כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

אירועי שבת: לוהט באוקראינה, מטוס אבד במלזיה

שר הבריאות לשעבר ויקטור שם טוב נפטר • מטוס עם מאות נוסעים אבד בדרכו ממלזיה לסין • פצועים מאוקראינה בישראל

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



• לעבר קבוצת מטיילים מהרצליה שטיילה באתר שיירת יחיעם הושלכו אבנים. כתוצאה מכך נפצע באורח קל בראשו אחד המטיילים בן 55 ונזקק לטיפול רפואי בביה״ח נהריה. מטייל נוסף נפגע קל בידו וטופל במקום. שוטרי תחנת נהריה שהגיעו במהירות למקום הארוע הצליחו לאתר 4 קטינים מהכפר הסמוך שיח דנון שהודו במעשה וכרגע נחקרים במשטרה. עם סיום הטיפול הרפואי בפצוע סייעו השוטרים למטייל לשוב לקבוצתו ולהמשיך את הטיול כמתוכנן באחת המסעדות באזור.

• 2 פצועים מאוקראינה שהגיעו אמש לבית החולים הדסה עין כרם אושפזו במחלקה האורטופדית. אחד להשגחה והמשך טיפול והשני מקבל טיפול תרופתי כנגד זיהום שהתפתח בשבר ממנו הוא סובל. צוות הרופאים המטפל עוקב מקרוב אחר מצבם.

• 8 פצועים אוקראינים אושפזו בביה״ח קפלן, כולם מרסיסים וכדורים שנפגעו במהלך ההפגנות בכיכר המרכזית בקייב. הרופאים והאחיות קלטו אותם בכח מתוגבר בחדר המיון בקפלן מתחומי הכירורגיה והאורתופדיה. מדובר במחווה הומניטרית מהדרגה הראשונה של ביה״ח קפלן בזכות קשר ראשוני של רופאה מקפלן, ד״ר ולריה בצציק, שטיפלה בפצועים בהתנדבות במסגרת הצלב האדום במהומות בקייב. היא דאגה ליצור קשר עם נציגי הפצועים ולהטים לישראל.

• בתאונת דרכים חזיתית בין שלושה כלי רכב על כביש 60 מזרחית למעבר מיתר נפגעו 3 בני אדם, 2 נהרגו ו-1 במצב קשה. נבדק חשד כי אחד הנהגים המעורבים בתאונה נמלט מזירת התאונה. נפתחה חקירה של אגף התנועה מחוז ש"י.

• התקבל דיווח שכנים מרחוב תרמב 4 בראשל״צ על צעקות ושבירת חפצים מדירה. שוטרים הגיעו למקום ושמעו מעבר לדלת צעקות וקולות של ניפוץ ושבירת כלים וחפצים. השוטרים ניסו לתקשר עם האנשים מעבר לדלת אולם ללא הצלחה וכל הזמן ברקע נשמעו צעקות יש לו סכין יש לו סכין. צוות כיבוי זומן למקום, הדלת נפרצה תוך התנגדות מבפנים. עם כניסת הכוחות פנימה ברח החשוד שהיה בפנים לעבר החלון וקפץ ממנו. האיש תושב באר שבע בן 35 שהתארח אצל תושב המקום נפגע קשה ופונה על ידי מד״א לבית חולים אסף הרופא שם נקבע מותו. נסיבות הארוע בבדיקה.

• שריפה פרצה בערב שבת בסמוך לשעה 19:00 במפעל גדיב שבמתחם בתי הזיקוק במפרץ חיפה. במענה הראשוני שוגרו למקום שבעה צוותי לוחמי אש בסיוע שני סולמות גבהים. מפקד המשמרת, טפסר משנה פיני סיסו, מתאר כי במקום בער תנור תעשייתי שמעליו מתנשאת ארובה בגובה של כחמישים מטרים. באיזור שני שליש מגובה הארובה פרצו להבות מצידי הארובה והתעורר החשש לפגיעה קונסטרוקטיבית ומכאן שהארובה תקרוס תחת משקלה. סממ"ז חוף טפסר אריה רגב הוזעק מביתו לפקד על הארוע והופעל נוהל סיוע הדדי בו 17 צוותי כיבוי הגיעו מרחבי הארץ לתחנת חיפה למקרה שמימדי הארוע יצריכו זאת. לוחמי האש פעלו לקירור הטרובה במשך שעות רבות ותחת סכנת חיים של ממש. מקץ שעות לחימה מרובות הצליחו לוחמי האש להוריד את הטמפרטורות במבנה הארובה ובתנור לרמות הרגילות. בסביבות השעה אחת אחר חצות הושגה שליטה בארוע והוסר החשש לקריסת הארובה.

• שר הבריאות לשעבר ויקטור שם טוב נפטר השבת בן 99. שם טוב שימש שר בממשלות של גולדה מאיר ורבין ושימש כמזכ"ל מפלגת הפועלים המאוחדת.

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, מסר: "ויקטור שם טוב היה דוגמא למנהיג ציבור שהלך בדרך הטוב, עשה מעשה טוב והיה לו שם טוב. הוא הפך את האידיאולוגיה הדוגלת בשוויון ובשלום לעשייה מהפכנית בפיתוח הרפואה הציבורית בישראל וביזמה מדינית שהקדימה את זמנה בהכרה בעשיית שלום עם הפלסטינים. הוא גידל דורות שלמים של פעילים פוליטיים שהאמינו בדרכו וכיבדו אותו על ישרתו וצניעותו. יהי זכרו ברוך".

• סמוך לכניסת השבת פונה מהכפר טובא לבי"ח ילד כבן 12 וחצי לאחר שנפגע באורח בינוני בבטנו, ככל הנראה מפריט אמל"ח שהתפוצץ. חוקרי משטרת ירדן (ראש פינה) חוקרים את נסיבות המקרה.

• בשעה 21:10 התקבל דיווח במוקד נגב על קטטה במרכז התירות באילת. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו מהמקום שני פצועים בשנות ה-30, האחד בינוני והשני קשה, עם חבלות ראש לחדר הלם בי"ח יוספטל.

• בבי"ס בכפר בצפון, בעקבות קטטה שארעה בתוך ביה"ס עוקבו לחקירה 3 תלמידים בני 15 חשודים במעורבות בקטטה וכן בתקיפת מורה שניסה להפריד בין המתקוטטים, החשודים הועברו לחקירה בתחנת נצרת.

• באעבלין ילד כבן 7 שישב ברכב בסמוך לחצר ביתו נפגע לאחר שהרכב התדרדר לאחור מסיבה שנחקרת. הילד קפץ מתוך הרכב ונפגע בראשו ופונה לביה"ח רמב"ם במצב קשה. האב בשנות ה-40 נחקר על ידי בוחני אגף התנועה.

חדשות חוץ:

• שגריר אוקראינה באו"ם יורי סרגייב אמר כי מדינתו שוקלת לפנות לעצרת הכללית של האו"ם אם מועצת הביטחון לא תפעל נגד השתלטות רוסיה על חצי האי קרים. הוא אמר כי אוקראינה "מחכה לראות כיצד מועצת הביטחון תפעל בנושא".

• שלושה בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו בעימותים בין תומכי האחים המוסלמים לבין כוחות המשטרה המקומיים. כך נמסר ממשרד הבריאות במדינה. גורמי ביטחון מסרו כי שניים נהרגו במהלך עימותים אלימים במחוז בקהיר.

• נשיא ארה"ב ברק אובמה טלפן לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ודן עמה במצב באוקראינה. כך מסר הבית הלבן. השיחה נערכה בעת שהנשיא שוהה בחופשה בפלורידה.

• חברת התעופה מלזיה איירליינס הודיעה כי איבדה קשר עם מטוס הנושא 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג. על המטוס היו 239 נוסעים ואנשי צוות והוא המריא מקואלה לומפור בדרכו לבייג'ינג.

שר התחבורה המלזי, סרי הישאמודין, התייחס ואמר כי הוא "בודק את כל האפשרויות", כולל מתקפת טרור. כך דווח ברשת "סקיי". החיפושים אחר המטוס של חברת "מלזיה אירליינס" נמשכים. מוקדם יותר אותרו סילוני דלק בים, באזור שבו אבד קשר עם המטוס. כמו כן נמסר כי שני אזרחים שהופיעו ברשימת הטיסה אינם על המטוס, ולפי החשד דרכוניהם נגנבו.

• סין הזהירה את צפון קוריאה מפני חרחור מלחמה עם דרום קוריאה. שר החוץ הסיני וונג יי אמר במסיבת עיתונאים כי אם התגרות צפון קוריאנית בשכנתה מהדרום מהווה עבור סין "קו אדום".

• שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התייחס למצב באוקראינה במסיבת העיתונאים עם מקבילו מטג'יקיסטן ואמר: "רוסיה מוכנה לדיאלוג כן עם מדינות המערב". עוד הוסיף כי "המטרה שלנו היא למצוא פתרון יחד עם שותפינו ברחבי העולם כדי להוציא את אוקראינה מהמשבר".

• נשיא איראן חסן רוחאני ביקר את ההחלטה של רשויות הדת ברפובליקה האיסלאמית לסגור שני עיתונים שערערו, לטענתן, על עקרונות האיסלאם.

• ארגון גדודי "עבדאללה עזאם" המסונף לאל-קאעידה פרסם הודעת התנצלות על הרג אזרחים בפיגוע הכפול ב-19 בפברואר בביירות, שבו נהרגו ארבעה בני אדם ועשרות נפצעו בהם ילדים.

• דובר צבא אוקראינה בחצי האי קרים ולדיסלב סלזנינוב אמר לסוכנות הידיעות AP כי רוסיה מתגברת את הנוכחות הצבאית שלה באזור. לדבריו, הרוסים פרקו 200 כלי רכב צבאיים במזרח חצי האי אתמול בלילה ויותר מ-60 משאיות ללא לוחיות זיהוי. הדברים מגיעים על רקע הכחשתו של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שאמר כי רוסיה לא מעורבת בחצי האי קרים.

• שר החוץ הפולני רדוסלב סיקורסקי פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי פולין פינתה את הקונסוליה שלה בחצי האי קרים בעקבות הפלישה הרוסית לאזור.

• חמושים פרו-רוסים מנעו מקבוצת קצינים בארגון האירופי לביטחון ולשיתוף פעולה (OSCE) להיכנס לחצי האי קרים, בטענה שאין להם אישור לכך. כתב סוכנות הידיעות AP דיווח שנורו באוויר יריות אזהרה לעבר המשלחת האירופית. לא דווח על נפגעים.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק״א וקבוצת העיתונאים ׳רוטרניק׳.

שבת זק''א אירועים איראן אל קעידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד