולה שנערכה במקום. החסידים דאגו מיד למקווה מאולתר עבור האדמו"ר.





• אריה דרעי התארח השבוע אצל הראיס של ביתר, מאיר רובינשטיין, במהלך ביקור במוסדות החינוך בעיר. דרעי חובב הספורט שיחק גם פינג פונג, רובישנטיין הסתפק בעידוד מהיציע.

ואותו אריה דרעי, אירס בשבוע האחרון את בתו תהילה עם הבחור אברהם כמון. קוראי העיתונים יתד נאמן והמודיע זכו לקרוא על כך ביום שישי במדור המאורסים. אך קוראי עיתון 'המבשר' לא עודכו במאורע עד כה. לייבל'ה תמה האם העימות עם משפחת פרוש גרם לכך, למרות שניצני השלום כבר הבשילו.





• נתן קאבר, תלמיד לשעבר של ישיבת דרך ה', מונה כעוזרה ויד ימינה של דליה איציק, המועמדת לנשיאות מדינת ישראל.

• לאחר שלפני שבועיים חשף לייבל'ה כי צלם המדור משה גולדשטיין עבר דירה. קבלו א פרק ב': ביום ראשון נפל גולדשטיין למיטתו כשהוא קודח מחום, ולצערו לא תיעד את ההיסטוריה של עצרת ה'שישים ריבוא'. הערב, חנך גולדשטיין את ביתו החדש ברחוב הרב שרגא גרוסברד בשכונת גני טל בבני ברק. קומץ חברים הוזמן לקביעת המזוזות הצנועה.



תגלית השבוע: יש אתר לרדיו 'קול חי'

• עיתון משפחה פרסם לפני מספר שבועות כי מעתה יתפרסם בעיתון טור מאת אברהם פריד. חלפו להם מספר שבועות, אך את פריד לא זכינו לקרוא יותר במשפחה. לייבל'ה תוהה על העניין.

אפרופו 'משפחה', לפני מספר חודשים קראנו בעיתון כי מוסף 'קולמוס' יחדל מלהופיע, והוא יתאחד עם המגזין הכללי של העיתון, ואכן כך קרה פעם או פעמיים.

השבוע, לייבל'ה מדווח כי שוב הופיע מוסף 'קולמוס' בגודל של לא פחות מ-48 עמודים. תחליף לטור של פריד? אתם אמרתם.

• לאחר שברדיו 'קול חי' סיננו לעובדים את האינטרנט במחשבים - ופיצו את העובדים ביום כיף, קיבלו השבוע עובדי התחנה מייל עם מכתב מהמנכ"ל אבי רוזן, האוסר על שיתוף תכנים, הקלטות וכל סוג שהוא של תוכן מהתחנה.

הסיבה העיקרית: ללייבל'ה נודע כי חסיד גור חביב ומוכר אחראי על תפעול האתר של התחנה, ובתחנה מפחדים שחומרים יזלגו לאתרים אחרים.

אתר? לייבל'ה הופתע לשמוע על קיומו של האתר, ולאחר שכמעט נואש בניסיונות למצוא אותו, הוא מסתפק בלהגיש את המכתב המלא שנשלח לעובדים. מעכשיו, כל הקלטה מקול חי שתתפרסם היכנשהו ברשת - עברה אישור של המנכ"ל בכבודו ובעצמו.





• שבועון 'כפר חב"ד', הופיע השבוע לראשונה בשני שערים. העיתון, שנסגר בשלישי בלילה כשאר מגזיני הפרינט במגזר, כבר ירד לדפוס, כאשר הגיע למערכת הבשורה המרה על פטירתו של השליח בשיקאגו, הרב דניאל מוסקוביץ ז"ל, עליו תוכלו לקרוא פה. בעיתון התעשתו והכינו שני שערים - האחד המקורי שעבר לעמוד הגב, ופטירת השליח שמוקמה בשער המגזין.

צפו: מעריצי לייבל'ה חוגגים את השקת היין

מזל טוב וכל השאר:

• המסמס הלאומי בני מינצר, מבחירי ישיבת פוניבז', המוכר כנעים הליכות ומאיר פנים לכל אדם, התארס הערב בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה טוען כי הנסיעה ללונדון פתחה דלתות, ומי יודע, אם לייבל'ה היה נוסע בתור רווק ללונדון, באיזה שידוך היה זוכה.

ידידיו של מינצר מספרים כי בשבת האחרונה הוא פגש דובר עצרת מפורסם, שאמר לו בזה הלשון "אתה לא תתארס בחיים..."





• הרב מרדכי שטרן, המזכיר הבלתי מנוצח של מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, השיא ביום רביעי השבוע את בנו באולמי ויז'ניץ בבני ברק.

• הסגן הספרדי של אלעד, צוריאל קריספל, הצפין למירון לחגוג אז גזיזת מחלפות ראשו של נכדו איתמר.





• דוד ויינר, הפורש משלומי אמונים שחבר לאגודת ישראל בבית שמש, ומי שמופקד כיום על הלשכה לפניות הציבור של 'בני תורה' בכיכר ספרא, חיתן את בנו השבוע בקרית בעלזא בירושלים. אישי ציבור רבים הגיעו לאחל מזל טוב. רשמו השתתפות: ליצמן, אייכלר, חיים אפשטיין, וחברי המועצה מבית שמש. חמק מלהגיע: פרוש.

• ביום רביעי בלילה חגגו ברמות בירושלים את אירוסי בנו של ממלא המקום של ראש העיר אשדוד עמרם כנפו, בכירי ש"ס הגיעו, וגם כמה חברי המחתרת, שלאחר האירוסין פנו לפתוח את חודש אדר בגילופין.





• גדולי הצלמים הגיעו לאחל מזל טוב ליעקב נחומי, שישב וחקר רבות בשאלת מי זה לייבל'ה. לייבל'ה עצמו הגיע ל'אם וילד' לאחר חצות, וזכה לכבוד רב מהחתן, כאשר השניים מסכמים על המשך שיתוף פעולה פורה.

בועז בן ארי ויעקב כהן תקתקו פלאשים.





• ולסיום, לייבל'ה נדד השבוע לנחם אבלים אצל העיתונאי המוכשר מני גירא – שוורץ, על פטירת אחותו המחנכת החשובה מרת שרה כהן ע"ה. כל מי שנכנס בשערי הבית התחזק מהמכתב שהשאירה אחריה המנוחה ובו נפרדה מילדיה בפעם האחרונה - 12 שעות בלבד לפני פטירתה.
שירים דיסק מאיר אדלר אבי בלום יעקב ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד