ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"לא יהיה שינוי במדיניות בריטניה על השחיטה"

סגן ראש הממשלה הבריטי, ניק קלג, הבהיר כי בריטניה אינה מתכוונת לפגוע בזכויות הדתיות ולהתערב בנושא השחיטה

"לא יהיה שינוי במדיניות בריטניה על השחיטה"

"אין ולא תהיה שום שינוי במדיניות בריטניה לגבי חופש הדת והזכויות הדתיות של המיעוטים בבריטניה". כך הבהיר בסוף השבוע סגן ראש ממשלת בריטניה, ניק קלג. קלג התייחס להודעת נשיא אגוד הוטרינרים הנבחר, ג'ון בקוול, כי הוא יוזם התקנת תקנות, בדומה לתקנות שהותקנו באחרונה בדנמרק, בכדי לאסור את השחיטה הכשרה בבריטניה.

סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' ודיין בכיר בביה"ד לונדון, הגאון רבי מנחם געללי, אמר כי הנשיא הנבחר של אגוד הווטרינרים שהצהיר על כוונתו להתקין את התקנות נגד השחיטה עדיין לא נכנס לתפקידו. "הוא היה מידיי נמהר בהצהרותיו ומכל מקום קבענו להיפגש עימו ואנו מקוים שנצליח להסביר לו את העניין החשוב ולהניא אותו מכוונותיו".

קודם לכן אמר נשיא ׳ועידת רבני אירופה׳, הגאון רבי פנחס גולדשמידט, בתגובה להודעתו של בקוול כי ״זו שעת מבחן ליהדות בריטניה ואנחנו נעבוד שכם אל שכם כדי לקדם את פני הרעה. הטרנד העולמי הזה של הגבלת חופש דת כמוהו כמגיפה הפושטת ברחבי אירופה ועל מנהיגי אירופה לפעול ביתר נחישות נגד המזימה המנוגדת בתכלית לחוקי האיחוד האירופי".

הגר"פ גולדשמידט ציטט את דבריו של נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל ברוסו, בפגישתו האחרונה עם 'ועידת רבני אירופה' על התנגדותו הנחרצת לכל פגיעה בחופש הדת באירופה ועל יוזמתו לקיים אסיפה מיוחדת של כל נציגי מדינות האיחוד האירופי לדיון בפגיעה בחופש הדת בשנים האחרונות בכמה ממדינות האיחוד. "האיחוד האירופי נוסד בין השאר בכדי לשמור על זכויות המיעוטים ביבשת ולא נסבול פגיעה בזכויות הדתיות הבסיסיות החשובות כמו חופש קיום מצוות ברית המילה והשחיטה הכשרה. אזמין לדיון גם את הנציגים ופעילים למען זכויות האדם בכדי להצהיר על מחויבותנו להמשך ההגנה על הזכויות הללו ולעיגונם כחוק".

כזכור, לפני כחודש כונן שר החקלאות והמזון הדני תקנות ולפיהם יש להמם את הבהמה בטרם השחיטה – דבר המנוגד להלכה. כך גם אסרה פולין את השחיטה הכשרה בתחומי המדינה.
שחיטה בריטניה פולין תקנות דנמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד