כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ראש אמ"ן: איראן מחמשת את הטרור

האלוף אביב כוכבי הדגיש כי לאגף המודיעין יש "שורה של ראיות ועדויות המפלילות את איראן, שממשיכה לנסות ולערער את היציבות במזרח התיכון" • "למרות החלטת מועצת הביטחון, איראן ממשיכה לערער את האזור" • בפנים: וידאו מבעד למצלמתו של לוחם חיל הים, בעת ההשתלטות, המתעד את רגעי הדרמה שלב אחר שלב • צפו

לכידת ספינת השנק מאיראן, צילום: פלאש90
לכידת ספינת השנק מאיראן, צילום: פלאש90



ראש אגף המודיעין, האלוף אביב כוכבי, התייחס לאירוע תפיסת הספינה "KLOS C" ע"י לוחמי חיל הים בסמוך לנמל פורט סודן. על סיפון כלי השיט נמצאו כלי נשק רבים, ביניהם טילים מסוג M-302, שיועדו לשמש גורמי טרור ברצועת עזה נגד ישראל.

"יחידות אגף המודיעין הרכיבו את הפאזל המודיעיני במשך חודשים רבים, בכל הנוגע למשלוח ולהברחת הנשק", חשף האלוף כוכבי, "אנחנו מצויידים היום בסדרה ארוכה של ראיות שמחזקות ומפלילות את הקשר של איראן לפרשה".

ראש אמ"ן הדגיש כי "אנחנו יודעים לומר שמי שעמד מאחורי וניהל אותה והוציא אותה לפועל לאורך כל הדרך, אלה כוחות ’משמרות המהפכה‘ ו‘כוח קודס‘ במיוחד". לדבריו, האירוע מהווה "דוגמה נוספת לפעולה המתמשכת של איראן שתכליתה ערעור היציבות במזרח התיכון ותמיכה בארגוני טרור בכל המרחב, חיזבאללה בלבנון, בסוריה בעיראק, בבחריין, בתימן, בצפון אפריקה וברצועת עזה - שאליה היו מיועדות הרקטות".

עוד ציין האלוף כוכבי כי חשיפת פרצופה של איראן מוכיחה כי המדינה "מפרה פעם אחר פעם את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם - 1747 - שאוסרת על איראן לעסוק בכל צורה ודרך בסחר והעברת אמל"ח לארגוני טרור".

כך זה קרה, צעד אחר צעד

אמן איראן נשק ספיה כוכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד