ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

גלנט 2: האם אלי כהן הוא עבריין בניה?

תחקיר 'בחדרי חרדים' • המועמד החילוני לראשות העיר בית שמש, אלי כהן, מתגורר בדירה הבנויה בחלקה על שטח ציבורי

גלנט 2: האם אלי כהן הוא עבריין בניה?



בעוד הבחירות לעיר בית שמש נכנסות לישורת האחרונה, והמאבק בין המועמד החרדי משה אבוטבול למועמד החילונים אלי כהן מתלהט, חושף 'בחדרי חרדים' מסמכים שעשויים לשנות את התמונה לחלוטין, ואולי אף למנוע מכהן את ההתמודדות.

מדובר בפרשה דומה לזו שמנעה בזמנו מיואב גלנט את תפקיד הרמטכ"ל: הרחבת בנייה - לא חוקית לכאורה - על שטח ציבורי.

שכניו של המועמד לראשות עיריית בית שמש, המתגורר ברחוב רמב"ם 134 בעיר, לא יודעים שהשטח שצמוד לביתו, ואשר מפריד בינו לבין שכנו ברחוב הרמב"ם - מוגדר בטאבו כשטח ציבורי השייך לעיריית בית שמש, ואשר אמור לשמש כמעבר לרחוב הל"ה.

הם לא יודעים זאת מהסיבה הפשוטה: ביתו של המועמד לראשות העיר בנוי גם על השטח של השביל הציבורי, וממילא השביל אינו יכול לשמש ליעודו, כיון שהוא משמש ליעוד פרטי של אלי כהן.

כפי שניתן לראות בנסחי הטאבו המצורפים, חלקה 35 נמצאת בבעלותה של עיריית בית שמש, ואילו חלקה 20 מחולקת לארבעה חלקים והיא בבעלותם של אלי כהן ושל שכנו ח.ל. כאשר על פי נסח הטאבו - הקומה הראשונה של החלקה שייכת לכהן והקומה השניה משתייכת לח.ל.

בצילומי האוויר של שירות המפות הממשלתי, ניתן לראות בבירור כי הבית בחלקה 20 גולש לעומק אל תוך השטח של חלקה 35, שכאמור, אמורה לשמש כשטח ציבורי. האם חריגת הבניה אכן נמצאת בבית שבבעלותו של כהן? ובכן, על פי הנתונים בשטח והמסמכים המצורפים, ניתן לראות כי ביתו של כהן שוכן ברחוב הרמב"ם - במקום בו נמצאת חריגת הבניה.

יצויין, כי בנסח הטאבו המקורי של חלקה 35 ישנה הפניה להערה תכנונית "בש 99". אולם מעיון בהערה תכנונית זו ניתן לראות, כי החלקה נשארה במקומה בשטח הצמוד לחלקה מספר 20.

עורך דין המתמחה בנושא זה, הסביר ל'בחדרי חרדים' כי "לפי הנתונים הכתובים שחור על גבי לבן, כהן הוא עבריין בניה לכל דבר. אלא אם הוא יצליח להוכיח שעיריית בית שמש החכירה לו את השטח, ומשום מה זה לא עודכן בטאבו".

הפנינו את השאלות הבאות לאלי כהן, לדובריו ולעיריית בית שמש: האם אלי כהן קיבל היתר מיוחד לבנות בשטח ציבורי? ולחילופין, האם עיריית בית שמש החכירה לכהן את השטח או ביצעה עמו עסקת חילופי שטחים? והאם הוא מתכוון לפרוש מהמירוץ בעקבות חשיפת הדברים?

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג, סירב להגיב לידיעה.

דובר מטה אלי כהן: "מדובר בבית שנבנה לפני 60 שנה ונקנה כפי שהוא על ידי אלי כהן לפני 26 שנה. בכל שאלה בעניין נא לפנות לבן גוריון".















ביתו של אלי כהן. צילום: בחדרי חרדים









בית שמש אלי כהן פלילי צילומי אוויר חלקה 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד